anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał przesylki za pobraniem

fanthomas18
#7 Wielbiciel#

W piątek 1.03.2024 w godzinach wieczornych sprzedałem przedmiot na allegro lokalnie, kupujący wybrał opcje "za pobraniem" paczka została wysłana w poniedziałek 4.03.2024, lecz kupujący odmówił przyjęcia przesyłki. Próbowałem dzwonić do kupującego ale "nie ma takiego numeru" na wiadomości na allegro lokalnie też nie odpowiada, przesyłka wróciła do mnie, lecz będę musiał pokryć koszt powrotu paczki i koszt prowizji? Co w takiej sytuacji mogę zrobić?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

komis-bell
#21 Demiurg#

W zasadzie nic. Ewentualnie możesz wysłać kupującemu wezwanie do zwrotu poniesionych kosztów a jak nie zareaguje to iść do sądu. 

Także nauczka - za pobraniem się nie wysyła 🙂

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Dobrze by było jakby kupujący potwierdził swoją rezygnację i była by to podstawa do ubiegania się o zwrot prowizji . Najlepiej na przyszłość nie udostępniaj pobraniowek ani odbiorów osobistych i stracisz wielu kłopotliwych klientów .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mwmonety sam zwrot paczki z odmową jest podstawą do zwrotu opłaty transakcyjnej 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@fanthomas18 wyślij mu przedsądowe wezwanie do pokrycia strat jakie poniosłeś i odebranie Towaru który zakupił i dalej jest jego właścicielem 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@fanthomas18 Piszesz że nr nieaktywny, a czy zakup nie był "fikcyjny"? Możesz wysłać wezwanie ale czy dotrze?

oznacz moderatorów

fanthomas18
#7 Wielbiciel#

Zakup nie był fikcyjny, normalnie wystawione ogłoszenie, klient kupuje, wybiera opcje za pobraniem 🙂 wszystkie jego dane łącznie z e-mailem wyglądają normalnie, nic podejrzanego, dlatego wysłałem paczkę, dopiero w momencie gdy przyszedł mi SMS o odmowie przyjęcia paczki zadzwoniłem na numer który był w formularzu no i "nie ma takiego numeru" próbowałem od tego czasu jeszcze parę razy dzwonić i cały czas to samo

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Wyślij wezwanie, nic nie szkodzi!

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@fanthomas18 @Co do „nie ma takiego numeru” to miałem już dwa osobne przypadki w którym klienci zostawiali mi numer do kontaktu w sprawie wyceny sprzętu a próbując dzwonić na te numery słyszałem właśnie „nie ma takiego numeru” po czym klienci będąc u mnie później na miejscu wykonywali do mnie polaczenie z tych numerów 🙂

oznacz moderatorów

fanthomas18
#7 Wielbiciel#

Tutaj numer chyba nieaktywny faktycznie, pisałem smsy (mam ustawione raporty doręczenia wiadomości) i nie dochodzą

oznacz moderatorów