Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
opisze swoją sytuację.
Sprzedałem na AllegroLokanie telefon, kupujący zapłacił od razu za przedmiot. Po chwili napisał do mnie wiadomość, że chce anulować zakup.
Czy ja jako osoba prywatna mam jakiś obowiązek anulowania transakcji, bo kupującemu się coś odwidziało?
Wg. mnie po płatności umowa między nami została zawarta, więc obie strony się powinny wywiązać.
Prawnie nie muszę przystać na zwrot zakupionego towaru?
Z góry dziękuję za odpowiedzi!
@szymu910 W przypadku transakcji niekonsumenckiej, czyli między osobami prywatnymi, jako sprzedający nie masz obowiązku godzić się na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, w związku z tym nie musisz zwracać kupującemu środków.
Jednak jeżeli kupujący zgłosiłby reklamację ze względu na wadliwość towaru/niezgodność z opisem, to wówczas owszem, jako sprzedający musisz taką reklamację rozpatrzyć, a po jej ewentualnym uznaniu pownieneś zwrócić środki.
Moim skromnym zdaniem lepiej się zgodzić, oczywiście że nie musisz się zgodzić na anulowanie jako osoba prywatna ale kupujący może ci narobić wiele komplikacji w przyszłości, wymyślać jakieś usterki i składać reklamacje a to mogą być problemy. Oczywiście sam zadecydujesz, wg prawa nie musisz się zgodzić.
Oczywiście zgadzam się z tym.
Zwróć klientowi kasę i wystaw ponownie.
Oczywiście możesz inaczej postąpić, lecz licz się z "komplikacjami" i niepotrzebnymi problemami.
Popieram ,w niejednym kliencie drzemie bestia która rozdrażniona twoim sprzeciwem i brakiem chęci do zwrotu środków może zacząć ryczeć i machać pazurami.
@szymu910 nie masz obowiązku ale możesz tylko pamiętaj że będziesz w plecy bezzwrotną opłatę transakcyjną ( zawsze możesz zgodzić się na odstąpienie/anulowania pod warunkiem pokrycia strat ) 😄