anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszanie wysyłek smart

MAMY ROZWIĄZANIE!
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Witam serdecznie. Jak pewnie wielu sprzedawców walczę z wymuszaniem wysyłek smart. 

Czy Allegro może jakoś tą sprawą się zająć?

Ja wiem, że nie można prawnie zakazać zwrotów itp. ale kurde jak ktoś dostaje GRATIS wysyłkę za zakup powyżej 45 zł czy 65 zł z kurierem a później zwraca mi 80% zamówienia i po zwrocie jego zamówienie stanowi już tylko np. 12.99 zł to powinien mu być gratis w postaci darmowej wysyłki odebrany. 

No kurde kupuje spodnie i pasek jest grsfis to nie mogę odesłać spodni na zwrot ale bez paska gratisowego. Dlaczego więc ktoś może kupić u mnie 5 szt przedmiotu po 12.99 zł i dostać darmowa wysyłkę, a następnie oddać 4 z 5 przedmiotów i darmowa wysyłka nie jest mu odebrana ? Kurcze 5 przedniotow po 12.99 to 64.95 zł przy marży 30-40% to daje zysk 25 zł brutto to mogę odżałować te 2 zł czy ile tam zostanę skasowany za wysyłkę Smart, ale później 4 szt zostały zworcone i sprzedałem tylko za 12.99 zł to zarobiłem 5 zł brutto, minus kartonik, minus czas pakowania minus opłata za Smart to **piiip**o zarobiłem. 

 

Jest jakiś sposob by ukrócić ten proceder? 

Allegro mogło by zadziałać w takim razie jak ktoś dokona takiego zwrotu to powinno to anulować Smart dla tego zamówienia, ja jako sprzedający powinien być obciążony pełna kwotą za wysyłkę i tę kwotę potrącam kupującemu. Skończyło by się dobieranie do Smart i zwracanie. Ja sam nie raz dobieram produkty do Smart ale nigdy ich nie zwracam. 

 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
61 ODPOWIEDZI 61
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@SKiL-PC przykro mi, ale kupujący mają prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i nie mamy zamiaru ograniczać im tego prawa w ramach Smart! 
Rozumiem, że dla Ciebie jako sprzedającego takie działanie jest ewidentne, jednak nie jesteśmy w tanie udowodnić zamierzenia kupującego i powodu dla którego dokonał takiego, a nie innego zamówienia, a następnie zwrotu. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Witam serdecznie Pani Moniko, podczas dwóch webinarów podobne pytania zostały zadane i padała podobna odpowiedź, ale Państwo chyba nie potraficie przeczytać tego ze zrozumieniem, bo NIE chodzi o to by ograniczać możliwość zwrotu kupującemu tylko jeżeli otrzymuje on coś GRATIS (wysyłkę) za spełniony warunek zakupu powyżej pewnej kwoty, a nagle ten warunek przestaje być spełniony ze względu na zwrot towaru to GRATIS powinien zostać ODEBRANY, tak jak w przypadku gratisu w postaci fizycznej jak w moim przykładzie o spodniach i pasku.

Idąc tym tokiem rozumowania mogę sobie wejść na Allegro, wybrać jakąś firmę (nie jakąś sieciówkę typu xkom) tylko firmę prywatną sprzedająca na Allegro i zacząć kupować przedmioty po 1 zł i dobierać takie co są po 500 zł i wybierać wysyłkę DPD (sprzedający płaci za nią 12,99 zł czy nawet więcej już) i mógłbym oddawać przedmioty za 500 zł i zostawiać tylko te po 1 zł i tym samym doprowadzić do tego, że na każdym zakupie sprzedający będzie kilkanaście złotych stratny i dokonując takich zakupów wielokrotnie doprowadzić do bankructwa danej firmy. To jest chore!

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@SKiL-PC ja to rozumiem, ale Smart! nie jest gratisem, to usługa, którą kupujący kupują i z której mają pełne prawo korzystać. 
W sytuacji jaką Ty opisujesz, czyli gdy to sprzedający oferuje darmową dostawę od jakiejś kwoty, a kupujący dokupuje przedmioty, aby tę darmową wysyłkę otrzymać, to również nie możemy działać. Kupujący ma do tego prawo, a my nie jesteśmy w stanie udowodnić, że kupił te przedmioty tylko po to, aby je zwrócić i mieć darmową wysyłkę. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Witam serdecznie, ale ta usługa ma pewne warunki by mogła zadziałać, a te warunki przestają być spełnione więc dlaczego usługa nadal działa? Prawda jest taka, że Państwa portal zrobił się bardzo pro kupujący, pro konsumencki i macie gdzieś sprzedających. Koszty smart przerzucacie na sprzedających, a kupujących specjalnie przyzwyczailiście do darmowych wysyłek itp. szkoda słów na cały Wasz portal.

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@la_nika usługa smart nie podlega regulacjom prawnym a tylko regulaminowi allegro więc nie wprowadzaj w błąd sugerując, że kupujący ma prawo do bezwarunkowego darmowego zwrotu kupując ze smartem i wy, jako portal nie macie na to wpływu

oznacz moderatorów
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Oczywiście masz rację, ale allegro ma to w d... bo dla kupujących robią wszystko

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Agent051 allegro prawo obchodzi bo ustawa jasno określa koszt zwrotu leży po stronie kupującego, 

oznacz moderatorów
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Wyjaśnij co masz na mysli ?

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

sprzedający nie ma prawa naliczać kupującemu opłat które nie istniały w momencie zakupu (oprócz opłaty za wykorzystanie towaru poza "sprawdzenie").

Więc jeśli kupujący nie zapłacił nic za wysyłkę to sprzedający (i allegro) nie mają prawa żądać od niego poniesienia kosztów tej (darmowej) wysyłki przy odstąpieniu.

oznacz moderatorów
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

To jak sie bronić przed takim jawnym wykorzystywaniem wysyłek smart? Pan sprzedaje bardzo dużo tanich rzeczy więc też pewnie Pan się boryka z tym problemem.

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@SKiL-PC szczerze, u mnie problem jest śladowy. Wszystko zależy od asortymentu który się sprzedaje, są ludzie którzy kupują więcej sztuk drobnicy ale ją sobie zostawią "na zapas".

Jedyny sposób to podnieść ceny najtańszych przedmiotów (albo tych które są najczęściej kupowane i potem zwracane) tak aby trochę zrekompensować bilans. Każdy sprzedający musi sam sobie sprawdzić co mu się bardziej opłaca, niektórym nie przeszkadza duża ilość zwrotów bo robią tym większy obrót.

oznacz moderatorów
ohayo_pl
#11 Animator#

Sprzedający ponosi koszty smarta, przecież każda sprzedana paczka ze smartem to dodatkowy koszt do sprzedawcy, kupujący zwracając towar który wygenerował SMART szkodzi sprzedającemu. Chyba działanie na szkodę jest zabronione. Ale nawet jeżeli to można przepychać się o to z kopyta, nic więcej. Kiedyś Allegro mogło na koncie użytkownika naliczyć opłaty, ale to już było i nie wróci więcej.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@SKiL-PC sprzedawcy używają po takiej akcji listy mnk i blokują delikwenta bo naciąga na koszty firmę poprzez taki zwrot pakowanie koszty pracownika prowizja wszystko wychodzi że dopłacasz do towaru możesz wrzucić na mnk z takim powodem - koszt zwrotu większości zamówienia ze smart wygenerował koszty obsługi przekraczające przychód z transakcji

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Mam na myśli to że ten zapis ustawy powstał właśnie w celu by kupujący nie kupowali dla jaj za darmochę zwracając bo by sprzedawców z torbami puścili na kosztach a allegro pięknie obeszło ustawę

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Tak, to jest usługa za którą kupujący płacą serwisowi Allegro. Sprzedający nic z tego nie otrzymują.

Dodatkowo - sprzedający też za to płacą. Płacą za przesyłki SMART, płacą za opakowania, za zapakowanie, za pracownika. A jak kupujący zwróci 90% towaru, to sprzedającemu nikt nie zwróci prowizji pobranej przez Allegro.

Następna sprawa:

"a my nie jesteśmy w stanie udowodnić, że kupił te przedmioty tylko po to, aby je zwrócić i mieć darmową wysyłkę. " - to jest nieprawda. I ja , i Allegro jest w stanie to udowodnić.

Jak klient kupuje 3 takie same przedmioty po 15 zł, ma darmową wysyłkę SMART, a potem zwraca 2 szt. , to wiadomo, o co chodzi. 

Dodatkowo - po ponad 20-tu latach sprzedaży na Allegro - ja wiem, kto dokonuje zakupów i zwrotów dla darmowej przesyłki.

W przeciwieństwie do pracowników Allegro - mało który ma taki staż. Szczególnie jeśli chodzi o odpowiedzi w weekendy i święta - wtedy to już jest obraz "nędzy i rozpaczy". Chyba jakiś praktykanci lub stażyści, nie znający prawa i regulaminu Allegro. Podejmują decyzje i działania niezgodne z prawem i regulaminem Allegro. Mija weekend - i sytuacja wraca do normy - np. w dyskusji jest info, że sprzedawca ma ustawowy czas na rozpatrzenie reklamacji , a w przypadku stażystów "terrorystów" - piszą klientowi, że ma złożyć wniosek do POK i na następny dzień zwracają mu kasę.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
hurtkosmetyki_pl
#10 Popularyzator#

@la_nika  napisał(a):

Kupujący ma do tego prawo, a my nie jesteśmy w stanie udowodnić, że kupił te przedmioty tylko po to, aby je zwrócić i mieć darmową wysyłkę. 


@la_nika  A co powiesz w przypadku gdy klient piszę wprost przy zakupie w wiadomości do sprzedającego że właśnie po to dobrał przedmioty i mamy ich nie wysyłać tylko zwrócić od razu pieniądze? Wartość zamówienia po odjęciu produktów o których klientka piszę to 20,40 zł.

Poniżej cytuje treść wiadomości od klientki


Zrobilam zamowienie na wartosc ponad 45 zl aby miec dostawe smart - inacze by mi sie zakup nie oplacal. Prosze jednak nie wkladac do paczki 2xMARION jedwabna kuracja w spray'u 130ml - prosze zas o mozliwie szybki zwrot pieniedzy za te dwa produkty. Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@hurtkosmetyki_pl już nie pamiętam dokładnego posta ale ktoś kiedyś miał żal że go allegro zablokowało bo się oficjalnie przyznał że nadużywa smart-a jak wysłał po zakupie do sprzedającego podobną wiadomość co u Ciebie.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Ostatnio w ktoryms poscie moderacja strzelila taka odpowiedz jak zamowienie przekroczylo 30zl to smart sie nalezy

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@az1rael 

W tych najtańszych wysyłkach allegro polecony czy coś takiego niektórzy dostali ofertę wysyłek smart od 30zł. Oferta do końca czerwca chyba ważna, nie pamiętam już bo usunąłem maila.

Na koncie gdzie robię zakupy firmowe ja też to dostałem, nie używam bo tam można tylko pchać drobnicę co się do małej koperty zmieści.

oznacz moderatorów