Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Wystawiłem jako osoba prywatna na Allegro Lokalnie konsole Nintendo Switch z uszkodzonym oprogramowaniem, co wyraźnie zaznaczyłem w ogłoszeniu. Kupujący zakupił tą konsolę przez opcję " kup teraz" ze świadomością, że konsola jest wystawiona jako " uszkodzona", po odbiorze założył spór odnośnie tego że kontrolery są uszkodzone, a nie było to wspomniane w opisie. Nie było wspomniane, bo kontrolery do momentu wysłania działały w porządku. Kupujący najpierw chciał zwrócić całość, później chciał zwrot 200 zł l, później 150 zł ( takie targowanie) nie zgodziłem się z tym, w końcu chcę odesłania konsoli i zwrotu pieniędzy. W dyskusję włączył Serwis Allegro. Problem w tym, że jest to dla mnie niekorzystna sytuacja gdyż wysłałem konsole z działającymi kontrolerami ale ogólnie całe ogłoszenie miało status, że konsola jest uszkodzona, konkretnie oprogramowanie. Nie wiem co w tej sytuacji robić. Kupujący chce mi odesłać teraz konsole która świadomie kupił jako uszkodzona, a finalnie chce zwrócić jeszcze bardziej uszkodzoną. Straszy mnie policja itd. sam przyznał w dyskusji, że chce jak najwięcej ugrać, później, że jednak chcę zwrócić całość. Trochę skomplikowana sytuacja.
@bejbi1111 na czym polega te bardziej uszkodzenie? I na co konkretnie składa reklamację?
Musisz rozpatrzyć reklamację i zdecydować czy uznajesz roszczenie czy je odrzucasz. W razie uznania, możesz kontroler naprawić, wymienić lub obniżyć cenę konsoli. Możesz też zgodzić się na odstąpienia od umowy.
Decyzja należy do ciebie.
Ps. Kupujący nie może reklamować wady o której wiedział w chwili zakupu. Jeżeli w ogłoszeniu miałeś info o uszkodzeniu oprogramowania, to wada kontrolera się w to nie łapie.
Kupujący wiedział o wadzie oprogramowania, o wadzie kontrolerów nie wiedział nic, bo gdy wysyłałem konsolę kontrolery były sprawne dlatego nic na ten temat nie było w ogłoszeniu. Co w takiej sytuacji?
Skoro konsola nie działa bo ma skopane oprogramowanie to jak stqierdzil wadę kontrolera? No chyba że fizycznie uszkodzony dotarł do niego ale ty za paczle odpowiadasz do momentu nadania
@bejbi1111napisz mu, że jesteś osobą prywatną, a jako taki nie masz obowiązku przyjmować reklamacji, a kontrolery były sprawne w momencie wysyłki. Reklamację odrzucasz. Musisz to zrobić w ciągu 2 tygodni od jego zgłoszenia. Najlepiej w ostatni dzeń. Allegro pewnie zwróci mu kasę z POK, ale Ciebie nie obciąży.
@t7250 każdy sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzeć reklamację, nawet jak jest osobą prywatną.
Prywatni mogą nie przyjąć zwrotu, ale reklamacja to inna sprawa.
@Client:35386082 jeśli wyłączą rękojmię w ofercie to nie muszą nawet na taką reklamację odpowiadać
@Client:35386082 Mylisz reklamację z rękojmą. Ja piszę o odrzuceniu reklamacji i to nie inna sprawa a właśnie ta. Sprzedawca prywatny nie ma obowiązku przyjąć reklamacji i tym samym nie wyrazić zgody na zwrot. Zaznacza to wyraźnie samo Allegro w każdej ofercie na AllegroLokalnie.
Tobie chodzi o rękojmę. Rękojma (odpowiedzialność za wady) dotyczy także sprzedawców prywatnych, ale to nie oznacza obowiązku przyjęcia zwrotu.
Towar był oznaczony jako uszkodzony a więc taki, który może mieć wady. Z tego co wiem to wyłącza odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmy.
Jeśli się mylę - proszę aby ktoś sprostował i podał podstawę prawną.
Generalnie sprawa potoczyła się tak, że wezwał do dyskusji Allegro, które poprosiło mnie czy uznaję reklamację za zasadną czy nie. Ja reklamację odrzuciłem. Kupujący stwierdził, że nie chcę już żadnej rekompensaty tylko chce zwrócić całość na mój koszt i że Allegro i tak odda mu pieniądze. Stwierdziłem, że nie chce mi się już z tym kupującym "szarpać" z zgodziłem się oddać mu 200 zł jako rekompensatę. Allegro poprosiło kupującego o podanie numeru konta żebym mógł zwrócić przelew. Przelew zrobiłem, w załączniku dodałem potwierdzenie przelewu. I teraz pytanie co dalej? Dyskusja jest nadal otwarta, nie mam żadnej wiadomości czy przelew dotarł już do kupującego.
@bejbi1111 obserwuj 2x w tyg czy się pojawiają jakieś wpisy w dyskusji po 30 dniach bez aktywności zamknie się sama
@bejbi1111 możesz poprosić kupującego o zakończenie dyskusji. Jeżeli będzie się to przeciągać, a klient nie będzie się już wypowiadał, możesz też skontaktować się z nami przez formularz i poprosić doradcę o zakończenie dyskusji.
@bejbi1111 Oddając mu 200 zł potwierdziłeś słuszność jego roszczeń i uznałeś reklamację za uzasadnioną.
Dalej będzie tak że kupujący znajdzie kolejne wady i zażąda zwrotu reszty pieniędzy a może nawet dołoży do tego jeszcze jakieś koszty ekspertyz, serwisów itp.
Dałeś palec, na pewno odgryzie ci całą rękę.
Jeśli nie w tej aktualnej dyskusji to na pewno w następnej...
Ale nic nie było w opisie że kontrolery są uszkodzone, miał podstawę do roszczeń. Jak miałem udowodnić że ją wysłałem z dobrymi kontrolerami?
Ogólnie prywatny sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, chyba że ją wykluczy w ofercie.
Natomiast kupujący, składając reklamację, korzysta z rękojmi lub jak była udzielona z gwarancji (jej udzielenie jest w pełni dobrowolne).
A i reklamacja to nie zwrot, to są dwa różne świadczenia.
@bejbi1111 klient może skorzystać w tym przypadku z rękojmi i w jej ramach reklamować wszystkie wady, które nie były uwzględnione w opisie oferty. Twoim obowiązkiem jest rozpatrzenie reklamacji. Możesz ją uznać lub odrzucić.