anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy kupujący ma prawo do zwrotu/reklamacji?

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Witam.

Jakiś czas temu sprzedałem telefon. Wystawiłem go na licytacji, wylicytował się za 2200. Kupujący otrzymał przedmiot i pisze mi, że telefon ma problem z aktywacją i nic się nie da zrobić.

Ja sprzedawałem telefon sprawny, podczas użytkowania nie było z nim problemów. Bez problemu go wyzerowałem i wysłałem. W opisie zawarłem wszystkie informacje o telefonie, zdjęcia z każdej strony, nr IMEI i inne numery seryjne, oraz zawartość zestawu (telefon, pudełko, instrukcje itp.). Nie mam pojęcia czy telefon od wstrząsów podczas wysyłki doznał jakiś wewnętrznych uszkodzeń, czy co się mogło wydarzyć, ale koniec końców telefon jest niezdatny do użytku.

Kupujący domaga się zwrotu pieniędzy, co powinienem w tej sytuacji zrobić? Przysługuje mu w tym momencie takie prawo?

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:110263165 sprzedałeś prywatnie ? to zwrot mu nie przysługuje ale reklamacja tak, odpowiadasz za produkt do 2 lat i ma działać 😞 Poproś o wysyłkę na reklamację sprawdź co się stało i podejmij decyzję, napraw, wymień, oddaj kasę lub odrzuć reklamację 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Tylko mam takie pytanie jeszcze. Bo gościu to kupił z Allegro Smart. Czy to ma jakiś wpływ na reklamacje/zwroty. Słyszałem że tak, ale pewności nie mam więc pytam.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

sprzedałeś na zwykłym allegro czy na lokalnie?

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

na lokalnie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

na lokalnie nie musisz przyjmować zwrotów o ile się nie zgodzisz
za towar odpowiadasz tylko do momentu przekazania go do przewoźnika więc nic cię nie obchodzi czy dostał wstrząsów w transporcie reklamuje u przewoźnika odbiorca
reklamację musisz rozpatrzeć do 14dni
decydujesz jak rozpatrzysz pozytywnie czy naprawa / wymiana / zwrot kasy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

pilnuj terminu 14 dni od 1 zgloszenia i 24h odpowiedzi w dyskusji 
masz screena ze dzialal z data wykonania wiec w dyskusji powolaj sie ze towar byl wyslany dzialajacy a reklamacje sobie moze zlozyc u przewoznika ze mu telefon uszkodzili
jak nie zlozy odrzuc na podstawie prawa pocztowego wygooglaj sobie artykul przyjecie bez zastrzeżeń ktory to nr w 14dniu 
non stop mech w dyskusji czy zlozyl sobie reklamacje u przewoznika pewnie nie zlozy bo po co skoro moze cie nagabywac

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Ja w zasadzie posiadam z dowodów, zrzut ekranu z 15 kwietnia z ekranu głównego telefonu, oraz zrzut ekranu nr imei. Nie mam zdjęć z konkretnymi datami.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie masz zdjęć nie musisz przecież masz datę zrobienia screena z godziną we właściwościach pliku jak np wysłałeś następnego dnia a nie tydzień później to kiedy miał się zepsuć? Allegro nie może ingerować w reklamacje kupującego w zakupie od osoby prywatnej nie chroni ustawa o ochronie konsumentów obowiązuje was kodeks cywilny czyli chce niech idzie do sądu jak mu się decyzja reklamacyjna nie podoba

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Chyba uda mi się to załatwić bez zwrotu produktu. Kupujący proponuje obniżkę 300 zł, zgadzam się na to. Ale jak to mam załatwić? Mam mu przelać na konto? Jak to mogę załatwić, aby nie było potem problemu, że ja mu wyśle 300 a on nadal będzie chciał zwrotu

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ma podac nr konta przez allegro np w dyskusji lub w wiadomosci prywatnej z danymi do przelewu potem masz potwierdzenie

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Jak myślisz, czy to wystarczający dowód? Kupujący twierdzi, że telefon nie pokazuje imei, co potwierdza uszkodzenie tego modułu, a ja posiadam zrzut ekranu gdzie telefon normalnie pokazał nr imei i inne numery seryjne

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Nie wiem, czy to ma w tym przypadku jakieś znaczenie, ale sprzedawałem przez licytacje.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie ma jak sprzedałeś jako osoba prywatna allegro nic ci nie zrobi o ile będziesz rzeczowo i terminowo odpowiadał w dyskusji z sensem
dla świętego spokoju możesz wziąć tel na reklamację może ten kolega od telefonów stwierdzi że uszkodzenie powstało od wstrząsów w transporcie to odrzucisz reklamację i wezwiesz go do opłacenia powrotnej przesyłki z telefonem 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

zwrotów i tak nie musisz przyjmować to on może se chcieć kasę niech odeśle tel na reklamację a ty masz 14dni na dowiedzenie się co i jak się zepsuło i czy to on nie zepsuł potem zawsze zdążysz wydać decyzję reklamacyjną a może nie będzie chciał odesłać tym lepiej sam se zaszkodzi bo można odrzucić na podstawie nie odesłania towaru na reklamację i braku towaru do ekspertyzy pod koniec terminu rozpatrzenia

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Reklamację musisz rozpatrzyć, czy na odległość czy kazać odesłać towar w celu jej rozpatrzenia, możesz uznać albo nie. Masz dowody że telefon był cały >odrzuć, nie masz > napraw albo coś zaproponuj> też tak możesz.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:110263165 To jest reklamacja więc musisz ją rozpatrzyć. 
Co dokładnie oznacza ,problem z aktywacją’ i co to za telefon? Może był niepoprawnie przywrócony do ustawień fabrycznych i wymaga np. logowania do konta Google które było wcześniej zalogowane?

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Jest to iPhone 11, problem z aktywacją to znaczy, że nie idzie przejść przez proces konfiguracji itp. telefon się włącza wszystko jest niby ok, łączy się z wi-fi a  następnie wywala błąd od aktywacji i jedyna opcja to "Wyłącz", doradzałem się kolegi serwisanta i mówi że coś takiego może być spowodowane uszkodzeniem jednego modułu koszt naprawy +/- 250 zł. Telefon u mnie działał dobrze nie było problemu. Nie mam pojęcia czy przy wysyłce dostał wstrząsu i się coś w środku uszkodziło czy co się stało, bo na prawdę nie wiem jak to się wydarzyło.  Wydaje mi się że telefon mógł doznać tego uszkodzenia podczas wysyłki lub u kupującego upadł, innej opcji nie widze. Proszę o pomoc, co mam w tej sytuacji zrobić?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Przyjmij go na reklamacje

niech ci wyśle. Sprawdz i zobacz co sie stało 

oznacz moderatorów

Client:110263165
#8 Zapaleniec#

Dobra, załóżmy, że przyjmę go na reklamacje, sprawdzę okaże się, że jest ten problem, i co dalej?

oznacz moderatorów