Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupujący nie odebrał przesyłki w terminie tłumacząc, że nie otrzymał awizo z PP. Przesyłka została zwrócona do mnie. Poczta żąda ode mnie zapłaty za zwrot a kupujacy ponownej przesyłki ale nie chce zapłacić kolejny raz za transport. Ponowny koszt transportu i zwrot przewyższa cenę przedmiotu a wręcz musiałabym do tego jeszcze dopłacić. Kupujacy grozi że zglosi do allegro. Co mogę zrobić.
@mariuszf3 kupujący nie wywiązał się z umowy bo nie odebrał paczki (ciebie nie obchodzi jak go informowała poczta) niech sobie złoży reklamację na zamówioną usługę dostawy) i powstało zadłużenie na linii on i sprzedawca więc albo oddaje za zwrot i za paczkę z wysyłką płaci albo odstępuje od umowy i ty potrącasz koszt zwrotu do ciebie paczki, tak stanowi prawo. Niech zgłasza przyjdź w razie czego po odpowiednie artykuły z praw. Bądź jednak świadomy że obraza majestatu kupującego pewnie poskutkuje negatywem bo na allegro mu wszystko wolno.
To że nie odebrał w terminie to nie Twój problem . Powinien pokryć koszt zwrotu i ponownego nadania lub odebrać sobie osobiście. Problem z awizem powinna wyjaśnić reklamacja na usługę u dostawcy.
@mariuszf3 To jakaś ściema kupującego > niemożliwe, żeby nie dostał żadnego info > dostał, tylko zapomniał, albo przegapił
Nie rozumiem tych ludzi > do mnie jak przychodzi przesyłka to dostaję :
1. Powiadomienie sms o nadaniu
2. Maila o nadaniu
3. Rano, w dniu dostawy > sms "dziś dostarczymy twoją przesyłkę XXXXXXXXXX
4. Za chwilę mail o tej samej treści
I to niezależnie czy kupuję na Allegro, czy na innym portalu.
@Ziolko39 jeśli to list polecony to żadne powiadomienia nie przychodzą. Jedynie papierowe awizo w skrzynce.
@vonNogay Przy poleconym nie > ale z tego wniosek, że nie odebrał listu, bo go nie było w domu > o tych wszystkich powiadomieniach pisałem w kontekście przesyłki
@mariuszf3 Jaki to był rodzaj przesyłki? > list?, paczka?
Jak nadaje się przez e-nadawcę, to przychodzi powiadomienie o nadaniu, a potem o przekazaniu do doręczenia (pod waruniem, że podany był nr telefonu lub e-mail). Co do awiza, to tu adresat musiałby mieć aktywną usługę "eInfo - Awizo".
Jaki rodzaj przesyłki? Paczka, Pocztex, list polecony, Alllegro Polecony, Allegro Mini Przesyłka, czy inna?
W przypadku paczki i pocztexu, jak podany był nr telefonu, awizo jest wyłącznie elektroniczne, w postaci sms-a lub e-maila podanego przez nadawcę (info o wysłaniu wiadomości będzie w emonitoringu). Nie zostawia się wtedy papierowego awiza.
@mariuszf3 Jaka to była przesyłka? jeżeli nie odstąpił od umowy i nie odebrał powinien za to zapłacił i po ponownym opłaceniu przesyłki możesz mu wysłać.