Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o pomoc mam problem z nieuczciwym kupującym. Zakupił odemnie w pełni sprawnego laptopa ASUS ZenBook. Po odebraniu sprzętu nie zgłaszał on żadnych roszczeń. Po paru dniach skontaktował się ze mną i wysyła mi zdjęcia że sprzęt rzekomo był zalany (a posiadałem go od nowości i nigdy nie był on zalany). Podjął sam decyzję o przekazaniu go do serwisu i ten serwis podobno go poinformował o tym fakcie zalania - a tak jak pisałem nic wcześniej sprzedający nie informował, żeby ze sprzętem się coś było nie w porządku. Obawiam się, że podmienił on płytę główną ze swojego laptopa a teraz próbuje uzyskać odemnie zwrot. Czy w takim przypadku mam obowiązek przyjęcia zwrotu ?
Nie masz żadnego obowiązku przyjmowania zwrotu, ale kupujacy zgłasza problem reklamację i tu musisz się do problemu odnieś i to w ciągi 14dni bo inaczej reklamacja zostaje uznana, masz dowody na to co tu piszesz odrzuć reklamację, nie masz dogadaj się z kupującym.
Tylko właśnie się zastanawiam jak mogę to udowodnić, czy numer seryjny laptopa którego wysłałem i posidam również znajduję się na płycie głównej komputera ?
Możesz kazać odesłać kupującemu sprzęt i udać się do serwisu, z pewnością stwierdzą czy płyta była podmieniana, ale są tu fachowcy na forum od sprzętu i może któryś się wypowie i Ci pomoże w tym.
Zastanawia mnie jak kupujący stwierdził, że sprzęt był zalany przed zaniesieniem go do serwisu. Zakładając, że faktycznie był zalany to bez rozbierania sprzętu nie da się tego stwierdzić 'z zewnątrz'.
Jeśli nie był zalany to wygląda mi to na 'cwaniaka' który podmienił sobie podzespoły na swoje zalane lub ewentualnie sam sobie go zalał i próbuje coś ugrać.
Jak było nie wiem ale w mojej opinii powinieneś poprosić o odesłanie sprzętu i udać się z nim do jakiegoś dobrego serwisu aby spróbowali Ci tam pomóc ocenić czy podzespoły noszą jakiekolwiek ślady wymiany. Jakimś tropem może być numer licencji systemu (ten jest indywidualny dla każdej płyty głównej).
Spróbuj też skontaktować się ze wsparciem ASUSA, może coś podpowiedzą w kwestii identyfikacji numerów płyty głównej itp.
Dziękuje za podpowiedź. Tak też zrobię
Widzisz potwierdzają, każ odesłać sprzęt.Nie odeśle to odrzuć reklamację.