Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Klient zwrócił produkt zakupiony za pomocą allegro DPD - zastrzegł, że chce taki sam tylko sprawny ( w jego ocenie nie działał - powód prozaiczny - Auto RC - w pilocie nie było baterii, bądź nie działały i okazuje się że produkt jest sprawny. Mam pytanie kto ma zapłacić za przesyłkę?
Czy mogę na tej samej etykiecie Allegro smart DPD?
Z przepisów prawa wynika, że kupujący odsyła towar do reklamacji na koszt sprzedawcy. Zgodnie z wyrokiem sądu, sprzedawca ponosi ten koszt także wtedy, gdy reklamacja nie jest zasadna.
@K0RYBUT Jak wiemy UOKIK jedno a sąd drugie, klauzule zostają, lepiej wrzucić to w koszty i tak klient zapłaci i odesłać szkoda czasu i szarpania dla kilku zł, klient i tak ma nauczkę bo jest w plecy za wysłanie na reklamację , nie nadasz na tej samej etykiecie, musisz wygenerować ponownie i zapłacić 😞
sygn. akt.: VIII C 1140/19
Nie budzi przy tym wątpliwości, że przepisy te znajdują zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy kierowane do sprzedawcy roszczenie oparte na rękojmi okaże się zasadne. Innymi słowy należy przyjąć, że kupujący ponosi ryzyko, iż sprzedawca nie zwróci mu kosztów przesyłki w przypadku, gdy uzna reklamację za niezasadną. Oczywiste jest również, że w takim przypadku sprzedawca nie ma obowiązku ponosić kosztów wiążących się ze spakowaniem i odesłaniem rzeczy.
@K0RYBUT Przy uznanej reklamacji Ty.
Nawet jak racja jest po Twojej stronie, nie wiem, czy warto sie szarpać 😉
Możesz powiedzieć klientowi, ze była jego wina, jeśli była ale że zależy Ci na jego zadowoleniu i dogadaj się ze w zamian za koszt tej wysyłki, jeśli zapłacił, odeślesz z bateriami w cenie żeby nie robić przelewów kosztów reklamacji.
Możesz oczywiście domagać się swego, czyli reklamacja nieuznana i płatna 😉