Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonał zakupu i wpłacił za towar, który został wysłany na adres podany przez serwis Allegro, jednak przesyłka była 2 razy awizowana i nikt jej nie odebrał - powróciła z dodatkową opłatą 14,00 zł. bo to priorytetowa paczka pocztowa - ponowna wysyłka to kolejna wpłata jaka powinien dokonać w kwocie 28,00 zł ale zrezygnował z jej wykonania, bo to za dużo w/g niego. Twierdzi iż tam gdzie poszła paczka z podanym adresem przez serwis była zła bo on tam już nie mieszka tylko w innym mieście, ale danych wysyłkowych jakie otrzymałem nie zmienił i kto tu popełnił błąd ? bo wygląda na to iż poszedłem w koszty - chciałem mu zwrócić kasę, ale nie potrafię skorzystać przez system Allegro Finanse, bo to bardzo skomplikowane i nie mogę sobie z tym poradzić i poprosiłem o numer konta do zrobienia wpłaty odliczając koszt powrotnej przesyłki.
Numeru konta nie podał bo chciał to zrobić przez "Program Ochrony Kupujących" nie uwzględniając moich dodatkowych kosztów.
I co mi poradzicie w tej kwestii - proszę o pomoc jak z tego wybrnąć.
@jankobra55 Widzę, że w tej chwili nie masz żadnych środków na saldzie w Allegro Finanse, więc zlecenie zwrotu w ten sposób nie będzie możliwe.
Jeśli sprzedający wystąpił o rekompensatę w ramach POK, poczekaj na naszą decyzję.
@jankobra55
Na Allegro Lokalnie kupujący nie ma konsumenckiego prawa do odstąpienia od Umowy (rezygnacji z zakupu) bo zakup nie jest zakupem konsumenckim.
Jeżeli sprzedawca zgodzi się (może, ale nie musi) przyjąć rezygnację kupującego - to ma prawo do określenia własnych warunków (w tym kosztów, które powinien ponieść kupujący). W tej sytuacji obciążenie kupującego kosztami przesyłki w obie strony - wydaje się być najłagodniejszymi konsekwencjami dla kupującego, który nie odebrał zamówionej przesyłki.
A dyskusji nie było? oczywiście jak złe podał adres i przesyłka powróciła masz prawo potrącić koszty, Allegro w takiej sytuacji nie powinno przyjąć wniosku POK skoro chcesz się z kupującym rozliczyć, ale były tu opisane takie przypadki że nie wiadomo.🤔
https://prnt.sc/0G0MvOu1pOLp tu link z ogłoszenia i jest niestety problem finansowy, bo chce całego zwrotu pieniężnego jaki wpłacił czyli 63,00 złote, ale te koszty częściowo zostały wykorzystane, bo przesyłka została wysłana koszt 14,00 i jej zwrot 14,00 to daje sumę 28,00 zł które powinienem odliczyć od kwoty wpłaconej - czyli powinienem zwrócić 35 złotych czy dobrze rozumuję ? jak nie poda nr. konta to nie wiem jak uregulować wpłatę ? ale jeszcze spytam abym mógł uniknąć tego problemu: czy moje konto można obciążyć wspomnianą kwotą 35 zł. a jemu wypłacić przez system Allegro Finanse ?
https://emonitoring.poczta-polska.pl/?lang=EN&numer=00359007733535210201
to link do przesyłki
@jankobra55
Na Allegro Lokalnie to sprzedawca ustala warunki na których zgadza się na przyjęcie rezygnacji z zakupu i jednym z takich warunków (poza warunkiem potrącenia poniesionych przez Ciebie kosztów przy obsłudze tej przesyłki) może być podanie przez kupującego numeru konta do zwrotu pozostałej części (brak wskazania takiego konta może być powodem do wstrzymania wypłaty - co jest chyba zrozumiałe).
Jeżeli kupujący wystąpi(ł) do POK, to nawet jeżeli otrzyma rekompensatę od Allegro - w mojej opinii: brak będzie podstaw do obciążenia Ciebie (tzw. wypłata z POK bez konsekwencji dla sprzedającego).
Jak wspomniałem poprzednio: na Allegro Lokalnie - to sprzedawca ustala warunki ewentualnego przyjęcia przez sprzedawcę rezygnacji kupującego (i sprzedawca może przyjęcia takiej rezygnacji odmówić w ogóle).
https://prnt.sc/SyXc-ctDYZlU kupujący zrezygnował z kupna i nie chce podać nr. konta abym mógł dokonać wpłaty, bo on chce całą sumę jaka wpłacił nie uwzględniając kosztów, które zostały już wykorzystane
@jankobra55
Z treści wypowiedzi kupującego wynika, że "obiecuje" on zwrot Tobie kosztów dopiero jak otrzyma od Ciebie całość wpłaty. To dobrze dla Ciebie - bo to oznacza, że kupujący nie kwestionuje zasadności obciążenia go kosztami (np. za przesyłkę). Oczywiście nie musisz (a chcąc mieć pewność odzyskania należnych Ci kwot - nie powinieneś) korzystać z takiej "obietnicy". Możesz (masz prawo) od razu potrącić tę kwotę.
@jankobra55 tak naprawde jeśli sprzedawałeś jako osoba fizyczna a nie firma to w ogóle nie musisz zwracać wpłaty i przyjmowac zwrotu towaru. Ponieważ to nie jest reklamacja ( no chyba że jest). Chyba że w ofercie miałeś wpis ze takie zwroty przyjmujesz lub oferta była smart.
Możez wezwać kupujacego do odbioru towaru lub pokrycia kosztów już wygenerowanych oraz kosztow powtórnej wysyłki.
Mimo że paczka wrócila to produkt nadal pozostaje własnością kupującego, umowa została zawarta i może być rozwiązana tylko za Twoją zgodą.
@A3dam nie pamietam już w którym wątku lecz gdzieś czytalem że udostepnienie SMART ( oznaczające akceptacje jego regulaminu) jest równoznaczne z oświadczeniem o dobrowonym przyjęciu odstapienia od umowy ( ponieważ prawo do zwrotu jest jednym z warunków usługi smart) . Dlatego tez o smarcie pisałem
@_Likos_
gdzieś czytalem
Nie "gdzieś" - tylko przeczytaj regulamin SMART!
Prawo do zwrotu czyli odesłania ... jest zawsze (niezależnie czy ze SMART! czy bez).
W tym przypadku kupujący nawet nie odesłał rzeczy (uchybienie obowiązkowi odbioru zamówionej przesyłki nie jest zwrotem/odesłaniem)
@_Likos_ tu nie było smarta bo sprzedawca pisze o dwóch płatnych usługach ( wysyłka 14 zł i powrót 14 zł ) wiec nie mieszajmy tu za smarkiem 😞
@jankobra55 wszystko podał Ci @A3dam a od siebie dodam żebyś bez sensu nie ciągnął dyskusji bo potem nikt tego nie przeczyta jak będzie wniosek o POK, napisz jedną odpowiedź że wysłałeś na podany adres, klient nie odebrał, jesteś osobą prywatną wiec zwrot nie przysługuje i prosisz o numer konta na zwrot pieniędzy pomniejszony o koszty wysyłki i powrotu, zapytaj się czy przypadkiem nie chce ponownej wysyłki to wtedy niech przeleje Ci za zwrot i ponowną wysyłkę i dalej nie dyskutuj bo to nic nie wniesie, poczekaj jak będzie decyzja allegro i wtedy wróć do nas, podpowiemy czy masz się udać do prokuratury czy co za bezpodstawne wyłudzenie pieniędzy od Ciebie 🙂
Czekałem na decyzje z programu P.O.K. ale nic nie nadeszło, kupujący zamknął dyskusję po otrzymaniu wpłaty, nie wyraził zgody na uregulowanie kosztów ponownej wysyłki, więc dokonałem zwrotu gotówki przez przelew na jego konto.
Czy przyjdzie jakaś decyzja z P.O.K. tego nie wiem, ale dla mnie sprawa jest zakończona i dziękuje za pomoc w rozwiązaniu problemu i serdecznie pozdrawiam.