Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, jest to mój pierwszy post w społeczności Allegro Gadane. Mam nadzieję, że bardziej doświadczeni Sprzedający podzielą się swoimi doświadczeniami dot. zwrotów przy zakupie Smart, gdzie Kupujący zaznaczają powód "bez podania przyczyny".
Mam w ofertach taki zapis: "Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)" i jak dobrze rozumiem w przypadku zakupu na firmę, na Fakturę mogę nie przyjąć takiego zwrotu.
Dotychczas zwykle rozwiązywałem takie zwroty na korzyść Kupującego i zwracałem mu pieniądze.
Niestety od dłuższego czasu obserwuję, że wielu Kupujących zakupuje w Smart na fakturę np. dwie sztuki produktu (bo przy zakupie 1 szt. nie mieliby darmowej wysyłki - zakup 1 szt. poniżej 40 zł) i od razu po zakupie zgłaszają zwrot.
Nikt się do tego oficjalnie nie przyzna, ale wygląda to na świadome działanie, aby mieć darmową przesyłkę.
Jakie są Państwa doświadczenia (Sprzedających) i czy blokują Państwo takich Kupujących, aby takie sytuacje się nie powtarzały?
W zeszłym tygodniu pewien Kupujący zamówił u mnie drugi raz i zgłosił drugi zwrot. Sporo też jednorazowych przypadków - zakup dwóch sztuk tego samego produktu i zwrot jednego "bez podania przyczyny".
Podsumowując proszę o opinie czy jako Sprzedający pozwalają Państwo na takie praktyki czy blokują takich Kupujących, którzy zgłaszają takie zwroty (prawdopodobnie w celu uzyskania darmowej przesyłki)?
Pozdawiam
Tak są takie zwroty i nikt z tym nigdy noc nie zrobił i na tą chwilę nie zrobi, a jak chcesz zablokować zwrot ? od firmy tak>możesz, z pewnością będziesz miał odpowiedni komentarz, a jak komentarz i mniej gwiazdek to pójdzie po jakości, masz wybór. Temat wałkowany latami.
Doprecyzuję - chodzi o zablokowanie Kupującego poprzez dodanie go do zakładki Ustawienia Sprzedaży -> Moi nieaktywni kupujący.
Przykładowo oddaje pieniądze za zwrot i blokuję Kupującego, aby w przyszłości nie robił podobnie.
@biumax Spokojnie możesz tak zrobić.
@biumax Od razu takiego "kupca" na listę MNK > a jako firma tego nie unikniesz > to jest świadome działanie takiego "chabra"
Dziękuję. Zacznę to praktykować. Niestety coraz więcej takich świadomych działań Kupujących.
tu masz mój wcześniejszy wątek
wystawiając korekty przypadkowym firmom bez weryfikacji narażasz się
na sankcje z us gdy korekta nie zostanie zaksięgowana
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-faktura-korygujaca-wystawiana-przez-sprzedawce
Po przeczytaniu odpowiedzi we wskazanym wątku rozumiem, że Państwo w przypadku takich sytuacji nie przyjmują zwrotu od firmy?
różnie w zależności od sytuacji i przepisów
generalnie
domagamy się oświadczeń od firm o zaksięgowaniu faktur i przyjęciu korekt
Proponuje bez smarta sprzedawac a taniej wystawic nie bedzie takiego dziadowania. Mozesz wystawic towar 2x jedna aukcje ze smartem a druga bez i przetestowac jak sie lepiej sprzedaje.
Czegoś tu nie rozumiem. Jako sprzedająca ponoszę odpowiedzialność za niezaksięgowanie dokumentu przez kupującego? Miałam podobny przypadek w stacjonarnej sprzedaży usługi. Zlecający usługę po otrzymaniu faktury w @ stwierdził że nie zapłaci. Listem za potwierdzeniem odbioru wysłałam korektę i wyksięgowałam przychód. Po miesiącu czekania zgłosiłam sprawę do ichniego US ( kwota nie była mała bo samego VAT-u było ponad 6k PLN ) podając wszystkie informacje. Z tego co wiem to w trakcie kontroli znaleziono takich " kwiatków " dużo więcej, co prawda na mniejsze kwoty, ale było tego tak dużo że kilka osób z kierownictwa zapłaciło kupę kasy aby nie oglądać świata w kratkę.
do ujęcia korekty w jpk potrzebne jet tzw uzgodnienie z nabywca co do okresu w którym obie strony je umieszczają.
Odpowiem Ci następująco - ostatnio zauważyłem, że kupujący coraz częściej kupują w ramach Allegro Pay - na kredyt. Zwracając towar załączają formularz zwrotu towaru i nalegają, aby zwrotu środków dokonać na rachunek bankowy podany w formularzu, który przesłali wraz ze zwrotem...
@biosorcerer Ciekawe jak dobra weryfikacje kont ma allegro bo jak przyjdzie windykowac za allegropay a dane dluznika beda z czapy wziete to kwik bedzie pod niebiosa zwlaszcza ze zezwolili kupowac z kont bez pelnej weryfikacji albo sa zakupy na kontach z czapy
@az1rael - napiszę Ci szczerze, że mam na to wywalone tak, jak Allegro na nas. Ja ZAWSZE zwracam środki przez Allegro, bo nie chcę się prosić o zwrot prowizji. Jeśli kupujący myśli że de facto moim kosztem zaciągnie sobie prosto, łatwo i szybko chwilówkę to się srogo myli.
Dodatkowo ostatnio zacząłem pisać w wiadomościach do klientów, że tak właśnie robię, żeby nie było później roszczeń, pretensji i niepotrzebnego dla mnie stresu.
@biosorcerer to już przed erą Allegro Pay było. Jak nie było zwrotów przez AF, tylko na podane konto. Przy okazji kart kredytowych był taki proceder. Bo przy większości kart kredytowych wyciągnięcie gotówki = prowizja i/lub odsetki, zakupy zwykle do 30 dni lub dłużej za free.
Mieliśmy ciekawy taki przypadek z byłym prokuratorem ze Śląska w mojej poprzedniej firmie. Zamówił tv, po poinformowaniu, że tv czeka na odbiór, odstąpienie. Przetrzymaliśmy pana do 14 dnia, dostaliśmy negatyw, odpowiedzieliśmy również negatywem (ach te piękne czasy...) i ... dostaliśmy pozew od pana byłego prokuratora o naruszenie dóbr osobistych i zniesławienie. Na bardzo krótkiej rozprawie sąd pozew odrzucił. Chyba jednak taniej by go wyniosły te odsetki za pobranie gotówki jak koszty procesu, naszego zastępstwa procesowego oraz podróży do sądu w naszym mieście.
Ja mogę się wypowiadać o e-commerce tylko w perspektywie kilku ostatnich lat. Wcześniej w IT dużej sieci handlowej pracowałem. Tam też się odpierniczały niezłe rzeczy, wysyp nastąpił po wprowadzeniu kredytowanych kart klienta. Jednak nie było to na taką skalę jak obecnie. Ludzie myślą, że są anonimowi w sieci i wszystko im wolno - niestety są w błędzie - ale kto by tam tłumaczył Kowalskiemu rzeczywistość - lepiej dobrą książkę poczytać w tym czasie 😊