Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupujacy zakupil ode mnie instrument muzyczny okolo 12 kilka dni temu za prawie 400 zł. Napisalem mu poznym popoludniem, ze najprawdopodobniej wysle rano paczke (akurat mialem nocki). Ale po jakimś czasie moja dziewczyna wrzucila te paczke do paczkomatu. Kupujacy ani be ani me napisal, ze jednak chce zwrotu pieniędzy oraz chce anulowac zakup.
Paczka zostala wyslana. Poinformowal mnie, ze i tak zwroci - na co ja, ze nie zgodze sie bo co to ma byc. Poinformowal mnie po 6 godzinach o tym, ze jednak nie chcez wtedy kiedy paczka juz zostala nadana. Jako sprzedajacy na allegro lokalnie i nie przesiebiorca mam prawo nie przyjac zwrotu bo to wg. Prawa PL jak i regulaminu allegro zalezne jest od dobrej woli kupującego.
Paczki do tej pory nie odebrał, nie odpisuje na wiadomość, ze paczka czeka w paczkomacie od wczoraj. Najprawdopodobniej jej nie odbierze z myślą, ze wroci do mnie. Co robić? Dla zasady - nie lubie takiego czegoś, brak info od razu o pomylce/ przemysleniu. Brak telefonu w tej sprawie. Po prostu 'odda'. Tak sie nie robi.
Tak zwrotów bez podania przyczyny jako sprzedawca prywatny nie musisz przyjmować ale co zrobisz pójdziesz do sądu? zwrot przez paczkomaty jest darmowy, lepiej oddać niż prowadzić wojnę, oczywiście kasę oddajesz tyle ile zapłacił i na konto kupującego, wcześniej musisz sobie je wypłacić z allegro.
W zasadzie to mnie nie interesuje co zrobi z zakupem. Moze wyrzucic do smieci jak mu sie nie podoba. Moze mi oddac i ja go zatrzymam. Prowizje zaplacilem 30 zł. Pieniadze wyplacilem. Moim zdaniem prawo jest po mojej stronie. Kupil, zaplacil, wyslalem. Dalej mnie nie interesuje. Przeciez on tez nie pojdzie do sądu.
Edit. Zwrot nie jest darmowy bo wysylane bylo poprzez aplikacje inpost, a nie allegro paczki bo tam trzeba drukowac etykiety co jest **piiip**yczne bo ja wolę utworzyc w apce i zeskanowac kod qr
W zasadzie to temat dla ciebie się nie zakończy, uwierz. Poczytaj tu, jest wiele takich wątków. Ja bym odebrał i jest wiele sposobów na to żeby zwrócić towar którego się nie chce, nawet od prywatnego sprzedawcy. 😁
@Dumelmix
Po prostu 'odda'. Tak sie nie robi.
Nie odebranie zamówionej przesyłki nie jest "oddaniem"/zwróceniem rzeczy albowiem, aby rzecz zwrócić (oddać) najpierw trzeba wejść w posiadanie tej rzeczy. Nie odbierając przesyłki z towarem Kupujący nie wejdzie w posiadanie rzeczy stanowiących zawartość tej przesyłki.
W sytuacji gdy Kupujący nie odbierze przesyłki i wróci ona do Ciebie (jako Nadawcy) - poinformuj Kupującego, że:
a ) uchybił obowiązkom Kupującego nie odbierając zamówionej przesyłki
b ) prawo do odstąpienia od Umowy z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta mu nie przysługuje (Sprzedający nie jest przedsiębiorcą)
c ) wzywasz go do odebrania przesyłki.
Masz także prawo oddać jego rzecz na przechowanie (na koszt i ryzyko Kupującego: Art.551 kc)
@Dumelmix Jeśli paczki nie odbierze i ona wróci do Ciebie, lepiej oddaj mu pieniądze. Niezadowolony kupujący może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, bo on nie będzie miał towaru i pieniędzy, może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może (nie musi) nałożyć Ci ograniczenia na konto. Nie znany tutaj stanowiska kupującego w tej sprawie, tylko Twoje. W Dyskusji będzie on mógł się wypowiedzieć.
Niezadowolonych kupujących jest bardzo dużo. Jeden więcej świata nie naprawi. Nie można ulegać niezgodnym z prawem zachciankom kupujących, którzy i tak są silniejszą stroną transakcji bo mają po swojej stronie Ustawę Konsumencką, kilka instytucji pilnujących ich praw, prokonsumenckie Allegro i @xyz96 na Gadane.
@Agent051 O! już się panu sprzedawcy nie podoba mój post. Lew wyżej pisze to samo, ale pan sprzedawca jemu uwagi nie zwraca. Dlaczego? Bo lew jest niegroźny 🙂
@xyz96 Jaki sprzedawca, ja nic nie sprzedaje 😁 Lew jest groźny, bo nieprzewidywalny. Czasem jak coś wymyśli, to strach się bać.
Mam screeny z rozmów i to wystarczy. W takim razie po co jest regulamin allegro w którym jak byk wytluszczone jest, ze przy transakcjach na allegro lokalnie zwrot jest tylko dobrą wolą sprzedajacego. Po co w takim razie jest ten regulamin skoro mamy się bawić w jakies widzimisię.
Kupujacy nie podal powodu zwrotu. Po prostu nie chce i chce zwrotu pieniedzy. Tyle.
Sa jakies zasady na tym świecie, jak sie będzie ulegac takiemu dziadostwu to świat wcale nie będzie lepszym miejscem
to jest celowe działanie allegro
pozwalanie Kupującym na nieodbieranie przesyłek
serwis nie chce blokować takim osobom kont bo się sparzył przy blokowaniu kont żartownisiom i uokik go ukarał
powróżę Ci @Dumelmix
będzie tak albo dobrowolnie zwrócisz pieniądze kupującemu
albo zastosujesz (i słusznie) przepisy prawa podane przez @A3dam
a allegro odda z pok pieniądze kupującemu jak pisze @xyz96
a to po protestach skierowanych do serwisu nie będziesz musiał ich oddawać
i przeczytasz frazę w stylu "kupujący był niezadowolony z transakcji wiec mu daliśmy kasę"
Dzięki za odpowiedz. Zobaczymy w takim razie jak potoczy sie sytuacja. Czlowiek nie raz cos kupil na allegro/**piiip** i nie przemyślał, ale nie wpadło do glowy żeby robić takie cyrki.
Rozwiązał bym to inaczej. Telefoniczny kontakt z Klientem, ustalenie czy przyjmuje towar czy zwraca. Jezeli przyjmuje, ponowne obciążenie o koszty dostawy i poinformowanie o dodatkowych kosztach. Jezeli zwraca (i tak towaru nie odebrał), przyjęcie zwrotu i zwrot środków pomniejszonych o koszt transportu.
Wszystkie koszty musza być ustalone w trakcie rozmowy telefonicznej.
Po kontakcie tel. wysłanie co następuje na maila.
Jezeli koszty ponownego nadania przesyłki są niewielkie, możesz wziąć je na siebie - wyślij e-mail potwierdzający Twoja deklaracje, tak żebyś miał jasna sytuacje w razie dodatkowych problemów
@obslugana100-pl Z klientami Allegro nie należy kontaktować się telefonicznie, wszystko musi być na piśmie, choć i takie ustalenia Allegro zawsze poddaje w wątpliwość.
Należy. Kontakt telefoniczny dotyczy przeprowadzonej transakcji. Potwierdzasz ustalenia w centrum wiadomosci lub w dowolnej innej formie pisemnej. Korespondencja mailowa może trwać wieki. W jednej rozmowie rozwiewasz wszelkie wątpliwości a problem rozwiązujesz od ręki. Do dobrych zwyczajów należy rozwiązywanie problemów a nie pogłębianie kryzysu. Prokonsumenckie podejście do kupującego popiera Allegro.