anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Laptop

aniakosior
#7 Wielbiciel#

Witam mam taki problem sprzedalem laptop w 100% sprawny niewiem co zrobil kupujacy ale uwaza ze ja sprzedalem zepusty grozac mi rekojmia zdjecia wysylalem przed pakowaniem sprzetu sprawnego co mam zrobic .

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

mikeza
#21 Demiurg#

@aniakosior  sprzęt był nowy, czy używany ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

aniakosior
#7 Wielbiciel#

Uzywany 

oznacz moderatorów

aniakosior
#7 Wielbiciel#

To znaczy 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@aniakosior  jak masz gwarancję, że wysłany był sprawny sprzęt i dobrze zabezpieczony na czas wysyłki to olać kupującego. To jest patowa sytuacja, nikt nie jest w stanie udowodnić, czy doszło i w którym momencie do uszkodzenia. Czy podczas transportu, czy przed wysyłką, czy po jej otrzymaniu przez kupującego. Równie dobrze mógł go uszkodzić, coś podmienić i teraz straszy zwrotem itd. To jest ryzyko zakupu używanego przedmiotu, może się popsuć w każdej chwili, a gwarancji pewno już nie ma.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Jest rękojmia rok czasu nawet na używany sprzęt 🙂 Nie mylić z gwarancja która jest dobrowolna 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11  podstawowa sprawa to jakie są to uszkodzenia, bo sporo grupa nie wchodzi w zakres gwarancji, czy rękojmi 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Pomińmy tu gwarancje bo to jest dobrowolne świadczenie przeważnie dawane przez producenta na nowe produkty 🙂

Podaj mi co nie wchodzi z zakres rękojmi ? 

Rękojmia - odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne rzeczy sprzedanej. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11  chociażby ingerencja w ten sprzęt, co niestety w przypadku sprzętu komputerowego zdarza się bardzo często 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11 

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

Rękojmia nie obejmuje zatem wad spowodowanych przez kupującego, np. niewłaściwym korzystaniem z rzeczy, brakiem należytej konserwacji, czy uszkodzeniami mechanicznymi.

Stąd moje pytanie, jaki to rodzaj uszkodzenia, bo sporo od tego zależy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

aniakosior
#7 Wielbiciel#

wysłałem towar caly kupujacy mowi ze jest pasek pikseli walniety dzien wczesniej wyslalem zdjecie bylo  wszystko ok i zaraz go spakowalem do wysylki . podesle zdjecia92318894_744535179415554_7407743950422802432_n.jpg

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Jeśli zgłasza wadę niech Ci odeśle na reklamację z tytuły rękojmi, na swój koszt Ty sprawdzisz co i jak, jak uznasz reklamację naprawisz lub oddasz kasę + dwie przesyłki, jak wszystko będzie oki to odrzucisz reklamację, dotyczy to nowego i używanego towaru jak i kupno od osoby prywatnej i firmy.

Jak można grozić rękojmia 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11  co oznacza: "jak wszystko będzie oki to odrzucisz reklamację" co rozumiesz poprzez zwrot wszystko oki ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Jeśli będzie wszystko oki, sprzęt sprawny zgodny z oferta sprzedaży, a kupujący coś se tam wymyśla,  wtedy odrzuca reklamację 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11  a jeśli się okaże, że gość dłubał coś sam przy tym laptopie i go uszkodził, to co wtedy ? niestety takie sytuacje wcale nie są sporadyczne.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Po to ma odesłać a Ty sprawdzasz co i jak, na odległość tego nie zrobisz takie są przepisy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11  ale logiczne, że w takiej sytuacji również nie przyjmie reklamacji/zwrotu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@aniakosior, na początek polecam używanie przecineczków, to takie znaki interpunkcyjne 🙂
przykład: ,

oznacz moderatorów