anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszanie wysyłek smart

MAMY ROZWIĄZANIE!
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Witam serdecznie. Jak pewnie wielu sprzedawców walczę z wymuszaniem wysyłek smart. 

Czy Allegro może jakoś tą sprawą się zająć?

Ja wiem, że nie można prawnie zakazać zwrotów itp. ale kurde jak ktoś dostaje GRATIS wysyłkę za zakup powyżej 45 zł czy 65 zł z kurierem a później zwraca mi 80% zamówienia i po zwrocie jego zamówienie stanowi już tylko np. 12.99 zł to powinien mu być gratis w postaci darmowej wysyłki odebrany. 

No kurde kupuje spodnie i pasek jest grsfis to nie mogę odesłać spodni na zwrot ale bez paska gratisowego. Dlaczego więc ktoś może kupić u mnie 5 szt przedmiotu po 12.99 zł i dostać darmowa wysyłkę, a następnie oddać 4 z 5 przedmiotów i darmowa wysyłka nie jest mu odebrana ? Kurcze 5 przedniotow po 12.99 to 64.95 zł przy marży 30-40% to daje zysk 25 zł brutto to mogę odżałować te 2 zł czy ile tam zostanę skasowany za wysyłkę Smart, ale później 4 szt zostały zworcone i sprzedałem tylko za 12.99 zł to zarobiłem 5 zł brutto, minus kartonik, minus czas pakowania minus opłata za Smart to **piiip**o zarobiłem. 

 

Jest jakiś sposob by ukrócić ten proceder? 

Allegro mogło by zadziałać w takim razie jak ktoś dokona takiego zwrotu to powinno to anulować Smart dla tego zamówienia, ja jako sprzedający powinien być obciążony pełna kwotą za wysyłkę i tę kwotę potrącam kupującemu. Skończyło by się dobieranie do Smart i zwracanie. Ja sam nie raz dobieram produkty do Smart ale nigdy ich nie zwracam. 

 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59
az1rael
#21 Demiurg#

@mix-mce doprecyzuję widziałem 2 przypadki na forum
1 przypadek gość dobiera do smarta potem pisze sprzedawcy ze nie ma mu wyslac produktu  x y z bo to tylko do smarta i kase oddaj - efekt dostal bana od allegro bo podobno wyludzal smarta notorycznie
2 przypadek moge sie mylic bo juz dokladnie nie pamietam okolicznosci gosc kupuje za smarta potem zglasza zwrot kilku rzeczy ale nie pisze sprzedawcy te to na smarta oddej kase - efekt moderacja napisala ze jak wartosc zamowienia przekracza 30zl mimo ze smart od 45 zl to nalezy mu sie wysylka w smarcie 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

czy to jest nadużywanie smarta? 

IMG_2312.jpeg

IMG_2314.jpeg

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

To odpowiem cytatem z pani Karoliny J. z supportu Allegro: 


Kupujący może zrobić zakupy w Smart! od 45 zł dla zamówień do automatów paczkowych/punktów odbioru i od 60 zł dla przesyłek z dostawą do domu. Jeśli następnie zrezygnuje z części zakupów (przed wysyłką lub po odebraniu paczki) - wciąż jest uprawniony do darmowej przesyłki, jak i też zwrotu. Nie wiemy, z jakiego powodu doszło do rezygnacji z przedmiotu.

Czy istnieje jakiś plebiscyt na pracownika roku w Allegro? Jeśli tak chciałabym nominować panią Karolinę J.

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@Health___Beauty nie chcę bronić allegro bo sam sprzedaję i wiem co się dzieje ale.... co jest nieprawdziwego w cytowanej wypowiedzi? Warunki smart są takie jak podano, prawa kupującego tak samo umożliwiają mu zwrot bez względu czy był smart czy nie.

To że allegro nie wie dlaczego doszło do zwrotu to chyba oczywiste? Raz że kupujący nie musi się tłumaczyć, a dwa - przyczyny zaznaczane przez kupujących są w większości losowe i nie związane z prawdziwym powodem zwrotu.

jeśli jakiś kupujący sam się nie podkopie pisząc wprost że kupił więcej by wykorzystać smart to nie ma opcji by allegro coś z tym zrobiło.

Nie wiń allegro że wykorzystuje ustawy na swoją korzyść. Jak by nie patrzeć, smart nakręca im sprzedaż, to że kosztem sprzedających to już inna sprawa, ale dają ci wybór, zawsze możesz nie mieć smarta w swoich ofertach.

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@mix-mce  przecież kupujący wprost napisał, że "kupił" perfumy, żeby podbić cenę dla darmowej dostawy smart i od początku chodziło mu tylko o zakup próbki za 16 zł.

oznacz moderatorów
ohayo_pl
#11 Animator#

Powiem z doświadczenia, bo miałem przyjemność w jednej sprawie korespondować z conajmniej 8 różnymi osobami, obsługującymi zgłoszenia na Allegro. I po tej przyjemność ciśnie się na usta, "to zależy", jedni konsultanci prawdopodobnie mało doświadczeni jadą jakimś drzewkiem odpowiedzi i "on nie wie", "brak danych" itd, inni zaś faktycznie starają się pomóc, inni zaś po prostu z braku wiedzy wprowadzają w błąd, niestety przy tej skali ludzi, która tam pracuje na obsłudze klienta nie można liczyć, że zawsze trafi się na fachowca.

Musisz pamiętać też, że nie jest w interesie też Allegro, żeby karać kogoś za to że miał prawo do zwrotu, a to że napisał na czacie że "haha, kupiłem bo chciałem smart" można wybronić na milion sposobów.

W twoim odczuciu działał ten człowiek na twoją szkodę, i chcesz od niego ekwiwalent smarta? zablokować go? Pamiętaj że on jako konsument ma "prawnika" darmowego jakby miało dojść co do czego, ale zdecydowanie dasz mu popalić. 

Być może w twoim odczuciu to Allegro działa na twoją szkodę tworząc dziurawe regulaminy, ale znowu allegro ma zaplecze prawne, które ciebie pewnie zje, bo dobra argumentacja w sadzie to podstawa, a oni zjedli swoje zęby na tym.

Pozew zbiorowy w stronę Allegro za szkodliwość ? Jasne, sprawa pewnie będzie "huczna", setki sprzedawców pewnie podpiszą pozew zbiorowy, bo przecież tylu ich tutaj narzeka, tylko co dalej ? 2,3,4,5 lat sprawy ? potem odwołania od wyroku.... koszty sądowe, i fajnie, wygraliście, już za 7lat od wyroku allegro będzie musiało zmienić regulamin. Ale przez ten czas nadal musisz sprzedawać, płacić podatki, przyjmować zwroty i tolerować te udogodnienia i tą przyjemność™.

Ciężko powiedzieć, machnij na to ręką i przełknij te kilka złotych, ale czasami (często) na tej platformie tak jest.... inna sprawa z nieregulaminowymi dopłatami za usługi, których nie było między tobą a przewoźnikami/allegro.

Wiem, że odpowiedź beznadziejna ale takie realia sprzedaży na platformie takiej jak ta.

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

Ok, zrozumiałam. Widzę że jako kupująca nawet w 5% nie wykorzystuję możliwości smarta ale zacznę 😎 skoro można pisać wprost że produkt jest „kupiony” tylko po to żeby mieć darmową dostawę i to jest zgodne z regulaminem to teraz każdy drobiazg będę kupować na Allegro 😎

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@SKiL-PC @la_nika ale nikt nie zabrania i nikt nic nie musi weryfikować, wartość koszyka spada poniżej progu, nie przysługuje darmowa dostawa !!!! Działa to tak samo jak drugi produkt za 50 % kupujesz dwa za 150 zł odsyłasz jeden sprzedawca oddaje Ci 50 zł !!!

Wystarczy dać zapis w regulaminie, wiele sklepów ma tak i nie ma z tym problemów 🙂

Dyrektywa 2011/83/EU w sprawie praw konsumentów (dyrektywa konsumencka) reguluje określone aspekty umów zawieranych na odległość. Jednakże, dyrektywa konsumencka nie reguluje kosztów dostawy jako takich, w związku z czym sprzedawcy mogą swobodnie ustalać takie koszty obciążające konsumentów, o ile konsumenci są prawidłowo o tych kosztach informowani. Zgodnie z art. 6(1) (e) dyrektywy konsumenckiej, sprzedawca musi poinformować konsumenta o całkowitej cenie towarów lub usług oraz, między innymi, o wszelkich dodatkowych kosztach załadunku, dostawy i opłatach pocztowych. Podobny obowiązek informacyjny istnieje na etapie reklamy, zgodnie z dyrektywą 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach rynkowych.

W konsekwencji, zakładając że konsumenci są w pełni i właściwie poinformowani, unijne reguły konsumenckie co do zasady nie zabraniają sprzedawcom oferowania konsumentom darmowej dostawy w sytuacji, w której łączna cena zakupionych produktów przekracza określoną kwotę, z założeniem, że konsument zostanie obciążany kosztami dostawy, jeżeli w wyniku częściowego odstąpienia od umowy, cena ostatecznie zapłacona będzie niższa od kwoty wymaganej do uzyskania darmowej dostawy.

W praktyce wymóg pełnego i właściwego poinformowania konsumenta o warunkach utraty darmowej dostawy będzie wymagał utworzenia i właściwego regulaminy !!!

Źródło

Utrata prawa do darmowej wysyłki przy częściowym zwrocie
Rezygnacja z części produktów może też spowodować utratę prawa do darmowej wysyłki. Co jeśli klient zamówił produkty za kwotę kwalifikującą do darmowej wysyłki, a następnie część z nich zwrócił, w konsekwencji czego wartość zatrzymanych produktów była niższa od kwoty darmowej dostawy?

Przykład 5.

Sklep oferuje darmową dostawę przy zamówieniach od 200 zł. Klient kupił 4 produkty za łączną kwotę 220 zł i dokonał płatności. Sklep wysłał produkty do klienta, koszty dostawy (20 zł) pokrył sklep. Po otrzymaniu przesyłki klient odstąpił od umowy w zakresie jednego z produktów za 25 zł. Kwota zakupów, z których nie zrezygnował to 195 zł - za mała na darmową dostawę.

Przedsiębiorca może w tej sytuacji żądać od klienta zwrotu 20 zł (wartość przesyłki). Klient z kolei może domagać się zwrotu 25 zł za produkt, z zakupu którego zrezygnował. W tej sytuacji przedsiębiorca może zażądać od klienta zapłaty 20 zł za wysyłkę towaru ze sklepu do klienta, a następnie potrącić tę kwotę z kwoty, jaką przedsiębiorca powinien zwrócić klientowi (25 zł za zwracany produkt). Po dokonaniu potrącenia, przedsiębiorca powinien zwrócić klientowi różnicę, czyli 5 zł.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-darmowa-dostawa-w-sklepie-internetowym-a-zwrot-towaru

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@kostas11 ale to nie Ty fundujesz darmową wysyłkę tylko allegro, więc jeśli już to allegro powinno się dopominać o zwrot pieniędzy za wysyłkę od kupującego.

Ty opłacasz tylko "podatek" od tego że kupujący użył smart-a, tak samo jak przy zakupach z wykorzystaniem allegro pay. Dla Ciebie jak i dla kupującego wysyłka była darmowa, nie możesz domagać się zwrotu kosztów których nie poniosłeś od kupującego.

Jedyne co to odzyskujesz za sprzedaż prowizję od allegro.

W swoim własnym sklepie online jak najbardziej to co napisałeś jest w pełni prawidłowe bo sam sobie ustalasz zasady.

Na allegro jeśli ustalisz sobie na allegro np limit darmowej wysyłki na 2000zł (to się da zrobić), ktoś kupi za 2005zł i potem zwróci towar za 500zł to tylko wtedy możesz domagać się zwrotu kosztów wg tego co wkleiłeś, bo tylko wtedy to faktyczne TY poniosłeś te koszty.

oznacz moderatorów
SKiL-PC
#10 Popularyzator#

Witam serdecznie, ale to NIE allegro funduje darmową wysyłkę skoro jej koszt zostaje przeniesiony na mnie jako sprzedającego, allegro nie zwraca mi za tę wysyłkę jeżeli klient coś zwraca. Więc to ja ponoszę koszty. I gdybym mógł chociażby odzyskać te koszty poniesione na wysyłkę smart to już by było ok w miare bo jedyny koszt dla mnie wtedy byłby czas na pakowanie paczki.

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@SKiL-PC podczas tworzenia przesyłki (np w inpost) pojawia Ci się ile za nią zapłacisz, przy wysyłkach smart masz opłatę 0,00zł więc darmowa, dlaczego chcesz pobierać jakąś opłatę od kupującego jeśli sam nic za wysyłkę nie zapłaciłeś? Czym mu to uzasadnisz? 

To nie inpost (lub inny przewoźnik) bierze kasę za użycie SMART-a tylko allegro, więc ta kwota nie stanowi kosztu wysyłki bo nie będziesz jej miał na fakturze z inpostu czy poczty czy innego. Chcesz zwrotu tej opłaty? Pisz do allegro.

oznacz moderatorów
ohayo_pl
#11 Animator#

nie wiem jak Ty, ale ja w rozliczeniu widzę że pobierana jest opłata za paczkę SMART, nawet tak się ona tam nazywa:

"Allegro Paczkomaty InPost

INP_P1_PACZKOMATY

Szczegóły:

Allegro Paczkomaty InPost; Order value = 45.98 PLN - w ramach Uslugi Allegro Smart"

Tak też, kupujący w SMART generują dodatkowe koszta, które są połączone z tym zakupem SMART. Gdyby nie kupił ze SMART to nie było by tych kosztów, a jednocześnie koszta te niejako wliczone są w zamówienie, a skoro zwraca je częściowo to opłata za tą wysyłkę już nie jest opłacona tym zamówieniem i generuje straty w przypadku drobnicy. Ale tak rozumiem, to trudna sprawa, Allegro nie zmieni tego bo to duże wpływy i przyzwyczajanie ludzi do modelu subskrypcji nawet jak się nie używa.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@mix-mce tak masz rację allegro w regulaminie smarta powinno zamieścić taki paragraf 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kulturalnysklep
#8 Zapaleniec#

Czy jeśli jedna osoba zrobiła już piąte zamówienie i za każdym razem kupuje po dwie książki, po czym jedną zwraca, to już udowadnia, że robi to celowo? ;> Czy to dalej jest sytuacja niejasna.

Dorota

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@kulturalnysklep  nawet jak zapytasz i napisze wprost, że "zakup" drugiej książki jest tylko dla Smarta to jest to wciąż zgodne z regulaminem i polityką Allegro Smart!

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@kulturalnysklep dla społeczności sprzedawców sytuacja aż oślepiająca.

jeśli zapytać allegro to oni nic nie widzą. Poczekamy jeszcze trochę i allegro znów podniesie koszty obsługi smarta bo przecież jest "tak popularny".

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Kupujący ma prawo do zwrotu bez podają przyczyny i to jest respektowane.

Ale dlaczego do jasnej ciasnej kupujący nie ma prawa w allegro do zwrotu z PODANIEM PRZYCZYNY. Trudno takie okienko zrobić i dać dobrowolny wybór kupującemu? Mnie np tej opcji brakuje w co drugim zwrocie. Jak np kupuję 2 ciuchy i zwracam tylko jeden to zaliczam sie do kategorii tych brzydko wyglądających kupujących. Chciałabym mieć możliwość wyjaśnienia, ze to np dlatego ze rozmiar S Jest wielki jak L albo spodnie w rozmiarze L są tak długie że chłopakowi 186 cm wloką się równo po ziemi i dobrze by było sprecyzować to w aukcji by uniknąć dalszych nie potrzebnych zwrotów. Niestety tej możliwości brakuje, okienko do dowolnego wpisu jest tylko w reklamacji...

 

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#
oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Oni moje pomysły i tak zawsze odrzucają.

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

@AnnaG-Antyki może ja spróbuję? ostatnio mój pomysł przeszedł i go zrealizowali w tydzień

oznacz moderatorów