anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przedmiot który sprzedałam został uszkodzony w transporcie przez Inpost

bagatt_11
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, wystawiałam przedmiot elektroniczny używany, sprawny, w firmowym opakowaniu.

Po zakupie wsadziłam oryginalne fabryczne pudełko z przedmiotem w bąbelkową kopertę i nadałam w paczkomacie Inpost. Kupujący odesłał zdjęcie z uszkodzonym pudełkiem i stwierdził, że przedmiot nie działa.

Obie strony chcą się porozumieć. Jak zareklamować zniszczenie przesyłki przez kuriera?

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

az1rael
#21 Demiurg#

@bagatt_11 jeśli sprzedałaś jako osoba prywatna to cytując zapisy prawa ryzyko uszkodzenia i przepadku rzeczy w transporcie przechodzi na kupującego z chwilą wydania paczki przewoźnikowi. Kupujący ma 7dni na zlożenie sobie reklamacji u przewoźnika i spisanie protokołu szkody. Ty jego roszczenie możesz teraz odrzucić chyba że wróci do ciebie z odrzuconym roszczeniem od przewoźnika z adnotacja o nieprawidłowym spakowaniu paczki.

oznacz moderatorów

bagatt_11
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za pomoc!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@bagatt_11 Prywatny sprzedający odpowiada za przesyłkę do chwili, później odpowiedzialność przechodzi na przewoźnika, kupujący powinien spisać protokół szkody i złożyć reklamację u przewoźnika.

oznacz moderatorów

bagatt_11
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź!

oznacz moderatorów

JKWX
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, witam serdecznie...
Dobrze, że zostały udzielone informacje na temat, jak
w sposób formalny, "urzędowo" postępować w danym
przypadku - tj., zaistniałej sytuacji. Powtarzanie tego tu
nie ma sensu 😉 - zaś nikt jakoś 'nigdzie' nie skupia się
na zagadnieniu, jak takich sytuacji unikać, tj.,
zapobiegać im...  ;-|  Wysyłanie asortymentu elektronicznego,
a zwłaszcza elektroniczno-mechanicznego  (np. dysków HDD),
czy też jeszcze dodatkowo - optycznego  (el.- mech.- opt.),  jak
np. kamery cyfrowe, aparaty cyfrowe -- jedynie w jakimś ...ich
własnym opakowaniu, bez amortyzacji wewnątrz - i zewnątrz
także (p. niżej) -- prosi się o potencjalne kłopoty i tzw. tu "los"
prowokuje... Brak tektury ? ;-)... Koncepcja prosta:
"pud(e)ł(k)o--w--pud(e)ł(k)o--==podwójne",  czytane  "dualnie",
jako "pudełko" lub "pudło", zależnie od gabarytów paczki.
Zatem - niejako takaż "paczka w paczce"... Na gabaryty i wagę
aż tak  wielkiego wpływu  nie ma,
a na  bezpieczeństwo transportu -- wszak tak, wszak ma.
Plus wypełnienia, uszczelnienia, amortyzacje itp.
- po kilka cm względem wszystkich ścianek paczki,
zazwyczaj jakiegoś prostopadłościanu...
Sprzęt przylegający do ścianki (tektury, zwłaszcza dość
cienkiej) - potencjalne wszak zagrożenie. Itp. Po co ? ;-|
Po co takie sobie... "ułatwienia" z wysyłką ? Tylko takąż
czasem beztroską czy (z)lekceważeniem prowokuje się
sytuację - i prokuruje się..... przykrość. Obustronną
zazwyczaj, obustronną wszak zazwyczaj.
kupujący woli wszak mieć sprawny sprzęt, często
z trudem kupiony lub w cenie bardzo mu odpowiadającej
- i żadne potem zwroty pieniędzy, rekompensaty...
nie pokryją mu, w jego odczuciu, straty, przykrości.
Lepiej zapobiegać ... 😉 -- wiele do wysiłku nie wymaga.. ;-).
Trochę więcej czasu, trochę materiałów do pakowania.. ;-).
Tyle gwoli małej dywagacji praktycznej a'la technicznej
- wszak chronimy sprzęt techniczny wszel(a)ki.
😉
Z szacunkiem wielkim,
z SZACUNKIEM jak wszak ZAWSZE.
😉
JKWX.
Wrocław.
*******
30-12-2023
11:33











oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@JKWX opakowanie było fabryczne plus folia bombelkowa więc w tym przypadku nie zachodzi możliwość złego spakowania skoro w takim opakowaniu towar jest rozsyłany i bezpiecznie trafia do dystrybucji 

oznacz moderatorów