anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy kupujący ma prawo do zwrotu/reklamacji?

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Witam.

Jakiś czas temu sprzedałem telefon. Wystawiłem go na licytacji, wylicytował się za 2200. Kupujący otrzymał przedmiot i pisze mi, że telefon ma problem z aktywacją i nic się nie da zrobić.

Ja sprzedawałem telefon sprawny, podczas użytkowania nie było z nim problemów. Bez problemu go wyzerowałem i wysłałem. W opisie zawarłem wszystkie informacje o telefonie, zdjęcia z każdej strony, nr IMEI i inne numery seryjne, oraz zawartość zestawu (telefon, pudełko, instrukcje itp.). Nie mam pojęcia czy telefon od wstrząsów podczas wysyłki doznał jakiś wewnętrznych uszkodzeń, czy co się mogło wydarzyć, ale koniec końców telefon jest niezdatny do użytku.

Kupujący domaga się zwrotu pieniędzy, co powinienem w tej sytuacji zrobić? Przysługuje mu w tym momencie takie prawo?

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Musisz dopytać czego żąda.

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Kupujący chce całkowitego zwrotu kosztów. Telefon wysyłałem sprawny. Przed przywróceniem ustawień fabrycznych wszystko spoko, wyzerowałem go i dalej wszystko ok. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Bo teraz nie wiem, jeśli coś takiego się stało w transporcie lub u gościa upadł i się uszkodził moduł w środku a ja mam dowód, że telefon działał przed wysyłką to czy kupujący może coś w tym momencie zrobić?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Odbierz go od niego

sprawdz, oddaj do serwisu

oddaj kasę jeśli sie potwierdzi wada

napraw i wystaw ponownie 

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Ok, jest to dobra opcja, ale co jeśli się okaże, że usterka jest poważniejsza i naprawa kosztuje np 600 zł. Ja wysyłając telefon sprawny i to wcale nie tani, mam oddać gościowi pieniadze, telefon naprawić za 1/4 wartości i wystawić jeszcze raz? To mi się nie opłaca.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

KaDy sprzęt ma prawo sie zepsuc

mogl zepsuć sie również tobie i tez byś naprawiał za 600

oplaca czy nie opłaca, prawa przestrzegać trzeba 

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Masz racje, ale jeśli usterka nie jest z mojej winy. I kupujący np. choćby nawet przypadkiem upuścił urządzenie powodując awarię, to co też ja mam to naprawić?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nie ale musisz to jakoś sprawdzić na litość boska 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:110263165 Masz dowód że był sprawny, odrzuć reklamację, oczywiście kupujący ma prawo do dalszego działania >może iść do sądu.

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Kupujący twierdzi, że telefon nie pokazuje imei oraz ma ten wyżej wspomniany problem z aktywacją, co się jest niemożliwe bo dosłownie dzień przed wysłaniem telefonu zrobiłem screena z ustawień telefonu z nr imei

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

No wiec weź go do sibie i sprawdz czy wyświetla imei i czy to w ogóle ten sam imei

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:110263165 po co gdybasz, może podmienił środek ? różnie kombinują, poproś o odesłanie sprawdź czy podejmij decyzje, jak będziesz miał telefon w ręku i pytania wróć to Ci podpowiemy co dalej 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Jest to iPhone 11, problem z aktywacją to znaczy, że nie idzie przejść przez proces konfiguracji itp. telefon się włącza wszystko jest niby ok, łączy się z wi-fi a  następnie wywala błąd od aktywacji i jedyna opcja to "Wyłącz", doradzałem się kolegi serwisanta i mówi że coś takiego może być spowodowane uszkodzeniem jednego modułu koszt naprawy +/- 250 zł. Telefon u mnie działał dobrze nie było problemu. Nie mam pojęcia czy przy wysyłce dostał wstrząsu i się coś w środku uszkodziło czy co się stało, bo na prawdę nie wiem jak to się wydarzyło.  Wydaje mi się że telefon mógł doznać tego uszkodzenia podczas wysyłki lub u kupującego upadł, innej opcji nie widze. Proszę o pomoc, co mam w tej sytuacji zrobić?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ty możesz tylko podjąć decyzję, masz dowód że byl sprawny i że to użytkownik uszkodził to reklamację odrzuć, nie masz to napraw i odeślij.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

My tez nie wiemy

czytales co tu piszemy???

odbierz go i sprawdz co z nim

 

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Tak, zrobię. Odezwę się jak będę coś wiedział.

oznacz moderatorów