anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prawa sprzedawcy vs kupującego

krzylo2000
#8 Zapaleniec#

Witam wszystkich. Jak ktoś coś kupi ode mnie na AL i powiedzmy jest weekend, wyjechałem, nie wysłałem paczki. Kupujący po 2 dniach zaczyna "dyskusję", mail o tej dysku ląduje przypadkiem w spamie i nawet nie wiem, że jest jakaś "dyskusja". Finał jest taki, że po 24h dostaję ostrzeżenie, że nie odpowiedziałem, przedmiot wysłany i odebrany. Czyli co? Kupujący może ponaglać sprzedawcę i nawet dzień po zakupie zaczynać "dyskusję"? Ile mam czasu na wysyłkę? Dlaczego kupujący ma aż 5 dni na zapłatę, czy ja mogę go jakoś ponaglić? A jak nie zapłaci, szczególnie jakiś anonim to czy on dostaje również ostrzeżenie? Czy jako sprzedawca dostanę jakąś rekompensatę za zablokowaną sprzedaż, szczególnie przed świętami, bo niektóre rzeczy będę musiał przechować do kolejnych świąt.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

Wystawiając tu akceptujesz regulamin Allegro, a więc wiesz że na odpowiedź masz 24godz z wyjątkiem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

niestety musisz zaakceptować, że allegro to portal przyjazny przede wszystkim kupującym, a sprzedający są od tego, żeby płacić na czas prowizję i rachunki. Z tego jesteśmy przede wszystkim rozliczani.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

sprzedawcy ustawiają sobie taki automat pt dzień dobry dziękujemy za wiadomość odpowiemy najszybciej jak to możliwe albo coś w ten deseń i wtedy na każdą wiadomość od kupującego leci taka odpowiedź i masz odpowiedziane na czas dokładnie nie wiem jak się to ustawia ale coś podobnego jest. Normalnie masz 24h z wyj dni świątecznych i weekendów na odpowiedź i opcję urlopu czy zawieszenia sprzedaży jak cię nie ma można sobie takie coś ustawić; na wysyłkę masz tyle czasu ile deklarowałeś w ofercie np do 5 dni oznacza że czas mija 5 dnia o 00.00 ale możesz wysłać wcześniej; nie możesz ponaglić niestety allegro prokonsumenckie dało dużo czasu kupującemu żeby się jeszcze rozmyślił jak nie zapłaci aukcja się wznowi z automatu ale co czasu upłynęło to na twoją niekorzyść

oznacz moderatorów

krzylo2000
#8 Zapaleniec#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jak ustawić taką automatyczną odpowiedź na "dyskusję" gdy np. nie jestem online, wyjechałem, zachorowałem itp? Jeszcze jedno pytanie - ile czasu ma kupujący żeby rozpocząć "dyskusję"? Jeżeli jest to czas nieograniczony czy to oznacza, że każdy kto cokolwiek sprzedał na AL musi już do końca życia, nawet jak nic aktualnie nie ma wystawione codziennie sprawdzać pocztę czy przypadkiem ktoś, kto coś kupił np. rok temu nie zacznie rozpocznie "dyskusji" np. że jednak nie dostał przesyłki lub coś jest nie tak z przedmiotem?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

ile czasu chyba od na drugi lub trzeci dzień od zakupu do 180dni od zakupu

oznacz moderatorów

na-obcasach
#11 Animator#

Co do automatycznej odpowiedzi,to nie znalazłem nigdzie takiego miejsca żeby wpisać swoją formułkę.

Jest coś podobnego i można aktywować,ale odpowiada chatboot po swojemu,tyle że jak zdążyłem się zorientować,nie kwapi się z odpowiedziami w tri miga

Mam to zaznaczone i raz w wiadomościach Pani czekała 15g,bo nie mogłem wcześniej odpowiedzieć i pomimo zaznaczonej automatycznej odpowiedzi,robot nie odpowiedział

oznacz moderatorów

keichi
#13 Ambasador#

Żeby mieć automatyczną odpowiedź trzeba skorzystać z zewnętrznych narzędzi, np. Niezbędnik Sprzedawcy (opcja płatna). 

oznacz moderatorów

krzylo2000
#8 Zapaleniec#

Czyli 180 dni od sprzedaży czegokolwiek muszę codziennie sprawdzać pocztę, bo może być jakaś dyskusja. No to super.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

no niestety, handel na allegro to trochę jak podpisanie cyrografu. Pocieszę Cię, że jestem tutaj 20 lat i czasami czuję się nadal jak pies uwiązany na łańcuchu do budy. Nawet wyjeżdżając na urlop musisz mieć ciągły wgląd w pocztę, bo może okazać się, że jakiś narwaniec po pół roku otworzy dyskusję, że mu się faktura zagubiła i czuje się oszukany. Wysyp oszołomów jest niesamowity.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów