anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z klientem na Allegro lokalnie

PurpleGold
#7 Wielbiciel#

Uprzejmie proszę o odpowiedź. Sprzedałam klientowi jako osoba prywatna na Allegro lokalnie materac z pokrowcem i łóżko. Nie zdołałam wszystkiego wysłać w jednej paczce, dlatego tez materac z pokrowcem miał być dosłany w ciągu kilku dni. Klient dostał łóżko i niezadowolony, chciał zwracać produkt. Nie był zainteresowany już dłużej tym materacem z pokrowcem. Zapytałam, w ramach reklamacji, czy mam go dosłać czy zmniejszyć wartość zamowienia, poprzez zwrot środków konkretnie za ten element materac i pokrowiec. Podał numer konta, zwróciłam pieniądze za wyżej wymienione elementy. Teraz pisze o rekojmi, że przedmiot był niekompletny, jak tak można i czy to zgodne z regulaminem. Otrzymuję od niego bardzo dużo wiadomości. Uprzejmie proszę o odpowiedź, ponieważ w danym momencie nie wiem już co mam robić. Pozdrawiam Odpowiedz od klienta: „Wysłała Pani równowartośc materaca nie wspomina Pani nic o pokrowcu.Dopiero teraz go pani dołącza jako jeden przedmiot. Od początku pani mówiła ? Tzn od kiedy ? Bo nie dostaliśmy żadnej informacji że materac nie zostanie wysłany z łóżkiem. Dopiero po przyjściu łóżka zadzwoniłem i pani powiedziała, że doślę materac . Pisaliśmy do Pani ,że chcemy odesłać łóżko. Pani zaczęła uparcie zwracać pieniądze za materac . W opisie ma pani napisane ,że łóżko ma niewidoczne ślady użytkowania przy kurierze otworzyliśmy minimalnie paczkę i wyciągnięty element, który był porysowany. Powiedziała Pani podczas rozmowy przez telefon ,że nie będzie tego widać nas jednak zniechęciło to do zakupu i powiedzieliśmy żeby nie przysyłała Pani materaca bo chcemy odesłać łóżko. W opisie przedmiotu nie ma Pani wyszczegolnionych cen ile za łóżko czy materac ponieważ wystawiła Pani to jako jeden przedmiot .dlaczego więc obecnie rozdziela pani to? Powołując się na rękojmię,która obowiązuje Panią jako osobę fizyczną - jak pisaliśmy do pani już dawno rezygnujemy i oczekujemy zwrotu pieniędzy co wiąże się z odesłaniem Pani łóżka. ” Teraz moje pytanie: Zakładając że zgodzę się na przyjęcie zwrotu kto ma zapłacić za dostawę? Przypominam że zwróciłam klientowi część pieniędzy za materac które go nie satysfakcjonują.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli jest to zwrot to jako osoba prywatna nie musisz przyjmować, ale jest to reklamacja na niezgodność z opisem i jak ją uznasz to zwracasz cenę towaru + koszty odesłania. Kupujący wysyła na swój koszt ale po uznaniu reklamacji ty mu go zwracasz. Jeżeli się dogadaliście jako zwrot (tylko) to kupujący pokrywa koszty odesłania.

oznacz moderatorów

PurpleGold
#7 Wielbiciel#

Klient powołuje się na rękojmie, z tego co wywnioskowałam. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli po uznaniu reklamacji(rękojmia) ty oddajesz koszty odsyłki. Oczywiście masz prawo jej nie uznać, masz prawo do naprawy albo "dogadania się". Poczytaj w internecie o tym.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@PurpleGold Kupujący złożył Ci reklamację z rękojmi, podał wady towaru. Taką reklamację trzeba rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. To nie jest konsumencki zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja. Jeśli reklamację uznasz, klient odsyła towar a Ty zwracasz mu koszt odesłania i oddajesz pełen koszt towaru. Jeśli reklamację odrzucisz, kupujący może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też złożyć wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to w wielu przypadkach oznacza spore kłopoty dla sprzedawcy. Allegro może żądać zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji.

oznacz moderatorów