anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zwrócić pieniądze za anulowany zakup?

airmanx
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,
problem polega na tym, że kupujący dokonał wpłaty za wygraną aukcję "w ostatniej chwili" i zanim wpłacone środki pojawiły się na moim koncie PayU transakcja została anulowana przez automat Allegro. Klient wpłacił 20.03 godz.20.20 pieniądze które system PayU przetworzył i umiejscowił na moim koncie dopiero następnego dnia o godzinie 10:30, a parę godzin wcześniej tego dnia (6:37) minął termin płatności. W efekcie, pieniążki są na moim koncie Allegro, przelew nie został powiązany z zakupem i NIE MAM DOSTĘPU do opcji zwrotu, a więc teoretycznie (wg Allegro) nadal jestem właścicielem zapłaconego towaru. Mógłbym wysłać towar na własny koszt, tylko że ten miał być darmowy (opcja SMART), mógłbym też poprosić klienta o jego nr konta bankowego, ale to oznacza dożywotnie przechowywanie kwitu z przelewu, na wypadek gdyby kiedyś w jakimś archiwum X na Allegro dopatrzono się, że "zajumałem" czyjąś kasę. Jak ktoś ma jakąś sensowną wskazówkę, to będę wdzięczny, pozdrawiam, airmanx.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dzień dobry @airmanx!  Jeszcze podpytuję, czy możemy tutaj zadziałać, ale jeśli nie, to pozostają dwie opcje, albo kupująca powinna dopłacić za przesyłkę, albo możesz zrobić zwrot wpłaty, ponownie wystawić ofertę, a kupująca ponownie ją zakupi i tym razem zapłaci od razu.  
Dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@airmanx przykro mi, ale nie mamy innego rozwiązania, niż te zaproponowane przeze mnie w poprzedniej wiadomości. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

airmanx
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

A czy możecie po prostu zwrócić środki na konto klienta, skoro ja nie mogę tego zrobić?

airmanx

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dzień dobry @airmanx! Przykro mi, ale w przypadku tego zamówienia również nie mamy takiej możliwości.  

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

airmanx
#9 Pomysłodawca#

OK, dziękuję za informację, w takim razie pozostało mi dogadać się z klientem,

pozdrawiam wszystkich obecnych w tej dyskusji,

airmanx

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@airmanx dziękujemy! Również pozdrawiam i miłego dnia 😊

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

airmanx
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,
Pisałem też przez kontakt Allegro, sprawa nr "40984382" [ ref:!00D240aE05.!500Ti07UzYJ:ref ] prowadzoną na początku przez panią  Milenę [edytowano], która zna nasz problem. Potem przejęła ją inna osoba i sprawa "utknęła". Chodzi w skrócie o to, że klient wpłacił pieniądze za produkt w ostatniej chwili przed upływem 5-cio dniowego terminu (Oferta: da759ad9-fbe7-408c-ab29-53a6e548fea2). Pieniądze wpłynęły na moje konto PayU z dużym opóźnieniem (wpłata PayU a7d76cb5-e6eb-11ee-8146-230c1768a237). W trakcie przetwarzania tej operacji upłynął termin zapłaty i aukcję anulowano. Formalnie jestem nadal właścicielem wylicytowanego i zapłaconego przedmiotu.

Uzgodniliśmy z kupującym, że POPROSIMY O ZWROT tych 60 zł na konto PayU kupującego (Client:105746750). Ja NIE MAM DOSTĘPU do tej operacji ze względu na to, że wobec zaistniałej sytuacji wylicytowany produkt prawdopodobnie nie został powiązany z wpłaconymi środkami. Bardzo prosimy o pomoc w tej sprawie,
z poważaniem,
airmanx

Przepraszam, że odpisuję z opóźnieniem, ale inf. o odpowiedzi wylądowała u mnie w spamie 😞

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@airmanx W takim razie najlepszym rozwiązaniem będzie ponowne wystawienie oferty i ponowny jej zakup przez klienta (wtedy zamówienie będzie "Smart").

Środki za pierwszy możesz wypłacić na swoje konto bankowe, a następnie zwrócić bezpośrednio na konto bankowe klienta. Historię zwrotu będziesz miał w aplikacji bankowej. 

oznacz moderatorów

airmanx
#9 Pomysłodawca#

Jeśli to możliwe, wolałbym żeby błąd został naprawiony tam gdzie powstał. Wtedy cała historia operacji jest w jednym miejscu. Macie też szansę aby dojść do tego dlaczego tak się stało i opracować procedurę wykluczającą lub korygującą takie przypadki. Ja mogę za chwilę np. umrzeć na zawał i klient straci pieniądze na zawsze. Jeśli to więc jest możliwe, usilnie ponawiam prośbę aby oddać środki z mojego konta PayU na konto PayU klienta. Chyba, że to niemożliwe?

pozdrawiam,

airmanx

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@airmanx przykro mi, ale nie będzie to możliwe. Technicznie nie możemy przypisać wpłaconych środków do innego zamówienia, aby system pozwolił na wygenerowanie etykiety. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pewnie system allegro nie pozwoli na takie ruchy, ale poczekajmy.🤗

oznacz moderatorów