Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie czy ktoś miał podobnie. Kurier UPS przy dostarczeniu paczki i nie zastaniu odbiorcy nie zadzwonił na telefon tylko zabrał paczkę z powrotem, która następnie wróciła do nas . UPS naliczył za ten zwrot 12,99 zł. Tymczasem klienci dzwonią z zapytaniem kiedy będzie towar i są zdziwieni, bo nikt u nich nie był lub nie zadzwonił . To tylko 2 przypadki u nich ale złożyliśmy reklamację i od 2-3 tygodni cisza. U kogoś była też taka sytuacja?
Niczego nie wskórasz składając reklamacje bo kurier nie ma obowiązku dzwonić do odbiorcy, że jedzie z paczką. Jak wiem, że mnie nie będzie w domu to sama dzwonię do kuriera i się dogaduję.
Dziękuje za odpowiedź, a może ktoś miał podobną sytuację?
Ja miałem wiele razy. Kurier nie ma obowiązku dzwonić.
Ups nie doręcza paczek nie dzwonią i nie wysyłają esemesa a przesyłka nie odebrane tego samego dnia jest wysyłana do odbiorcy
@FHU_Repetowski po to odbiorca otrzymuje wiadomość SMS zawierająca nr. tel. do kuriera żeby ustalić dogodne warunki dostarczenia paczki . Treść wiadomości jaką otrymuje odbiorca nie budzi wątpliwości . Na odpowiedź w reklamacji przewoźnik ma 30 dni , ale nie spodziewaj się fajerwerków .
Tylko, że w każdym z przypadków w domu klient był, nikt się nie pojawił u niego. Kurier po prostu oznaczył, że odbiorca odmówił przyjęcie przesyłki
Brat jeździ na kurierce, jakby do każdego dzwonił to zamiast 200-300 paczek dziennie dostarczył by 50 a jeszcze ma odbiory. Czasem mu pomagam - masakra, klienci wcale kurierów nie doceniają a wiele razy idą im na rękę, podjeżdżają pod adres po 2-3 razy ale wszystkim dogodzić się nie da.
Może niedługo dostawy będą robiły drony to będzie lepiej😂
A kto mówi o dzwonieniu do każdej osoby ? Chyba na tym polega praca kuriera aby dostarczał paczki pod konkretny adres. Odbiorca czekał w domu, nikt się nie pojawił, więc na jakiej podstawie kurier oznaczył, że odbiorca ODMÓWIŁ PRZYJĘCIA przesyłki. Takie dziwy dzieją się przy tym konkretnym przewoźniku.
@FHU_Repetowski jesteś pewien ,że ,,Odbiorca czekał w domu, nikt się nie pojawił, ,,,? Mam punkt handlowy przy dużym ogrodzonym wieżowcu i niejednokrotnie widzę kuriera stojącego pod bramką jak naciska kilkakrotnie przycisk w domofonie następnie dzwoni i w końcu odchodzi , czasem wejdzie z prośbą czy mógłby zostawić paczkę bo dzisiaj już nie zdąży wrócić ,a może uda mu się dodzwonić . Nie wierz w to co gada klient ,za kilka groszy ....echh
Zdecyduj się czy on czekał w tym domu czy jednak nie czekał. W pierwszym Twoim wpisie czytam :
Kurier UPS przy dostarczeniu paczki i nie zastaniu odbiorcy nie zadzwonił na telefon tylko zabrał paczkę z powrotem,
@FHU_Repetowski u nas było mało takich przypadków ale kilka sie zdarzyło.
W takiej sytuacji zawsze prosilismy kupującego o dokładne opisanie sytuacji ( o tym ze był w domu i że kurier nie przyjechał) jednocześnie informując że jego pismo zostanie dołączone do reklamacji do firmy kurierskiej.
Kiedy kupujący zdawali sobie sprawe że moga ponieść odpowiedizlnośc za swoje słowa to wersje często sie zmieniały np. na: była starsza mama i odmówila odebrania .( wówczas było bez reklamacji a kupujący pokrywal koszty powtórnej wysyłki)
Chyba tylko w jednym przypadku kupujący dokladnie opisał zdarzenie. Po reklamacji okaząło sie że w tym przypadku zawalil kurier.
z punktu widzenia klienta: mi się zdarzyło dostać sms że paczka jest dostarczona (byłem w domu, kurier nie dzwonił i nie przyszedł), osoba z infolinii firmy kurierskiej zobowiązała się że sprawdzi i się odezwie*. Kolejnego dnia zapytałem na recepcji/ochronie bloku. Okazało się, że paczka leży tam. Zapytałem na recepcji dlaczego kurier nie dostarczył do mieszkania, dowiedziałem się, że wspólnota mieszkańców podjęła decyzję o umożliwieniu kurierom zostawiania paczek na recepcji. Administracja wspólnoty nic nie wie o takiej decyzji...
Jak widać "łańcuch dostaw" może się sypać w paru innych miejscach niż tylko u sprzedawcy/kuriera/klienta.
*paczkę mam, ale na ten odzew czekam już ze 3-4 lata 😉
a jakby twój brat i inny marni kurierzy NAJPIERW dzwonili do klienta i dowiadywali się kiedy go można zastać to by nie musiał 2-3 razy podjeżdżać pod adres. Mam takiego jednego debila kuriera, mówię mu, że może kiedykolwiek podjechać tylko nie w godzinach 14-15 a ten debil, że mu akurat po drodze jest o tej godzinie i z fochem, że musi ponownie jechać w te okolice. Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, a kurierzy i szacunek nie idą w parze.
od nas czasami w ogóle nie odbiera paczek. Jeśli ilość zwrotów nie przekracza 1% to szkoda czasu na walkę z kurierem. Wysłać szybko innym przewoźnikiem i skupić się na rozwoju.
Kurierzy UPS nie są rozliczani z skuteczności doręczeń jak to jest w innych firmach.
Ogólnie kurierzy UPS nie ponoszę odpowiedzialności za nic.
Bardzo często kurierzy UPS nie doręczają paczek do małych miejscowości gdzie musieliby nadrobić kilkanaście kilometrów. Wtedy zazwyczaj wpisują brak adresata albo nie ma takiego adresu. I umieszczają paczkę w Access Point tam gdzie im wygodnie.
Dlatego całkowicie zrezygnowaliśmy z usług UPS. Na reklamację nie dostaliśmy do dziś żadnej odpowiedzi, czekamy ale nie skorzystamy z UPS już na pewno.
A taka była kiedyś solidna firma, jedna z najlepszych, dziś dno. DPD nachapało się zbyt wielu odbiorców firmowych (allegro, zalando) i cyrki są. Może jeszcze w miarę jeździ DHL i Fedex, ale chyba różnie.
Ogólne warunki świadczenia usług przez UPS (źródło). Nie ma tam nic o dzwonieniu do odbiorcy.
Generalnie, jeżeli jesteś profesjonalnym sprzedawcą wysyłkowym, to radziłbym przeczytać regulaminy firm spedycyjnych, z których usług korzystasz. Wiele problemów można w ten sposób rozwiązać, zanim się one zmaterializują.