anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Lokalne kupujący zapłacił i nie odebrał przesyłki

MAMY ROZWIĄZANIE!
fujiwaraoba-chan
#9 Pomysłodawca#

Witam, sprzedałam przedmiot na Allegro Lokalnym ( jestem osobą prywatną) i kupujący zaplacił (payU), ale nie odebrał przesyłki z paczkomatu  (przesylka inpostem jest w drodze powrotnej do mnie). Generalnie miałam w ogłoszeniu "brak zwrotów". Pytałam kupującego czy rezygnuje z zakupu i że ponoszę właśnie koszty przesyłki zwrotnej (no i opłaty transakcyjnej) a kupujący mi pisze zebym wysłala przedmiot raz jeszcze, tą samą "drogą" na paczkomat a on moze mi zwrocić wtedy te dodatkowe koszta, ALE napisał "prosze zmienic cene o koszty poniesione". No ja nie wiem jak mam niby uzyskać tą dodatkową opłatę (podac mu konto na przelew zwykły? Nie chce by to odbywało się poza Allegro)

Czy jezeli kupujący nie odebrał przesyłki to jest to rownoznaczne ze zwrotem? Bo reklamacja to to nie jest...Ja jestem nawet skłonna oddac ten pieniadze ale pomnijeszone o koszt poniesionych kosztów tyle ze od kupującego teraz cisza...

Podchodzę do sprawy uczciwie ale nawet nie mam jak zrobic tego zwrotu na Allegro Lokalnym... a podawanie danych do przelewu tez tak średnio mi się uśmiecha... 

Szczerze to to Allegro Lokalne nie podoba mi sie, to juz kolejna problematyczna dla mnie sprawa i rezygnuję ze sprzedaży tutaj.

Czy możecie mi cos poradzić?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@fujiwaraoba-chan  Nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu jako osoba prywatna. Kupujący nie występuje o to. W tym momencie towar należy do Kupującego. Robisz mu przysługę że odbierasz paczkę powrotną i ponownie nadajesz. Dlatego on musi dopłacić najlepiej na Twoje konto bankowe.

W ostateczności wystaw mu to na AL drugi raz za większą kwotę. Dolicz przesyłki i koszty licytacji ponownej.

oznacz moderatorów
fujiwaraoba-chan
#9 Pomysłodawca#

A jakbym nieodebrala tej przesyłki zwrotnej? 😉

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@fujiwaraoba-chan To może być dla Ciebie problem. Kupujący jej też nie odebrał, więc będziesz jej szukać w InPost, a wpłatę pomniejszoną o koszty przesyłek musisz zwrócić.

oznacz moderatorów
fujiwaraoba-chan
#9 Pomysłodawca#

Ok a jak mam ją zwrócić (w sensie pieniądze)jesli na Allegro Lokalnym nie ma tej opcji a kupujacy np. nie odpisuje i nie podał nr konta?

oznacz moderatorów
Client:44745750
#8 Zapaleniec#

Dlaczego to ma być problem dla sprzedawcy? To kupujący nie odebrał przesyłki więc to on ma problem. Ja mam podobną sytuację kupujący celowo nie odebrał przesyłki a że strasznie cwaniakuje postanowiłam nie odbierać zwrotu, zobaczymy co dalej... Allegro powinno zrobić porządek z takimi pseudo kupcami co przesyłek nie odbierają...

oznacz moderatorów
Cpuid20114
#7 Wielbiciel#

Witam mam podobny problem, jak ta cała sytuacja skończyła się u Pana ?

 

oznacz moderatorów
PinkRose545
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście jak ktoś nie wie po co się robi zakupy to niech nie kupuje drugim razem.

oznacz moderatorów
szrek76
#8 Zapaleniec#

Raczej nie musi nic zwracać prawo odstąpienia i zwrotów go nie dotyczy. Prywatny sprzedający na Allegro Lokalnie nie musi przyjmować zwrotów w ogóle jest tak samo konsumentem jak i kupujący ten status ogranicza możliwość zwrotu bez zgody sprzedającego, tak samo ma się to do kupującego nie odbierającego przesyłki, sprzedający po wpłacie wywiązał się z umowy i wysłał jeżeli kupujący nie odbierze sprzedający prywatny nie musi nic robić chyba że kupujący poprosi go o odebranie i nadanie ponowne za dopłatą to wtedy może się zgodzić ale nie musi, jedyne co musi prywatny sprzedawca to ewentualnie rozpatrzeć reklamację, firma na Lokalnie zwroty przyjmować musi chyba że towary sprzedawane podlegają ograniczeniom.

oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@fujiwaraoba-chan  Jak nie odbierzesz przesyłki powrotnej to pewnie pójdzie do zniszczenia komisyjnie albo ktoś z Inposta sobie weźmie. 

 

oznacz moderatorów
GreKab
#7 Wielbiciel#

Witam. Ale jak to się odbywa. Kupujący nie odebrał paczki i Inpost wysyła paczkę do mnie, ale ja jej nie chcę i co teraz ?

 

oznacz moderatorów
GreKab
#7 Wielbiciel#

Czy ktoś się mnie pyta czy chcę zwrot ? 

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@fujiwaraoba-chan  Jako osoba prywatna nie masz żadnego obowiązku przyjęcia zwrotu. Napisz mu żeby wpłacił koszt powtórnej wysyłki, albo oddasz mu jego koszty pomniejszone o koszty przesyłek tam i z powrotem i o prowizję AL, bo ta jest na Lokalnym bezzwrotna.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
fujiwaraoba-chan
#9 Pomysłodawca#

dzięki!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący powinien w takiej sytuacji zapłacić za powrót paczki i jej ponowne nadanie z góry. Nie ma znaczenia jak, może być na konto. Jeśli nie zapłaci, oddaj mu wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki i koszt powrotu paczki. Na Lokalnie nie ma darmowych dostaw i darmowych zwrotów.

O zwrot opłaty transakcyjnej możesz poprosić tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...

oznacz moderatorów
fujiwaraoba-chan
#9 Pomysłodawca#

dziekuje za informacje, tylko zeby mu oddac pieniadze potrzebuje jego nr konta, a teraz z jego strony cisza...kumam ze w zasadzie wszystko jest "ok po mojej stronie" tylko poprostu nie lubie niedokonczonych spraw.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

On poda numer konta, nie ma innego wyjścia, jeśli chce odzyskać pieniądze.

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

Tak 

Poda nr konta, ale ponownie za wyższa kwotę już nie kupi

tzreba by wystawić ponownie bez zwrotu środków za sam koszt przesyłki 

oznacz moderatorów
Blaksad
#12 Orędownik#

Cześć, mam podobną sprawę - czy oddałeś kupującemu całą kwotę , czy pomniejszoną o koszt wysyłki i prowizję na allegro ? 

oznacz moderatorów