anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co można zrobić z plagą niepoważnych licytujących?

MAMY ROZWIĄZANIE!
szwANCone
#8 Zapaleniec#

Witam,

Ostatnim czasem zauważyłem tendencje wzrostową niepoważnych licytujących - 1/3  wygranych aukcji nie dochodzi do finalizacji - w moim przypadku jest to łatwo policzalne ponieważ przez ostanie 6 miesięcy wystawiałem po 3 aukcje od 1,00 PLN (smartfony, laptopy)

- licytują, licytują zaciekle do ostatnich minut a jak dochodzi do wygranej i płacenia nagle okazuje się że małoletni syn licytował (z tego co pamiętam musiałem mieć 18 lat żeby założyć konto - nie pamiętam ponieważ mój debiut na allegro był ponad 16 lat temu)

- oferują absurdalne kwoty rzędu 9000,00 PLN za sprzęt warty 2000,00 PLN, potem piszą że sorry ale to taki żart

Jakie są możliwości ukrócenia tego procederu?

Gdzie można takich kupujących zgłaszać?

Czy allegro zwraca koszty wyróżnionej aukcji (allegro.pl & allegrolokalnie.pl)?

Pozdrawiam!

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
markam43
#13 Ambasador#

To dosyć powszechne zjawisko na Allegro Lokalnie, ponieważ z regulaminu wynika, że do zakupu dochodzi dopiero w momencie zapłaty. Nie ma zapłaty, nie ma zakupu - transakcja jest uznana za niebyłą. Wysokie kwoty w licytacjach to najczęściej działanie konkurencji, która tym sposobem blokuje aukcje innym. Zgłaszać możesz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=70d99e7b-80c7-411c-bb2f-1ea90a88d7e8 W uzasadnionych przypadkach opłata za promowanie może być zwrócona.

Wystawiaj na zwykłym Allegro, klikając zaznaczony na zdjęciu link, tam podobne problemy nie występują lub występują znacznie rzadziej;

AAAA.JPG

 

oznacz moderatorów
Natula75
#1 Nowicjusz#

Trzeba cisnąć allegro by zmienili regulamin. Nie jest on chyba nawet być może zgodny do końca z prawem. Przecież już samo wyrażenie woli zakupu towaru po określonej cenie w sytuacji gdy jest ona najwyższa z pozostałych, jest tak naprawdę zawarciem umowy. Przy każdej innej umowie sam fakt jej zawarcia (a nie zaplata pieniedzy) jest uznane za wykonanie czynności prawnej. Nie widzę innego sposobu jak tylko ciśnięcie Allegro. Jest ono niestety de facto monopolistą i przerzuca swoje problemy głównie na sprzedawców. Jak to jednak mawiają "kropla drąży skałę".

oznacz moderatorów
szwANCone
#8 Zapaleniec#

Witam,

Allegro to w ogóle nie ma ochoty takimi rzeczami się zajmować - brak procedur "ochrony" sprzedających a koszty poniesione za wyróżnienie aukcji przepadły ... coż to nie majątek ale denerwujące. Poniżej konwersacja z allegro.kontakt@allegro.pl:

Od: [edycja]
Wysłane: 17.03.2021 08:20
Do: allegro.kontakt@allegro.pl
Temat: Realizacja sprzedaży i kontakt z kupującym

Witam,
Proszę o pomoc w poniższej sytuacji.
Telefon wystawiony od z 1,00 zł - Osoba licytuje, licytuje zaciekle do ostatnich minut, wygrywa aukcję ... potem cisza. Po prośbach o finalizację transakcji i opłacenia nagle okazuje się że małoletni syn licytował (z tego co pamiętam musiałem mieć 18 lat żeby założyć konto - nie pamiętam ponieważ mój debiut na allegro był ponad 16 lat temu) i nie dojdzie do zakupu.
Tego typu zachowanie staje się powoli plagą na allegrolokalnie.pl, tak samo jak licytowanie absurdalnych kwot rzędu 9000,00 PLN za sprzęt który nowy jest warty 2000,00 PLN, potem piszą że sorry ale to taki żart.
Jakie są możliwości ukrócenia tego procederu?
Gdzie można takich kupujących zgłaszać?
Czy allegro zwraca koszty wyróżnionej aukcji ( allegro.pl & allegrolokalnie.pl)?

Pozdrawiam! 

 

Od: Allegro Kontakt [allegro.kontakt@allegro.pl]
Wysłane: 17.03.2021 10:14
Do: [edycja]
Temat: Odpowiedź na zgłoszenie nr "14300870" [ ref:_00D24aE05._5003VBuE7T:ref ]
Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość, już wyjaśniam. 

Nawiązując do Pana pytań, nie posiadamy narzędzi uniemożliwiających licytację użytkowników na naszej platformie. Nie wnikamy w to ile Kupujący jest gotów zapłacić za dany towar. W sytuacji kiedy Kupujący z premedytacją licytuję a następnie nie opłaca zamówienia, anuluje lub nie odbiera przesyłki, proszę zgłaszać Kupującego poprzez formularz Allegro (
Link). Na bieżąco weryfikujemy konta oraz podejmujemy odpowiednie działania w przypadku naruszeń. Chciałbym podkreślić że zgłoszenia kont które dopuszczają się naruszeń w naszym serwisie są ważne w kwestii zachowania bezpieczeństwa sprzedaży. 

Nawiązując do ostatniego pytania, zgodnie z zasadami naszego serwisu, opłaty za wyróżnienia w serwisie są bezzwrotne. 

W razie pojawienia się dodatkowych pytań, zachęcam do kontaktu. 

Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów