Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie! Jak już zapewne wiecie, od 24 marca możecie łatwiej i szybciej otrzymać rabat transakcyjny (zwrot prowizji). Dotąd przyznanie rabatu opieraliśmy przede wszystkim na deklaracji kupującego na temat przebiegu transakcji. Teraz wnioski rozpatrujemy przede wszystkim w oparciu o nasze dane.
Jakie dane bierzemy pod uwagę podczas automatycznego procesu przyznawania rabatu transakcyjnego? Sprawdzamy przede wszystkim:
Dokładne warunki automatycznego otrzymania rabatu dla każdej z sytuacji przedstawiamy na tej stronie .
Co jeżeli w nowym procesie nie otrzymacie rabatu? Nadal możecie się od tej decyzji odwołać, a sam proces jest prostszy niż wcześniej - zrobicie to przez dedykowany formularz.
Jeżeli powyższe informacje nie rozwiewają Waszych wątpliwości - postara się to zrobić Agnieszka Borowska (@boaga), która pracuje w Allegro już od 15 lat, jest liderem zespołu wsparcia sprzedających, a o opłatach i prowizjach wie wszystko.
Swoje pytania dotyczące nowych zasad przyznawania rabatu transakcyjnego mogliście zadawać w tym wątku do 8 kwietnia 2020. Poniżej znajdziecie zapis sesji.
Ale ładne panie tam u Was pracują 😄
To ja może zadam pytanie czy allegro może zablokować automatyczne przyznawanie rabatu jeśli wnioskuje się dużo. Nie moja wina, że klienci co chwile kupują i nie płacą lub kupują kilka razy a płacą raz. W związku z tym praktycznie codziennie muszę wnioskować.
Witajcie i dziękuję za zaproszenie 🙂 @dawal50 nie blokujemy automatycznego przyznawania rabatu z uwagi na dużą liczbę wniosków. Jeśli wniosek spełnia regulaminowe wymogi, rabat będzie przyznany. Przy transakcjach, gdzie Kupujący nie dokończył płatności, rabat przyznamy automatycznie - bez dodatkowego dopytywania Kupującego - tym Sprzedającym, których poziom jakości sprzedaży jest co najmniej Dobry. Przy niższym poziomie jakości wyślemy maila do Kupującego, aby upewnić się, że transakcja nie została sfinalizowana.
Dla mnie - wreszcie rabaty przyznawane są praktycznie w locie - wszystkie zgłoszone są akceptowane w kilka godzin - a nie jak wcześniej dni 😉
Mały plus - ale jednak plus 😉
@przysmakowopl dziękuję i cieszę się, że udało nam się osiągnąć cel 🙂
Jeżeli uzależniacie szybki zwrot prowizji od zwrotu wpłaty klientowi przez Allegro Finanse, to zmodyfikujcie system wypłat z AF. Nie da się wypłacić części pieniędzy i zostawić jakiejś kwoty na ewentualne zwroty. Nie da się doładować konta, żeby zwrócić klientowi. Nie wszyscy mają ciągłą sprzedaż i codzienne wpływy. Nie mają ich wystawiający licytacje. Ta grupa sprzedawców będzie miała problem z natychmiastowym zwrotem wpłaty przez AF.
Znamy te potrzeby i pracujemy, aby usprawnić proces zwrotów wpłat, dodając do niego nowe opcje. Dziękuję za Twoją sugestię, @WREDZIA-W1 !
1) Często się zdarza, że sklep stacjonarny sprzeda ostatnią sztukę towaru, który również był wystawiony na allegro i minie trochę czasu zanim platforma się zorientuje, żeby zamknąć ofertę - w wyniku czego klient kupuje ten przedmiot, lecz jest on niedostępny.
Pieniądze są zwrócone natychmiast przez Allegro Finanse - do transakcji nie doszło ze względu na niedostępny towar. Czy w tym przypadku sprzedający otrzyma zwrot prowizji? Jeżeli nie, dlaczego jeżeli do tej transakcji nie doszło? W tym przypadku proszę o wyjaśnienie poniższego punktu:
> Prowizja nie zostanie zwrócona, jeżeli:
Kupujący w e-mailu od Allegro wskaże, że z przyczyn niezależnych od niego nie doszło do zrealizowania umowy
Dlaczego sprzedawcy NIE zostanie zwrócona prowizja, jeżeli nie transakcja nie dojdzie do skutku, lecz tym razem z przyczyn podanych na początku zapytania.
2) Czy Kupujący nadal dostają e-mail z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie doszła do skutku? Często kupujący nie potwierdzali tego mimo, że odstępowali od umowy i prowizja nie była zwracana. Czy nic się nie zmienia w sprawie odwołań?
@DarkStoorM zależy nam, żeby zakupiony na Allegro towar był zawsze dostępny - brak możliwości realizacji zakupu z powodu niedostępności towaru nie wpływa dobrze na doświadczenie kupujących... Natomiast w nowym procesie zrobiliśmy wyjątek dla sprzedawców, których poziom Jakości sprzedaży jest co najmniej Dobry: jeżeli zarówno wpłata, jak i zwrot pieniędzy odbyły się przez Allegro Finanse - po wypełnieniu wniosku automatycznie przyznamy do takiej transakcji rabat (zwrot).
Kupujący mogą nadal dostać e-mail z prośbą o potwierdzenie, jak przebiegała transakcja, ale takich sytuacji jest kilkakrotnie mniej. Jeżeli mamy komplet danych potrzebnych do oceny sytuacji (np. numer przesyłki wprowadzony w Allegro, zwrot towaru wykonany poprzez opcję w Allegro, wpłata i zwrot przez Allegro Finanse) - nie musimy już o nic pytać kupującego, decyzja jest automatyczna.
Nic się nie zmienia w sprawie odwołań (poza tym, że są one prostsze, bo wszystko odbywa się przez nasz dedykowany formularz).
A co w przypadku kiedy ja sprzedaje gabaryty duze w większości? I transport nie odbywa się przez firmę kurierska i nie posiadam numerow przesyłek?
@Pieknemeble01 jeżeli kupujący wybrał dostawę własną sprzedającego i zapłacił z góry, a później zgłosił zwrot towaru z pomocą zakładki Kupione, wówczas wniosek rozpatrzymy na podstawie przekazanej informacji w formularzu zwrotu, sprawdzimy też, czy wpłata została zwrócona tą samą metodą.
Natomiast jeżeli kupujący wybrał dostawę własną sprzedającego płatną przy odbiorze, a następnie zrezygnował z zakupu, skontaktujemy się z kupującym z prośbą o potwierdzenie braku finalizacji i na tej podstawie rozpatrzymy wniosek.
Jeżeli wniosek rozpatrzony będzie negatywnie - będziesz mógł standardowo odwołać się od tej decyzji.