Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Przed chwilą klient kupił u mnie pewną rzecz oraz zapłacił za nią na Allegro Lokalnie. Była to wartość cyfrowa więc wysyłka była poprzez e-mail. Nie zdążyłem jej wysłać, a klient chce anulować zakup i żąda zwrotu gotówki. Jak i czy można w ogóle to anulować i zwrócić gotówkę oraz czy jestem zmuszony mu zwrócić gotówkę bez podania przyczyny?
Witam,
Przed chwilą klient kupił u mnie pewną rzecz oraz zapłacił za nią na Allegro Lokalnie. Była to wartość cyfrowa więc wysyłka była poprzez e-mail. Nie zdążyłem jej wysłać, a klient chce anulować zakup i żąda zwrotu gotówki. Jak i czy można w ogóle to anulować i zwrócić gotówkę oraz czy jestem zmuszony mu zwrócić gotówkę bez podania przyczyny?
@V0llin a sprzedałeś jako firma czy osoba prywatna ? Prywatnie nie musisz się na to godzić 🙂
Prywatna
@V0llin nie podlegasz po ustawę konsumencką i nie przysługuje kupującemu anulowanie - odstąpienie od umowy, możesz się zgodzić ale nie musisz, dlatego nie ma czegoś takiego na allegro lokalnie jak anulowanie - zwrot czy zwrot kasy przez Payu bo przy zakupie na lokalnie przeważnie dochodzi do zawarcia umowy między osobami prywatnymi i nie potrzebne są tu takie narzędzia, allegro Ci nic nie zrobi napisz że jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować zwrotu 🙂
tu masz dowód - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/zwrot-i-reklamacja-to...
Osoby prywatne, sprzedające na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.
@V0llin Poprosić o nr konta i zrobić mu przelew - innej możliwości nie ma.
PS Nie zakładaj kolejnego tematu, dwa w zupełności wystarczą.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
A czy mam obowiązek w takiej sytuacji oddać klientowi pieniądze?
Niby obowiązku nie masz jako osoba prywatna, ale jeśli klient otworzy spór, możesz mieć kłopoty. Allegro zazwyczaj staje po stronie kupującego.
To to jest trochę bez sensu. Klient che anulować, ale potem ty musisz wypłacać środki na swoje konto, oddawać mu przelewem i ubiegać się o zwrot prowizji...
@V0llin Bzdury tutaj ktoś wypisuje. Nie masz mu obowiązku oddawać bo zakup od osoby prywatnej. Allegro w to nie wnika. Natomiast możesz się spodziewać "kwiatków" typu : nie działa, nie aktywuje się, brak dostępu itp itd ( ze strony klienta)
@V0llin To ma pewien sens. Przekonasz się, gdy klient otworzy Dyskusję.
Właśnie otworzył dyskusję i napisał w niej, że chce zwrot środków..
@V0llin No właśnie, teraz poczekaj na efekt końcowy.
tu masz dowód - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/zwrot-i-reklamacja-to...
Osoby prywatne, sprzedające na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.
@V0llin Klient może chcieć anulować zakup. Aby zwrócić mu pieniądze musisz je wypłacić na własny rachunek bankowy i oddać mu zwykłym przelewem na jego konto bankowe.