Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam taki problem sprzedalem laptop w 100% sprawny niewiem co zrobil kupujacy ale uwaza ze ja sprzedalem zepusty grozac mi rekojmia zdjecia wysylalem przed pakowaniem sprzetu sprawnego co mam zrobic .
@aniakosior sprzęt był nowy, czy używany ?
Uzywany
To znaczy
@aniakosior jak masz gwarancję, że wysłany był sprawny sprzęt i dobrze zabezpieczony na czas wysyłki to olać kupującego. To jest patowa sytuacja, nikt nie jest w stanie udowodnić, czy doszło i w którym momencie do uszkodzenia. Czy podczas transportu, czy przed wysyłką, czy po jej otrzymaniu przez kupującego. Równie dobrze mógł go uszkodzić, coś podmienić i teraz straszy zwrotem itd. To jest ryzyko zakupu używanego przedmiotu, może się popsuć w każdej chwili, a gwarancji pewno już nie ma.
Jest rękojmia rok czasu nawet na używany sprzęt 🙂 Nie mylić z gwarancja która jest dobrowolna 🙂
@kostas11 podstawowa sprawa to jakie są to uszkodzenia, bo sporo grupa nie wchodzi w zakres gwarancji, czy rękojmi 🙂
Pomińmy tu gwarancje bo to jest dobrowolne świadczenie przeważnie dawane przez producenta na nowe produkty 🙂
Podaj mi co nie wchodzi z zakres rękojmi ?
Rękojmia - odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne rzeczy sprzedanej.
@kostas11 chociażby ingerencja w ten sprzęt, co niestety w przypadku sprzętu komputerowego zdarza się bardzo często 😞
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
Rękojmia nie obejmuje zatem wad spowodowanych przez kupującego, np. niewłaściwym korzystaniem z rzeczy, brakiem należytej konserwacji, czy uszkodzeniami mechanicznymi.
Stąd moje pytanie, jaki to rodzaj uszkodzenia, bo sporo od tego zależy.
wysłałem towar caly kupujacy mowi ze jest pasek pikseli walniety dzien wczesniej wyslalem zdjecie bylo wszystko ok i zaraz go spakowalem do wysylki . podesle zdjecia
Jeśli zgłasza wadę niech Ci odeśle na reklamację z tytuły rękojmi, na swój koszt Ty sprawdzisz co i jak, jak uznasz reklamację naprawisz lub oddasz kasę + dwie przesyłki, jak wszystko będzie oki to odrzucisz reklamację, dotyczy to nowego i używanego towaru jak i kupno od osoby prywatnej i firmy.
Jak można grozić rękojmia 😄
@kostas11 co oznacza: "jak wszystko będzie oki to odrzucisz reklamację" co rozumiesz poprzez zwrot wszystko oki ??
Jeśli będzie wszystko oki, sprzęt sprawny zgodny z oferta sprzedaży, a kupujący coś se tam wymyśla, wtedy odrzuca reklamację 😉
@kostas11 a jeśli się okaże, że gość dłubał coś sam przy tym laptopie i go uszkodził, to co wtedy ? niestety takie sytuacje wcale nie są sporadyczne.
Po to ma odesłać a Ty sprawdzasz co i jak, na odległość tego nie zrobisz takie są przepisy 🙂
@kostas11 ale logiczne, że w takiej sytuacji również nie przyjmie reklamacji/zwrotu.
@aniakosior, na początek polecam używanie przecineczków, to takie znaki interpunkcyjne 🙂
przykład: ,