anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klienci co chwile proszą o adres email do sfinalizowania zamówienia - oszustwo?

MarcooProdigy
#8 Zapaleniec#

Witam. Od kilku dni zauważyłem że do wystawionych aukcji na Allegro lokalnie otrzymuje prośby o podanie adresu email.

Wygląda to na jawne oszustwo/wyłudzenie danych.

Dostałem coś takiego z kont:

agusia3641
Client:105235977

 

 

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@MarcooProdigy, jedno konto jest już zablokowane, a drugie zabezpieczyliśmy z powodu włamania. Dzięki za zgłoszenie. 🙂 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

kch8407
#9 Pomysłodawca#

Client:105320359

Krys_Lewan555

Client:105320321

Client:105315136

Client:105320359

Ledwo wystawione ogłoszenie i już 5 wiadomosci o maila, to jest plaga...

oznacz moderatorów

MarcooProdigy
#8 Zapaleniec#

Kiedyś żeby załozyć konto trzeba było odebrać list pocztą polską żeby go aktywować. Nie dało się zrobić inaczej. Czemu teraz jest tyle fejkowych kont? Skąd Ci wszyscy oszuści się biorą?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Ofiarami tego procederu są głownie osoby sprzedające na AL a zwłaszcza te które dopiero zaczynają przygodę z handlowaniem .Allegro samo nie jest w stanie (lub nie chce) temu przeciwdziałać .Skąd się biorą? Głupich nie sieją ,sami się rodzą a tam gdzie są dobre warunki do takiej działalności to taki proceder rozkwita jak jabłonie w maju.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kch8407 Wszystkie te konta są już u nas zablokowane. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MarcooProdigy
#8 Zapaleniec#

Pytanie do moderatora. Czy nie warto zmienić procedury zakładania kont? Żeby bez uwierzytelnienia danych osobowych nie dało się go założyć?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@MarcooProdigy Nie, ponieważ dążymy do tego, aby założenie konta było maksymalnie łatwe i szybkie dla nowych użytkowników. Zdajemy sobie sprawę, że tego typu konta i wiadomości są problematyczne, dlatego cały czas intesywnie pracujemy, aby takie konta wyeliminować. Wdrożyliśmy już cały szereg mechanizmów, które mają temu zapobiegać i wciąż będziemy wprowadzać kolejne,

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MarcooProdigy
#8 Zapaleniec#

Wszystko rozumiem. Ja jak i niektórzy zgłaszajacy problem zdają sobie sprawe z zagrożenia jakie niesie podawanie danych typu adres email. Ale proszę uwierzyć że jest bardzo wielu ludzi którzy dadzą się nabrać w przekonaniu że wiadomości wysyła do nich użytkownik przez państwa zweryfikowany. Myśle że z tego może się zrobić większa afera a wtedy uderzy to nie w ludzi czy w oszustów ale w Allegro. No nic to tyle z mojej strony. 

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

W tej kwestii popieram odpowiedź moderatora. Zakładanie kont poprzez weryfikację listową - przecież to już jest "historia". Nie ma możliwości powrotu do takiej sytuacji.

Szybkie założenie konta - to duży plus na Allegro.

Obecnie, nie wychodząc z domu można założyć konto w banku, wziąć kredyt, założyć firmę i zrobić sporo innych rzeczy. 

Natomiast nikt nie ma wpływu na "zdrowy rozsądek" sprzedającego. Otwierając konto sprzedażowe na ALL jednocześnie oświadcza, że zapoznał się z regulaminem. A tam jest przecież wszystko napisane. 

Generalnie - byłem i jestem przeciwnikiem "maskowania" przez Allegro adresów e-mail i monitorowania wysyłanych wiadomości . O minusach tej sytuacji - już wielokrotnie pisałem, więc to pominę.

Jednak jest jeden duży plus tej sytuacji - praktycznie zostaje wyeliminowany "spam". I to jest Bardzo duży plus. Nie mam "głupich zapytań" i śmiesznych propozycji, szczególnie z różnych dziwnych adresów e-mail - co jest standardem w sklepie internetowym.

Moim zdaniem - odrobina zdrowego rozsądku, przeczytanie regulaminu Allegro, przejrzenie wątków na AG - i problem będzie rozwiązany.

 

oznacz moderatorów

kch8407
#9 Pomysłodawca#

Potwierdzenie listem to bezsens.

Potwierdzenie sms, czemu nie.

Każdy ma telefon. Jeden numer = jedno konto. Proste, szybkie, koniec spamu i wyłudzaczy.

oznacz moderatorów