Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
jako osoba prywatna sprzedałem osobie prywatnej sprzęt elektroniczny: procesor, płytę główną i pamieć RAM. Wszystkie te podzespoły współpracowały w jednym komputerze PC przez niemal 3 lata. Sam te podzespoły zakupiłem i sam ten komputer złożyłem. Mam w tym trochę doświadczenia bo samodzielnie i bez problemu złożyłem kilkanaście komputerów PC.
Podzespoły, które sprzedałem wymontowałem jako 100% sprawne i od razu po zdemontowaniu odpowiednio je zabezpieczyłem. Kupujący otrzymał przesyłkę chyba wczoraj. Dziś twierdzi, że zmontował zestaw i świeci mu się błąd DRAM na czerwono i to na pewno zepsuta płyta albo RAMy.
Co dzieje sie w sytuacji, gdy kupujący przez nieumiejętny montaż uszkodził elektronikę i zechce ją zwrócić? Martwię się, ze trafiłem na nieuczciwego kupującego. przez co stracę sprzęt i pieniądze. Proszę o poradę.
@Client:48444456 jako osoba prywatna - nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu. Jednak w momencie kiedy klient złoży reklamację, to musisz ją rozpatrzyć i wydać decyzję reklamacyjną (jaką decyzję masz podjąć? Tego nie jestem w stanie Tobie podpowiedzieć - możesz ją uznać lub odrzucić). W tym artykule, znajdziesz informacje na temat reklamacji. 😊
@Client:48444456 Uszkodzenie raczej mało prawdopodobne, a gdyby nawet, to pamięci mają z reguły wieczystą gwarancję producenta.
Prawdopodobnie przyczyną jest nieumiejętność konfiguracji, ustawienia zresetowały się do fabrycznych i system wymaga ręcznej konfiguracji.
Jakąś decyzję podjąć musisz, najlepiej zażądaj zwrotu całego zestawu, jeśli nie przyjmiesz zwrotu to możesz stracić zestaw a Allegro wypłaci kupującemu odszkodowanie, ty za to zapłacisz.
Kupujący o tym wiedzą, to jest częsty przekręt, na drugi raz lepiej wyrzuć do śmieci.
Masz 14 dni na decyzję, jeśli nie odpowiesz Allegro automatycznie uzna twoją winę. Odrzucenie reklamacji w ciemno, bez sprawdzenia, bez argumentów też nie będzie wiarygodne.
Tez myślałem o zwrocie ale martwię się, że ten człowiek uszkodził sprzęt, więc finalnie zostanę ze złomem i bez zapłaty. Teraz jeszcze trzęse się, że uszkodzi procesor. Już mi pisał "co mogę mu w tej sytuacji zaproponować". Brzmi jak próba wyrwania kasy.
Jego wiadomości do mnie świadczą o tym, że nie ma podstawowego doświadczenia w składaniu komputerów, stąd moje obawy.
@Client:48444456 w celu rozpatrzenia reklamacji możesz oczekiwać odesłania towaru. Sugeruję więc, abyś porozumiał się z klientem w sprawie odesłania. Po otrzymaniu towaru sprawdził jego stan i wydał decyzję pozytywną lub negatywną.
@Client:48444456 On oczywiście liczy na to że nie zgodzisz się na zwrot, wtedy wystąpi do Protect o odszkodowanie a ty zostaniesz bez niczego, jeszcze tylko Allegro będzie cię ścigać za wypłacone odszkodowanie. Ty za odszkodowanie zapłacisz.
Jeżeli odbierzesz zwrot zestawu, sam ocenisz co się stało, możliwe że coś z zestawu stracisz ale nie sądzę żeby wszystko się zepsuło. Masz szansę uratować jeśli nie wszystko to przynajmniej część. A nawet gdyby złośliwie wszystko zepsuł to trzeba przestrzegać zasady: nie karmić trola, lepiej samemu wyrzucić do śmieci.
Też troszkę się znam na składaniu PC. Ile kości RAM-ow mu sprzedałeś? Może miał jakieś swoje i chciał dobić i wkłada je w zlej konfiguracji, lub wkłada jakieś starocie (a może jego kość RAM jest uszkodzona), możliwości Judy dużo. Powiedz mu aby zostawił jedna i sprawdził czy błąd się pojawia. Niestety nie kumatemu, ciężko to będzie wytłumaczyć 😔
Temat "wyjaśnił się".
Gość napisał, że sprzęt jest sprawny "tylko na pinach ganiazad procesora był jakiś śmieć" i to powodowało błędy. Facet mieni się specjalistą od składania komputerów, a nie wiedział, że przed składaniem trzeba "przewiać" sprężonym powietrzem wszystkie gniazda, zwłaszcza w używanym sprzęcie.
Co nerwów na tym straciłem, to moje. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.