Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Mam następującą sytuację. Kupujący zamówił u mnie produkt na allegro lokalnie (nie jestem przedsiębiorcą). Wysłałam produkt. Kupujący nie odebrał produktu z paczkomatu (nie jest mi znana przyczyna). Kupujący założył dyskusję na allegro. Opisał, że produkt do Niego nie dotarł. Sprawdziłam nr paczki, tak jak napisałam wyżej okazało się, że kupujący nie odebrał produktu z przyczyn mi nieznanych. Jak tylko przedstawiłam mu etykietę nadania i link do śledzenia paczki, w którym wyraźnie widnieje informacja, że jej nie odebrał. Napisał, że prosi o zwrot pieniędzy. Tu pojawia się mój problem - na allegro lokalnie widnieje opcja zwrotu pieniędzy kupującemu i oczywiście jeśli ktoś anuluje zamówienie przed realizacją wysyłki, allegro z mojego konta odlicza kwotę produktu oraz wysyłki, która została wpłacona przez kupującego oraz zwraca mi prowizję. Jest to logiczne. Jednakże przy wysyłkach zrealizowanych, czyli tam gdzie zostałam już obciążona kwotą wysyłki, którą zrealizowałam, dalej w opcji zwrotu jest zwrot kosztów przesyłki dla kupującego, co uważam za nieuczciwe, ponieważ, ja je już poniosłam. Wychodzi na to, że ktoś może zamówić produkt, nie odebrać i nie ponieść z tego tytułu żadnych konsekwencji. W dodatku ja (nie licząc czasu, jaki straciłam na pakowanie, wysyłkę itd.) mam zwracać niepoważnemu kupującemu wszystkie pieniądze? Z góry dziękuję za wyjaśnienie
@Client:77873840 oddaj poza allegro nie masz obowiązku oddawać przez PayU, przelewem innego wyjścia nie masz, tak wymyśliły to wielkie głowy allegro 😞
Tu masz wątek https://spolecznosc.allegro.pl/t5/sprzedaj%C4%85cy-o-allegro-lokalnie/zwrot-%C5%9Brodk%C3%B3w-kupuj%... nawet to poruszałem 🙂
Kto w tej sytuacji zwróci mi prowizję?
@Client:77873840 zaczekaj na wypowiedź moderatorów . Jesteś osobą prywatną i masz prawo domagać się od niefrasobliwego klienta pokrycia wszystkich kosztów jakie ponisłeś .
Z tego co przeczytałam w podobnych tematach wychodzi, że powinnam zwrócić się o nr konta kupującego i przelać mu pieniądze za produkt na konto (bez pieniędzy za wysyłkę) pomniejszone o zapłaconą przeze mnie allegro prowizję
Nie daj się tak rolować niefrasobliwym klientom którzy zakupy traktują jak rozrywkę . Poinformuj go że jak ci tu radzą inni . Możesz też mu zasugerować że koszty magazynowania u ciebie jego zakupionego przedmiotu są przez ciebie naliczane do momentu ponownej opłaty za wysyłkę.
@Client:77873840 W przypadku wpłaty z Allegro Lokalnie nie masz możliwości zrobienia częściowego zwrotu pieniędzy - takiego, który nie będzie uwzględniał kosztów przesyłki. W tej sytuacji pozostaje zwrot poza naszym systemem, a następnie kontakt w sprawie naliczonej opłaty za obsługę transakcji.
nat_not myślę ze też powinna pani poinformować sprzedającego ze nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu tym bardziej ze nie prowadzi działalności i wywiązał się zawartej umowy
Nie wiemy z jakiego powodu nie odebrał, sprzedajacy jako że wysłał z systemem Allegro, InPost Paczkomat więc koszt powrotu jest darmowy, pozostaje koszt wysyłki a o zwrot prowizji wystarczy napisać i zwrócą: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ coś tu nie gra ... prawda ?
nie masz obowiązku niczego zwracania wywiązałaś się z umowy wysłałaś towar i tyle w dyskusji wklej numer listy przewozowego i po temacie
@Client:77873840 Towar jest własnością kupującego - nie wywiązał się on jednak ze swojej części umowy. Nie masz obowiązku zwracać mu żadnych pieniędzy.
Poproś o wpłatę na ponowną wysyłkę i odeślij mu towar ponownie.
możesz oczywiście przystać na zwrot ale to tylko twoja dobra wola i możesz przy tym pomniejszyć zwracaną kwotę o wszystkie koszty jakie poniosłeś - czyli np. Prowizja.