Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, mam problem i z kupującą i z Allegro. Sprawa wygląda tak:
Kupująca 26,01 dokonała zakupu z opcją Allegro Smart, opłaciła zamówienie, paczka doręczona została 28.01 do paczkomatu. Kupująca nie odebrała towaru, wrócił do nas 01.02. Kupująca nie zgłosiła zwrotu towaru ani przez formularz, ani mailowo, ani telefonicznie. Wogóle nie podjęła jakiejkolwiek próby kontaktu. Aż do 19.02, kiedy to otwarła dyskusję, żądając zwrotu środków. Odpisaliśmy Pani, że zgodnie z regulaminami na zgłoszenie zwrotu miała 14 dni, nie dokonała tego, więc nie widzimy podstaw zwrotu i że towar, który wrócił może odebrać na własny koszt. I tu wchodzi Allegro, całe na biało, nakazując zwrot środków.
Więc ja pytam: jak do do ch**** jest z tymi zwrotami, ich zgłaszaniem, regulaminem i całą resztą? Bo okazuje się, że Kupujący może nieodebrań paczki i obudzić się po 3-4 tygodniach, że chce zwrot kasy i allegro staje po jego stronie?
@ELCAVO-POLSKA a co stoi na przeszkodzie ,aby przyjąć rezygnację klienta i zwrócić środki ?
a dlaczego mamy postąpić wbrew zasadom i regulaminom i przyjąć zwrot? Allegro nie zwróci nam prowizji, bo brak zgłoszenia zwrotu...
No to jest to całe ryzyko, z tym brakiem zwrotu prowizji, gdy od transakcji minie 45 dni.
Z tego powodu wiele sprzedwaców w takiej sytuacji od razu zwraca pieniądze i ma gdzieś prawo wg. którego towar nadal należy do klienta.
Gdyby w takich sytuacjach Allegro zwracałoby prowizję, nawet w późniejszym terminie - to nie było by problemu.
ok, ale abstrahując od zwrotów prowizji - jak się ma regulamin allegro i polityka zwrotów do tego, co Allegro napisało w dyskusji? Bo wychodzi na to, że Klienci mogą zamawiać towar, my będziemy go wysyłać, a oni nie będą odbierać paczek i po X czasu zgłoszą się po zwrot. Dla mnie to bez sensu i jako sprzedający poniższe koszty: pracownicze, materiałów pakowych, czasu...
@ELCAVO-POLSKA nijak się ma regulamin allegro to dziadostwo do zaorania w sądzie obowiązuje ustawa wklej paragrafy i dopisz że jak bardzo chcą to mogą dostać zgłoszenie do odpowiednich instytucji z policją włącznie za wymuszanie i oszustwo z art 286 chyba że robią kupującej prezent za kasę allegro
@ELCAVO-POLSKA jeśli to wysyłka smart to oddaj za towar nic nie tracisz, szkoda nerwów 😞
Ale jak chcesz walczyć napisz w dyskusji żeby Co podali podstawę prawną ?
Kupujący może odstąpić od umowy, przed wysłaniem, zanim minie termin odbioru lub do 14 dni od odebrania, brak odstąpienia i powrót paczki to nie wywiązanie się z umowy Art. 535 § 1 i tu możesz wezwać kupującego do odebrania paczki, a w przypadku zwłoki oddać produkt na przechowanie Art. 551. § 1 na koszt kupującego a potem sprzedać Art. 551. § 2
kolejny absurd allegro - napisałam, że czekamy na oficjalne stanowisko doradcy allegro, poprosiłam o jakieś sensowne argumenty, żeby wyjaśnić temat i na przyszłość wiedzieć, jak się zachować w takiej stacji. I co? I Allegro z d***y dodało post w dyskusji... Czy ktoś ogóle czyta to, co jest napisane, czy odpowiada jakiś automat? Jestem mocno zniesmaczona jako Sprzedająca takim podejściem Allegro...
@ELCAVO-POLSKA mają tyle dyskusji że nie licz na uczciwe zapoznanie się przebiegiem, a w większości odpowiadają boty 😞
Zdjęcia nie widzimy bo masz za małą rangę 🙂
aaa ok - się w skrócie - ojojojali Kupującą, jaka jest biedna, napisali, że nie możemy odmówić jej prawa do 14 dniowego okresy odstąpienia od umowy (który minął 11.02, a o pieniądze upomniała się 19.02), a następnie przyznali jej 20 monet i zażądali, abyśmy zwrócili jej środki mimo, że Doradca napisał iż sprawę konsultują...
@ELCAVO-POLSKA Źle liczysz bo termin odstąpienia już nie biegnie i nie ma żadnego 11.02 😞 napisz w dyskusji żeby podali podstawę prawną kiedy się rozpoczął a kiedy kończy 14 dniowy okres 😄
Napisz czy to był zakup smart ???
no właśnie napisałam i dostałam odpowiedź, że sprawę konsultują i powrócą z odpowiedzią najszybciej jak to możliwe.
Zakup smart, paczka w paczkomacie 28.02, nieodebrana, wróciła do nas początkiem lutego. Kupująca 19.02 otwarła dyskusję w której napisała, że trafiła na OIOM i nieodebrana towaru i żąda zwrotu pieniędzy.
@ELCAVO-POLSKA to powiedz mi o co walczysz ??????????????????????????????? o negatywa ???????????????????
Nic na tym nie tracisz, poproś o odstąpienie przez allegro, oddaj kasę nic nie stracisz na tym prócz dopłaty do smarta !!!
Pamiętaj że 14 dni to minimum ustawowe, możesz przyjąć zwrot nawet po 2 miesiącach 😉
@kostas11 cały problem w tym, że Allegro "chyba" nie umożliwia odstąpienia od umowy przez system, po tylu dniach.
@Halfrunt dlatego napisałem żeby poprosił w dyskusji, skoro każą przyjąć po takim czasie, ciekaw byłem ile jest ważny u nich link 😄
@ELCAVO-POLSKA klient ma prawo do odstąpienia od umowy 14 dni od !!!! OTRZYMANIA PRZESYŁKI !!! wytłumacz od jakiej daty liczysz czas na odstąpienie skoro klientka nie miała kontaktu z towarem ????
@mdrogeria @kostas11 może mi któryś z was poradzić gdzie znaleźć koszty za nieodebraną przez klienta przesyłkę inpost ze smartem / bez smarta i jakie to są mniej więcej koszty kurier / paczkomat
@az1rael Inpost nie nalicza kosztów za powrót przesyłki po nieudanym doręczeniu ,jedyny Twój koszt to dopłata do smarta jeśli występuje .
@mdrogeria to jakbyś mógł mi powiedzieć gdzie to mogę sprawdzić czy cośbylo przy danym zamowieniu czy nie
@az1rael w rozliczeniach allegro wysortuj ,, dopłaty Inpost ,,