anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gdy kupujący chce anulować zakup

MAMY ROZWIĄZANIE!
V0llin
#7 Wielbiciel#

Witam,

 

Przed chwilą klient kupił u mnie pewną rzecz oraz zapłacił za nią na Allegro Lokalnie. Była to wartość cyfrowa więc wysyłka była poprzez e-mail. Nie zdążyłem jej wysłać, a klient chce anulować zakup i żąda zwrotu gotówki. Jak i czy można w ogóle to anulować i zwrócić gotówkę oraz czy jestem zmuszony mu zwrócić gotówkę bez podania przyczyny?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
V0llin
#7 Wielbiciel#

Witam,

 

Przed chwilą klient kupił u mnie pewną rzecz oraz zapłacił za nią na Allegro Lokalnie. Była to wartość cyfrowa więc wysyłka była poprzez e-mail. Nie zdążyłem jej wysłać, a klient chce anulować zakup i żąda zwrotu gotówki. Jak i czy można w ogóle to anulować i zwrócić gotówkę oraz czy jestem zmuszony mu zwrócić gotówkę bez podania przyczyny?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@V0llin a sprzedałeś jako firma czy osoba prywatna ? Prywatnie nie musisz się na to godzić 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
V0llin
#7 Wielbiciel#

Prywatna 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@V0llin nie podlegasz po ustawę konsumencką i nie przysługuje kupującemu anulowanie - odstąpienie od umowy, możesz się zgodzić ale nie musisz, dlatego nie ma czegoś takiego na allegro lokalnie jak anulowanie - zwrot czy zwrot kasy przez Payu bo przy zakupie na lokalnie przeważnie dochodzi do zawarcia umowy między osobami prywatnymi i nie potrzebne są tu takie narzędzia, allegro Ci nic nie zrobi napisz że jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować zwrotu 🙂

tu masz dowód - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/zwrot-i-reklamacja-to...

Osoby prywatne, sprzedające na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@V0llin Poprosić o nr konta i zrobić mu przelew - innej możliwości nie ma.

PS Nie zakładaj kolejnego tematu, dwa w zupełności wystarczą.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
V0llin
#7 Wielbiciel#

A czy mam obowiązek w takiej sytuacji oddać klientowi pieniądze?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Niby obowiązku nie masz jako osoba prywatna, ale jeśli klient otworzy spór, możesz mieć kłopoty. Allegro zazwyczaj staje po stronie kupującego.

oznacz moderatorów
V0llin
#7 Wielbiciel#

To to jest trochę bez sensu. Klient che anulować, ale potem ty musisz wypłacać środki na swoje konto, oddawać mu przelewem i ubiegać się o zwrot prowizji...

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@V0llin Bzdury tutaj ktoś wypisuje. Nie masz mu obowiązku oddawać bo zakup od osoby prywatnej. Allegro w to nie wnika. Natomiast możesz się spodziewać "kwiatków" typu : nie działa, nie aktywuje się, brak dostępu itp itd ( ze strony klienta)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@V0llin To ma pewien sens. Przekonasz się, gdy klient otworzy Dyskusję.

oznacz moderatorów
V0llin
#7 Wielbiciel#

Właśnie otworzył dyskusję i napisał w niej, że chce zwrot środków.. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@V0llin No właśnie, teraz poczekaj na efekt końcowy.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@V0llin 

tu masz dowód - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/zwrot-i-reklamacja-to...

Osoby prywatne, sprzedające na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@V0llin Klient może chcieć anulować zakup. Aby zwrócić mu pieniądze musisz je wypłacić na własny rachunek bankowy i oddać mu zwykłym przelewem na jego konto bankowe.

oznacz moderatorów