Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
temat zwrotów wałkowany przez kilka tematów, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Klient kupił i zwrócił paczkę w ramach Smart. Klientowi oczywiście należy się zwrot pieniędzy, a przesyłka jest darmowa. Ale ja jako sprzedający ponoszę koszty wysyłki (np. InPost 0.99 lub 2,49). Czy mogę potrącić tą kwotę ze zwracanej kwoty? A jeśli nie to jak mogę żądać zwrotu tej kwoty?
Kwoty poszczególnych przesyłek nie są duże, lecz w skali miesiąca jest to już kilkadziesiąt złotych. Rozumiem jak klient chce zareklamować uszkodzony towar, ale większość zwrotów jest bez podawania przyczyny.
Pozdrawiam
@mwers krótko zwięźle i na temat - NIE MOŻESZ .
mwers Praktycznie dopłaty są nie do odzyskania.
Teoretycznie mógłbyś oczekiwać zwrotu od allegro czyli właściciela usługi.
Kilka zapisów w ich regulaminie jest dyskusyjnych a praktyka może wskazywać na niewywiązywanie się allegro (właściciela usługi) z umowy.
Przy zwrotach w ramach odstąpieniach od umowy umowa transakcja jest anulowana a to często zmniejsza kwotę poniżej 40zł dającej tzw. "darmowe " wysyłki i zwroty kupującym. Pomimo tego portal wlicza te zakupy do pakietu smart.
Sam smart ma wiele luk, sprzeczności (np sprzedajesz 10x przedmiotów po 40 zł, każdy musi iść osobną paczką to dopłacisz nie 10x 3,99zł za kuriera ale 10x 6,99zł bo dopłaty liczą od łącznej kwoty zakupu). Przymykane jest oko na nadużycia w ramach tej usługi, (np dorzucanie przedmiotu do koszyka by przekroczyć limit "darmowej" przesyłki po czym zwracany jest towar). Portal nie tworzy mechanizmów i zapisów regulaminowych broniących sprzedawców przed tego typu praktykami.
Można by długo wymieniać.
Pewnie byłoby to podstawą do uznania że portal nie wywiązuje się prawidłowo z umowy ale to byłaby zabawa dla prawników a efekt końcowy wątpliwy.
Po ludzku pobieranie tych opłat jest najzwyczajniej nieuczciwe tym bardziej że portal tak formułuje przekaz by wykupujący smart myśleli że ono opłacają całość usługi .. ale nic na to nie poradzisz.
Niestety albo akceptujesz smart z jego patologiami i dopłacasz do przesyłek albo usuwasz usługę pewnie masz mniejszy obrót ale mniej kosztów, zabawy ze z zwrotami itp.
Przy często zmieniających się zasadach, tak dużych i ciągle rosnących obciążeniach dla smarta w zależności od profilu, asortymentu, ilości zwrotów rezygnacja ze smarta nie musi być nieopłacalna.
Kupującemu po zwrocie nie możesz niczego potrącać, wyjątkiem jest oczywiście za towar jeżeli jego wartość się pomniejszyła, porysowany, uszkodzony itp.
a co w przypadku, kiedy - klient zwraca towar, bo mu nie pasuje i pakuje to tak niechlujnie, że część wewnątrz jest uszkodzona, ja zwracam tylko część kwoty a on domaga się całości, twierdząc że to ja źle spakowałam paczkę, na kim spoczywa obowiązek spakowania paczki zwrotnej ? Jest jakiś przepis ? Dodam, że ode mnie przesyłka przyszła w idealnym stanie.
@agd-akcesoria przedmiot powinien zostać odesłany w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie. Jeśli w wyniku nieodpowiedniego zapakowania zwracany oprzedmiot został uszkodzony (co ważne przedmiot, nie jego opakowanie) to sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu dla kupującego, można złożyć reklamację do przewoźnika, ale to powinien zrobić nadawca przesyłki, czyli kupujący.
Potrącasz koszty i jak klient chce niech sobie założy dyskusję. Przedstawiasz dowody, piszesz dlaczego - Allegro jak chce wypłaci mu kasę z POK. Tyle, że Allegro stworzyło jeszcze patologię komentarzy i zapewne Kupujący wyżyje się na Tobie negatywem 😄
i co potem z takimi komentarzami ? Jakoś chętnie usuwają ?