Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Pomóż mi, jak anulować zamówienie klienta, które zostało już opłacone, ale nie mogę go wysłać, ponieważ produktu już nie ma.
Jak to zrobić? Dzięki.
Jako sprzedający nie anulujesz zakupu, skontaktuj się z kupującym , wytłumacz, wypłać środki i oddaj kupującemu na jego konto.
@Erazmus_eu Nie masz podstawy prawnej do anulowania, odstąpienia od umowy. Może to zrobić tylko kupujący. Jeżeli towaru już nie posiadasz, powinieneś go pozyskać z innego źródła i wysłać kupującemu.
Poniżej stanowisko Allegro;
skonsultowałam to zapytanie z działem prawnym i przykro mi, ale w opisanej przez Ciebie sytuacji stosuje się takie zapisy:
Art. 543[1] . § 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
Po drugie:
Art. 475. § 1. Jeżeli świadczenie stało się niemożliwe skutkiem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi, zobowiązanie wygasa.
Niestety tutaj nie mamy takiej sytuacji, ponieważ to pomyłka sprzedającego sprawiła, że towar był niedostępny dla konsumenta.
Dodatkowo:
Art. 492[1] . Jeżeli strona obowiązana do spełnienia świadczenia oświadczy, że świadczenia tego nie spełni, druga strona może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
Powyższe mówi o tym, że jedynie KLIENT może odstąpić od umowy. Może on również domagać się realizacji zawartej umowy.
Jeśli przedmiot umowy nadal jest dostępny na rynku to sprzedający powinien w tej sytuacji (kiedy klient żąda wykonania umowy) pozyskać ten towar z innego źródła i przekazać go klientowi. Tutaj sprzedającego będzie w jakiś sposób ratowała jedynie sytuacji w której towar nie jest w ogóle dostępny na rynku.
(............)
Monika
Moderator
Dziękuję
@Erazmus_eu przeproś, poproś o numer konta i oddaj kasę, do wydania rzeczy może Cię zmusić tylko sąd sprzedałeś prywatnie żadne powyższe ustawy konsumenckie Cię nie obowiązuję, a do sądu kupujący raczej nie pójdzie 😄
A jak już się powołuje na ustawę to warto dodać resztę a nie wyrwany kawałek który bardziej pasuje 😄
W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Przepisy art. 492, art. 4921 i art. 494 stosuje się.
Dziękuję Ci bardzo
Tylko dialog a potem dobra wola klienta rozwiązuje takie problemy .