Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Jakiś czas temu sprzedałem telefon. Wystawiłem go na licytacji, wylicytował się za 2200. Kupujący otrzymał przedmiot i pisze mi, że telefon ma problem z aktywacją i nic się nie da zrobić.
Ja sprzedawałem telefon sprawny, podczas użytkowania nie było z nim problemów. Bez problemu go wyzerowałem i wysłałem. W opisie zawarłem wszystkie informacje o telefonie, zdjęcia z każdej strony, nr IMEI i inne numery seryjne, oraz zawartość zestawu (telefon, pudełko, instrukcje itp.). Nie mam pojęcia czy telefon od wstrząsów podczas wysyłki doznał jakiś wewnętrznych uszkodzeń, czy co się mogło wydarzyć, ale koniec końców telefon jest niezdatny do użytku.
Kupujący domaga się zwrotu pieniędzy, co powinienem w tej sytuacji zrobić? Przysługuje mu w tym momencie takie prawo?
Musisz dopytać czego żąda.
Kupujący chce całkowitego zwrotu kosztów. Telefon wysyłałem sprawny. Przed przywróceniem ustawień fabrycznych wszystko spoko, wyzerowałem go i dalej wszystko ok. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Bo teraz nie wiem, jeśli coś takiego się stało w transporcie lub u gościa upadł i się uszkodził moduł w środku a ja mam dowód, że telefon działał przed wysyłką to czy kupujący może coś w tym momencie zrobić?
Odbierz go od niego
sprawdz, oddaj do serwisu
oddaj kasę jeśli sie potwierdzi wada
napraw i wystaw ponownie
Ok, jest to dobra opcja, ale co jeśli się okaże, że usterka jest poważniejsza i naprawa kosztuje np 600 zł. Ja wysyłając telefon sprawny i to wcale nie tani, mam oddać gościowi pieniadze, telefon naprawić za 1/4 wartości i wystawić jeszcze raz? To mi się nie opłaca.
KaDy sprzęt ma prawo sie zepsuc
mogl zepsuć sie również tobie i tez byś naprawiał za 600
oplaca czy nie opłaca, prawa przestrzegać trzeba
Masz racje, ale jeśli usterka nie jest z mojej winy. I kupujący np. choćby nawet przypadkiem upuścił urządzenie powodując awarię, to co też ja mam to naprawić?
Nie ale musisz to jakoś sprawdzić na litość boska
@Client:110263165 Masz dowód że był sprawny, odrzuć reklamację, oczywiście kupujący ma prawo do dalszego działania >może iść do sądu.
Kupujący twierdzi, że telefon nie pokazuje imei oraz ma ten wyżej wspomniany problem z aktywacją, co się jest niemożliwe bo dosłownie dzień przed wysłaniem telefonu zrobiłem screena z ustawień telefonu z nr imei
No wiec weź go do sibie i sprawdz czy wyświetla imei i czy to w ogóle ten sam imei
@Client:110263165 po co gdybasz, może podmienił środek ? różnie kombinują, poproś o odesłanie sprawdź czy podejmij decyzje, jak będziesz miał telefon w ręku i pytania wróć to Ci podpowiemy co dalej 😄
Jest to iPhone 11, problem z aktywacją to znaczy, że nie idzie przejść przez proces konfiguracji itp. telefon się włącza wszystko jest niby ok, łączy się z wi-fi a następnie wywala błąd od aktywacji i jedyna opcja to "Wyłącz", doradzałem się kolegi serwisanta i mówi że coś takiego może być spowodowane uszkodzeniem jednego modułu koszt naprawy +/- 250 zł. Telefon u mnie działał dobrze nie było problemu. Nie mam pojęcia czy przy wysyłce dostał wstrząsu i się coś w środku uszkodziło czy co się stało, bo na prawdę nie wiem jak to się wydarzyło. Wydaje mi się że telefon mógł doznać tego uszkodzenia podczas wysyłki lub u kupującego upadł, innej opcji nie widze. Proszę o pomoc, co mam w tej sytuacji zrobić?
Ty możesz tylko podjąć decyzję, masz dowód że byl sprawny i że to użytkownik uszkodził to reklamację odrzuć, nie masz to napraw i odeślij.
My tez nie wiemy
czytales co tu piszemy???
odbierz go i sprawdz co z nim
Tak, zrobię. Odezwę się jak będę coś wiedział.