anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał przesyłki z paczkomatu.

MAMY ROZWIĄZANIE!
joqubus
#9 Pomysłodawca#

Witam 

Wysłałem zapłacony z góry towar kupującemu w ramach przesyłki In Post allegro za co kupujący zapłacił 9,99 zł

Kupujący nie odebrał przesyłki i teraz ta przesyłka wraca do paczkomatu nadawczego.

I teraz moje pytanie:

Co w takiej sytuacji mam zrobić?

Odesłać jeszcze raz? I jak wygląda sprawa z opłatami,kto ponosi koszty przesyłki zwrotnej i ewentualnie ponownego nadania?

W góry dziękuję za odpowiedź.

 

 

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

To co można zrobić zostało już napisane w wielu, wielu wcześniejszych identycznych tematach ktore są dostepne i wystarczy je przeczytać bo nie mamy tutaj szklanej kuli i nie bedziemy wróżyć co i jak.
Szanujmy swój czas.

oznacz moderatorów
joqubus
#9 Pomysłodawca#

Oj przepraszam najmocniej że tak zmarnowałem czas Pana pomocnego.

Po to jest to forum żeby użytkownicy mogli sobie pomóc.

Ktoś ogarnięty w temacie poświęci minutę na odpowiedź i tyle.

Ty nie masz zamiaru w żaden sposób pomóc sam marnujesz czas na odpowiedź która nic nie wnosi i jeszcze marudzisz XD

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Mogłeś sie wysilić i napisać czy chodzi np. o AL. Ale po co?
Mogłeś napisać, czy chodzi o zakup konsumencki. Ale po co?
Mogłeś poczytać wczesniejsze tematy ale jaki widac oczekujesz rozwiazania podanego na tacy.

oznacz moderatorów
vusoft
#9 Pomysłodawca#

doskonała riposta i szacunek dla tego pana!

Właśnie dlatego umarły fora tematyczne - masa egoistów traktowała świeżaków jak intruzów, złośliwie, bezczelnie i niegrzecznie odsyłając do starych (i często nieaktualnych) tematów.

POPIERAM! Chcesz pomóc - pomóż miło i sympatycznie. Nie chcesz pomóc - zamilcz.

Żeby wszyscy to rozumieli, świat byłby lepszym miejscem.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@joqubus w takiej sytuacji skontaktuj się proszę z kupującym i zapytaj, czy interesuje go ponowna wysyłka (wówczas powinien dopłacić za nią), jeśli nie, lub nie odpisze, to zwróć środki (za towar nie za przesyłkę). 🙂 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
joqubus
#9 Pomysłodawca#

Niestety problem w tym że nie ma z nim kontaktu.

No nic pozostaje czekać 

oznacz moderatorów
PawelHkrk
#11 Animator#

Z tego co wiem, to już nie jest twój przedmiot. Tylko kupującego. Jeśli już odebrałeś zwrotną, Najlepiej będzie poprosić wyraźnie co musisz zrobić z tym przedmiotem. Sprawdź czy Allegro naliczyło ci opłatę za zwrotną.

Jeśli jeszcze nie odebrałeś, możesz Próbować skontaktować poza Allegro (przecież masz dane kontaktowe), umówić się na ponowną przesyłkę z wcześniejszą opłatę za zwrotną+nową.

Jeżeli będzie to trwało, i już odebrałeś, Możesz również napisać że nie ponosss odpowiedzialność za możliwe uszkodzenia przedmiotu. Obciążyć go kosztami związanymi z utrzymaniem przesyłki.

oznacz moderatorów
PawelHkrk
#11 Animator#

W moim przypadku przesyłka wróciła do mnie, zadzwoniłem do kupującego, on opłacił nową przesyłkę.

oznacz moderatorów
rew432
#8 Zapaleniec#

Mam podobną sytuację. Kupujący zapłacił za towar i przesyłkę, ale przesyłki nie odebrał i wróciła do mnie. Nie odpowiada na moje wiadomości. Próbowałem sam zrobić mu zwrot pieniędzy, niestety w opcji nie ma możliwości odliczenia kosztów przesyłki, tak więc ja poniosę koszty przesyłki. Może coś jest nie tak w systemie?

oznacz moderatorów
PawelHkrk
#11 Animator#

Działanie jest po stronie kupującego. Nie licz się wyłącznie na wiadomości Allegro - skontaktuj bezpośrednio (masz dane kontaktowe w info o zakupie)

oznacz moderatorów
rew432
#8 Zapaleniec#

To dlaczego moderatorka pisze, żeby samemu zwrócić środki tylko za towar bez kosztów przesyłki skoro nie ma takiej możliwości, bo system pozwala tylko na zwrot całej kwoty, razem z przesyłką?

oznacz moderatorów
PawelHkrk
#11 Animator#

To Sprzedawca zawsze płaci na Allegro)

oznacz moderatorów
rew432
#8 Zapaleniec#

Widocznie masz problem z kontrolowaniem płatności na Allegro. Sprzedawca kupując przedmiot za przesyłkę płaci mnie, ja płacę Allegro, a teraz mam zwrócić jemu całą kwotę razem z przesyłką a w rozliczeniu jest, że Allegro zwraca mi tylko prowizję. W takiej sytuacji ponoszę koszt przesyłki, która do mnie wróciła. Spróbuję Ci to rozrysować: kupujący płaci przykładowo 10 zł za przedmiot plus 9.99 za przesyłkę. Wpłaca mi kwotę 19,99zł. Allegro pobiera prowizję 1 zł plus koszt przesyłki 9.99 czyli płacę Allegro 10,99 zł i zostaje mi 9 zł. Teraz mam zwrócić kupującemu 19,99 a Allegro zwróci mi tylko prowizję czyli 1 zł. Tym sposobem 9.99 zł. jestem w plecy. Tak to obecnie wygląda.

oznacz moderatorów
rew432
#8 Zapaleniec#

Jeżeli ostatnia Twoja wypowiedź to był sarkazm, to sorry, że się nakręciłem.

oznacz moderatorów
rew432
#8 Zapaleniec#

Halo, Pani Moderator, kiedy zmienicie w systemie zwrotów, żeby kupujący, który nie odebrał przesyłki, ponosił koszt przesyłki i Waszej prowizji? Cedowanie tego na sprzedawcę nie jest w porządku. Wiele spraw przez ten brak jest zawieszonych. Jeżeli kupujący nie odebrał przesyłki, zwracam mu za artykuł minus prowizja i mogę go wystawić ponownie a tak zajmuje mi miejsce i sprawa jest niedokończona. Proszę to rozważyć, to bardzo dobre rozwiązanie.

oznacz moderatorów