anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z kupującym.

Oki_99
#7 Wielbiciel#

Witam,sprzedałem 3,5 miesiąca temu Iphona(nowego po wymianie gwarancyjnej),kupujący po tym czasie otwiera spór bo telefon nie "łapie mu sieci komórkowej".Podobno był z tym u autoryzowanego sklepu i odmówili mu naprawy(zapewne nic z telefonem nie jest albo nawet tam nie byl,telefon oczywiście na gwarancji apple) Moim zdaniem pobawil sie telefonem 3,5 miesiąca i chce zwrotu gotówki.

Co w takiej sytuacji robic?Bo tak naprawde nie ma dowodu ze telefon ma wade fabryczna(mozliwe ze jej w ogóle nie ma).Sprzedalem jako osoba prywatna.

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

LEW433
#21 Demiurg#

@Oki_99 Jako sprzedawca prywatny(nie firma), musisz przyjąć reklamację(rękojmia) i ją rozpatrzyć , możesz uznać albo nie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Oki_99 Klient składa reklamację i opisuje wady. Odpowiadasz za towar z rękojmi, więc reklamację możesz uznać lub odrzucić. Po uznaniu i odesłaniu towaru oddajesz klientowi wszystkie koszty, także koszt odesłania. Po odrzuceniu kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeśli ją otrzyma, możesz otrzymać od Allegro takiego maila;

Kupujący xxxxxx złożył do nas wniosek o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Nie otrzymał od Ciebie towaru lub otrzymał przedmiot niezgodny z opisem oferty. Zgłoszenie dotyczy zamówienia z dnia xxxxxxxx.

 

oznacz moderatorów

Oki_99
#7 Wielbiciel#

A jeżeli telefon przyjdzie,zaniose go do serwisu z opisem usterki a oni po przeglądzie napisza w dokumentacji ze takiej wady nie ma?Czy to bedzie jakiś dowód? I nie powinnien mi w ogole udowodnić ze jest jakaś,usterka? Przecież może to byc zmyślony problem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Oki_99 To nie uznasz reklamacji, nie musisz. Problem będzie bo zapewne Allegro stanie po stronie klienta(jak zawsze).

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 już nie strasz klienta 😞

@Oki_99 przyjmij reklamację, wszystko przez dyskusję - maila, niech odeśle zanieś do serwisu na gwarancji, jak będzie wszystko oki to odrzucasz reklamację, jak naprawią to odeślij kupującemu, jak zrobisz to poprawnie to allegro Ci nic nie może zrobić 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kostas11 No właśnie jestem po odpowiedniej stronie.😁

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Oki_99 Nie musisz się podpierać żadnym serwisem. Kupujący składa reklamację u Ciebie, bo u Ciebie kupił. Reklamację uznajesz lub odrzucasz, a jak stwierdzisz wady lub brak wad to już Twoja sprawa. Klient po odrzuceniu reklamacji może złożyć wniosek do POK. Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy, on reklamuje u Ciebie z rękojmi, która trwa 2 lata. Nie jest tak, że gdy sprzęt się zepsuje, Ciebie już to nie obchodzi.

oznacz moderatorów

Oki_99
#7 Wielbiciel#

Bardziej mi chodzi jak udowodnić ze taki problem nie występuje.Bo jeśli złoży wniosek do POK to jak mam sie bronić?Bo jeżeli autoryzowany serwis robi diagnostyke i wychodzi ze wszystko jest okej?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Oki_99 Możesz zbierać dowody jakie chcesz, ale ostatecznie liczy się Twoja decyzja.

oznacz moderatorów

Oki_99
#7 Wielbiciel#

Dobrze,załóżmy ze odrzucam  rękojmi.On sklada wniosek do POK albo do Ochrony kupującego allegro.Słowo przec iwko słowu.Ja mam dowód ze taka wada nie występuje,on dowodu nie ma ze wystepuje.I w takiej sytuacji jak to rozpatrzą?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Oki_99 Dużo zależy od tego, co piszesz w otwartym sporze, Allegro to analizuje. Jeżeli klient otrzyma rekompensatę z POK, Allegro może, ale nie musi wymagać od Ciebie zwrotu kosztów i może, ale nie musi zablokować Ci konto. Były tu już opisywane przeróżne przypadki, ale przeważnie POK to problem dla Sprzedającego. Jeżeli telefon jest sprawny, odrzuć reklamację i czekaj na rozwój wydarzeń, ale jeśli jest z nim cokolwiek nie tak, lepiej ją uznaj.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Pamiętaj, że warunkiem przyznania przez nas rekompensaty jest zawiadomienie przez kupującego organów ścigania. NIE

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Możemy także zablokować Twoje konto.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 pisał Maciek, że możemy nie równa się zrobimy to

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash A gdzie JA piszę, że to zrobią?? ZAWSZE piszę, że mogą to zrobić.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Oki_99Nic nie zrobisz jeśli przy sprzedaży nie wyłączyłeś rękojmi. Przyjmij go, wyślij do serwisu autoryzowanego. Ekspertyza powie , mozliwe że napiszą iż został uszkodzony mechanicznie. Poproś aby w takim wypadku określili dokładnie że z winy użytkownika. Potem odeślij telefon wraz z wyceną naprawy bo możliwe że otrzymasz taką jeśli jest na gwarancji. Kupujący może iść do rzecznika i sądu, ale Ty raczej jesteś neutralny, bo smartfon działał przez jakiś okres i tylko autoryzowany serwis może dokonać ekspertyzy. Jęsli kupujący twierdzi że był w autoryzowanym serwisie musi mieć nr sprawy a historię znajdziesz w necie po wpisaniu kilku danych tego smartfona (imei, nr sprawy i coś tam jeszcze), jeśli był u Pana "Kowalskiego" z targowiska naprawiać który nie ma autoryzacji apple to stracił gwarancje i już nie jest na gwarancji. Towar jest własnością kupującego i pozostaje jego zdanie kontra utracona gwarancja

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Oki_99
#7 Wielbiciel#

Ostatnie pytanie,jest jakiś termin obowiązujący od wykrycia wady a zawiadomieniem mnie? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Oki_99 Rękojmia 2 lata, czyli w każdej chwili.

oznacz moderatorów

Oki_99
#7 Wielbiciel#

"Realizacja roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy jest obwarowana miesięcznym terminemna dokonanie zawiadomienia o wykryciu wady."?

oznacz moderatorów