Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient zgłosił zwrot towaru bez podania przyczyny. Ze sposobu zapakowania przesyłki zwrotnej wynika, że Klient rozpakował towar ( wyjął zabezpieczenia - styropian). W rezultacie przesyłka zwrotna przyszła uszkodzona. Co zrobić w sytuacji, gdy doszło do uszkodzenia paczki w transporcie z winy Kupującego ?
Pozdrawiam,
@fra_design Jeżeli to uszkodzenie nastąpiło faktycznie z winy kupującego, masz prawo odpowiednio zmniejszyć zwracaną kwotę. Zmniejszenie zwracanych środków powinno być proporcjonalne do zmniejszenia wartości towaru.
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 r. wprowadziła przepisy prawne, nakładające na konsumenta odpowiedzialność za zmniejszenie rzeczy zwróconej po odstąpieniu od umowy. Zgodnie z art. 34 ust. 4 ww. ustawy, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. pkt 9.
@fra_design Możesz pomniejszysz wartość towaru, pamiętaj także o tym że kupujący wystawi ci negatywny komentarz, może także wystąpić o zwrot z POK, jak otrzyma to Allegro upomni się. Musisz sam wybrać "wersję".