Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,sprzedałem 3,5 miesiąca temu Iphona(nowego po wymianie gwarancyjnej),kupujący po tym czasie otwiera spór bo telefon nie "łapie mu sieci komórkowej".Podobno był z tym u autoryzowanego sklepu i odmówili mu naprawy(zapewne nic z telefonem nie jest albo nawet tam nie byl,telefon oczywiście na gwarancji apple) Moim zdaniem pobawil sie telefonem 3,5 miesiąca i chce zwrotu gotówki.
Co w takiej sytuacji robic?Bo tak naprawde nie ma dowodu ze telefon ma wade fabryczna(mozliwe ze jej w ogóle nie ma).Sprzedalem jako osoba prywatna.
@Oki_99 Jako sprzedawca prywatny(nie firma), musisz przyjąć reklamację(rękojmia) i ją rozpatrzyć , możesz uznać albo nie.
@Oki_99 Klient składa reklamację i opisuje wady. Odpowiadasz za towar z rękojmi, więc reklamację możesz uznać lub odrzucić. Po uznaniu i odesłaniu towaru oddajesz klientowi wszystkie koszty, także koszt odesłania. Po odrzuceniu kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeśli ją otrzyma, możesz otrzymać od Allegro takiego maila;
Kupujący xxxxxx złożył do nas wniosek o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Nie otrzymał od Ciebie towaru lub otrzymał przedmiot niezgodny z opisem oferty. Zgłoszenie dotyczy zamówienia z dnia xxxxxxxx. |
|
Skontaktuj się jak najszybciej z kupującym, aby wyjaśnić sprawę. Pamiętaj, że warunkiem przyznania przez nas rekompensaty jest zawiadomienie przez kupującego organów ścigania. Możemy także zablokować Twoje konto. Z chwilą wypłaty środków kupujący przenosi też wierzytelności z tytułu tej transakcji na Allegro.pl. sp. z o.o.
A jeżeli telefon przyjdzie,zaniose go do serwisu z opisem usterki a oni po przeglądzie napisza w dokumentacji ze takiej wady nie ma?Czy to bedzie jakiś dowód? I nie powinnien mi w ogole udowodnić ze jest jakaś,usterka? Przecież może to byc zmyślony problem.
@Oki_99 To nie uznasz reklamacji, nie musisz. Problem będzie bo zapewne Allegro stanie po stronie klienta(jak zawsze).
@LEW433 już nie strasz klienta 😞
@Oki_99 przyjmij reklamację, wszystko przez dyskusję - maila, niech odeśle zanieś do serwisu na gwarancji, jak będzie wszystko oki to odrzucasz reklamację, jak naprawią to odeślij kupującemu, jak zrobisz to poprawnie to allegro Ci nic nie może zrobić 🙂
@kostas11 No właśnie jestem po odpowiedniej stronie.😁
@Oki_99 Nie musisz się podpierać żadnym serwisem. Kupujący składa reklamację u Ciebie, bo u Ciebie kupił. Reklamację uznajesz lub odrzucasz, a jak stwierdzisz wady lub brak wad to już Twoja sprawa. Klient po odrzuceniu reklamacji może złożyć wniosek do POK. Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy, on reklamuje u Ciebie z rękojmi, która trwa 2 lata. Nie jest tak, że gdy sprzęt się zepsuje, Ciebie już to nie obchodzi.
Bardziej mi chodzi jak udowodnić ze taki problem nie występuje.Bo jeśli złoży wniosek do POK to jak mam sie bronić?Bo jeżeli autoryzowany serwis robi diagnostyke i wychodzi ze wszystko jest okej?
@Oki_99 Możesz zbierać dowody jakie chcesz, ale ostatecznie liczy się Twoja decyzja.
Dobrze,załóżmy ze odrzucam rękojmi.On sklada wniosek do POK albo do Ochrony kupującego allegro.Słowo przec iwko słowu.Ja mam dowód ze taka wada nie występuje,on dowodu nie ma ze wystepuje.I w takiej sytuacji jak to rozpatrzą?
@Oki_99 Dużo zależy od tego, co piszesz w otwartym sporze, Allegro to analizuje. Jeżeli klient otrzyma rekompensatę z POK, Allegro może, ale nie musi wymagać od Ciebie zwrotu kosztów i może, ale nie musi zablokować Ci konto. Były tu już opisywane przeróżne przypadki, ale przeważnie POK to problem dla Sprzedającego. Jeżeli telefon jest sprawny, odrzuć reklamację i czekaj na rozwój wydarzeń, ale jeśli jest z nim cokolwiek nie tak, lepiej ją uznaj.
@xyz96 Pamiętaj, że warunkiem przyznania przez nas rekompensaty jest zawiadomienie przez kupującego organów ścigania. NIE
@pinsplash Możemy także zablokować Twoje konto.
@xyz96 pisał Maciek, że możemy nie równa się zrobimy to
@pinsplash A gdzie JA piszę, że to zrobią?? ZAWSZE piszę, że mogą to zrobić.
@Oki_99Nic nie zrobisz jeśli przy sprzedaży nie wyłączyłeś rękojmi. Przyjmij go, wyślij do serwisu autoryzowanego. Ekspertyza powie , mozliwe że napiszą iż został uszkodzony mechanicznie. Poproś aby w takim wypadku określili dokładnie że z winy użytkownika. Potem odeślij telefon wraz z wyceną naprawy bo możliwe że otrzymasz taką jeśli jest na gwarancji. Kupujący może iść do rzecznika i sądu, ale Ty raczej jesteś neutralny, bo smartfon działał przez jakiś okres i tylko autoryzowany serwis może dokonać ekspertyzy. Jęsli kupujący twierdzi że był w autoryzowanym serwisie musi mieć nr sprawy a historię znajdziesz w necie po wpisaniu kilku danych tego smartfona (imei, nr sprawy i coś tam jeszcze), jeśli był u Pana "Kowalskiego" z targowiska naprawiać który nie ma autoryzacji apple to stracił gwarancje i już nie jest na gwarancji. Towar jest własnością kupującego i pozostaje jego zdanie kontra utracona gwarancja
Ostatnie pytanie,jest jakiś termin obowiązujący od wykrycia wady a zawiadomieniem mnie?
@Oki_99 Rękojmia 2 lata, czyli w każdej chwili.
"Realizacja roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy jest obwarowana miesięcznym terminemna dokonanie zawiadomienia o wykryciu wady."?