Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, mam problem i z kupującą i z Allegro. Sprawa wygląda tak:
Kupująca 26,01 dokonała zakupu z opcją Allegro Smart, opłaciła zamówienie, paczka doręczona została 28.01 do paczkomatu. Kupująca nie odebrała towaru, wrócił do nas 01.02. Kupująca nie zgłosiła zwrotu towaru ani przez formularz, ani mailowo, ani telefonicznie. Wogóle nie podjęła jakiejkolwiek próby kontaktu. Aż do 19.02, kiedy to otwarła dyskusję, żądając zwrotu środków. Odpisaliśmy Pani, że zgodnie z regulaminami na zgłoszenie zwrotu miała 14 dni, nie dokonała tego, więc nie widzimy podstaw zwrotu i że towar, który wrócił może odebrać na własny koszt. I tu wchodzi Allegro, całe na biało, nakazując zwrot środków.
Więc ja pytam: jak do do ch**** jest z tymi zwrotami, ich zgłaszaniem, regulaminem i całą resztą? Bo okazuje się, że Kupujący może nieodebrań paczki i obudzić się po 3-4 tygodniach, że chce zwrot kasy i allegro staje po jego stronie?
@az1rael nie ma kosztów powrotu InPost Paczkoamt nie ważne czy smart czy nie każda niepodjęta paczka wraca za darmo, a jest to w regulaminie 🙂
3. Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z powodu wyczerpania
możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy
przyjęcia Przesyłki przez Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w
przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z zakupu)
od daty dostarczenia paczki do paczkomatu - czy to moja wina, że klienta nie pofatygowała się po odbiór, ani nie dała znaku, że rezygnuje? termin na zgłoszenie zwrotu upłynął, jeśli oddamy Klientce pieniądze, kto pokryje koszt smarta, który ponieśliśmy wysyłając towar i koszt prowizji? Bo wychodzi na to, że kupujący mogą zamawiać, nie odbierać przesyłek, a my możemy tylko usiąść, płakać i płacić allegro prowizję.
@ELCAVO-POLSKA to są tylko Twoje domysły ,a nigdzie nie jest to uregulowane czyli klientka paczki nie otrzymała , nie miała kontaktu z towarem . Nie ma żadnych podstaw prawnych , aby rozpoczynać liczenie czasu na odstąpienie od dostarczenia przesyłki do punktu odbioru .
Na przyszłość radę ci dam jak robić w tej sytuacji
Jak masz zwrot paczki bez próby odebrania to w każdej wiadomości od ciebie do kupującego z informacją pt co robimy nadajemy paczkę za ponowną opłata odstępujemy etc umieszczaj zdanie oczekuję na decyzję kupującego w terminie 7dni jeśli nie wpłynie odstąpienie oznacza to że ponieważ towar dalej jest państwa naliczymy opłatę za bezumowne magazynowanie w wysokości np 1zł dziennie oszacuj sobie jakiś rozsądny koszt
Druga rzecz robiąc zwrot kasy zgodnie z umową kupujący nie wywiązal się z odbioru paczki więc możesz mu kwotę zwrotu potrącić o koszt odesłania paczki do ciebie ale musisz go poinformować o tym
Jakbyś tak zrobił to po dluższym czasie zwrócilbyś 1 grosz czy 1zł bo koszt magazynowania przekroczyłby koszt towaru