Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie co zrobić w sytuacji gdy klient kupił u mnie przedmiot z opcją smart allegro dpd. Na następny dzień zgłosił zwrot jako zakup przez pomyłkę i go odesłał. Przedmiot wrócił do mnie kompletnie połamany, nie nadający się do niczego. Zadzwoniłem do kupującego aby dopytać czy dotarł już uszkodzony czy był cały. Stwierdził że był cały lecz pomylił się przy zakupie i dlatego go odesłał. Kto składa reklamację. Czy klient może odzyskać pieniądze z POK? Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
@moto_centrum_pg "Zadzwoniłem do kupującego aby dopytać czy dotarł już uszkodzony czy był cały. Stwierdził że był cały lecz pomylił się przy zakupie i dlatego go odesłał." - skoro to był zakup przez pomyłkę, to po co otwierał przesyłkę (i w ogóle ją odbierał)?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Jeśli nie sprawdzono przy kurierze tego towaru a takie uszkodzenia byłoby widać od razu to raczej już po ptokach.
Reklamację składać możesz, ale na wiele bym nie liczył.
Klient pewnie może z POK dostać, bo czemu nie.
Aha, w 'zwroty', masz jakieś dziwności wpisane:
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztów wysyłki i odesłania Towaru.
Koszty dostawy do klienta także podlegają zwrotowi. Tak, sprzedawca jest 'w plecy'.
protokół i zdjęcia zostały wykonane przy kurierze.
@moto_centrum_pg Zdaniem Allegro za uszkodzenia powstałe przy darmowej przesyłce zwrotnej Smart nie odpowiada kupujący, więc sprzedawca powinien złożyć reklamację u przewoźnika.
Tak, jeśli nie oddasz kupującemu wpłaty, może on otrzymać rekompensatę z POK.
Właśnie w poprzednim przypadku allegro mi odpowiedziało że w zwrocie to nie ja jestem nadawcą przesyłki tylko klient i to on składa reklamację. Była to co prawda sytuacja z inpostem i zagubieniem przesyłki. Mam nadzieje że pracownik allegro się w końcu wypowie.
Miałem identyczną sytuację z darmowym zwrotem przez klienta z paczką PP i DPD.
Administrator Allegro po zgłoszeniu tego opisał :
Reklamację mogą Państwo złożyć na kilka sposób:
- przez formularz na stronie Poczty Polskiej -> LINK,
- pisemnie na druku reklamacyjnym dostępnym w każdej placówce pocztowej,
- przez E-Nadawcę.
Będą Państwo potrzebowali pełnomocnictwa, które mogą Państwo pobierać w zakładce Ustawienia dostawy. Wystarczy, że na dole strony klikną Państwo [pobierz pełnomocnictwo]. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj -> LINK.
@moto_centrum_pg Nie. Kilka dni temu pojawiło się na forum wyjaśnienie osoby z moderacji z którego wynika, że w przypadku Smart to sprzedawca udostępnia bezpłatny zwrot, więc kupujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia w transporcie zwrotnym. Nie mogę teraz znaleźć tego postu, ale może moderacja wypowie się ponownie.
@xyz96, czy mówisz o tym wątku?
Gdy Kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację w wypadku jej uszkodzenia czy zagubienia, o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana.
Dodam, że wygenerowanie darmowego kodu zwrotu nie jest równoznaczne z wykazaniem, że przesyłka została poprawnie nadana.
@mr_oma Tak, dokładnie o tym.
gdy Kupujący odeśle przesyłkę generując kod darmowego zwrotu, to Sprzedający odpowiada za ewentualną reklamację w wypadku jej uszkodzenia czy zagubienia, o ile Kupujący jest w stanie wykazać, że przesyłka została przez niego prawidłowo nadana. Wynika to z faktu, że Kupujący korzysta z możliwości darmowego odesłania towaru, udostępnionej przez Sprzedającego. Kupujący powinien otrzymać pełen zwrot kosztów za towar, natomiast jeśli przewoźnik stwierdzi, że do uszkodzenia przesyłki doszło z winy leżącej po stronie Kupującego, to Sprzedawca może domagać się naprawienia szkody na drodze odrębnego postępowania.
Dzięki 🙂