Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Sprzedałem przedmiot przez allegro lokalnie jednak w międzyczasie uległ on zniszczeniu.
Kupujący domaga się wysyłki nowego, którego nie ma. Nie przyjmuje do wiadomości informacji o zniszczeniu.
Co teraz?
Teraz zdobądź (kup) taki sam nowy towar i wyślij kupującemu. Została zwarta prawnie wiążąca umowa.
a ile razy to klient coś kupuje, nie wpłaci pieniędzy i nawet na wiadomości, telefony nie odpowiada. Klient może nie wpłacić pieniędzy ale sprzedający ma stawać na głowie dla klienta.
@freshus22 poproś kupującego o numer konta i mu zwróć pieniądze.
skonsultowałam to zapytanie z działem prawnym i przykro mi, ale w opisanej przez Ciebie sytuacji stosuje się takie zapisy:
Art. 543[1] . § 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
Po drugie:
Art. 475. § 1. Jeżeli świadczenie stało się niemożliwe skutkiem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi, zobowiązanie wygasa.
Niestety tutaj nie mamy takiej sytuacji, ponieważ to pomyłka sprzedającego sprawiła, że towar był niedostępny dla konsumenta.
Dodatkowo:
Art. 492[1] . Jeżeli strona obowiązana do spełnienia świadczenia oświadczy, że świadczenia tego nie spełni, druga strona może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
Powyższe mówi o tym, że jedynie KLIENT może odstąpić od umowy. Może on również domagać się realizacji zawartej umowy.
Jeśli przedmiot umowy nadal jest dostępny na rynku to sprzedający powinien w tej sytuacji (kiedy klient żąda wykonania umowy) pozyskać ten towar z innego źródła i przekazać go klientowi. Tutaj sprzedającego będzie w jakiś sposób ratowała jedynie sytuacji w której towar nie jest w ogóle dostępny na rynku.
Tutaj art. w tej sprawie z powołaniem się na orzeczenie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
@DECO-MASTER nie mamy w zwyczaju zostawiać pytań bez odpowiedzi nawet tych trudnych. Twoje pytanie konsultowałam z działem prawnym i dlatego trwało to trochę dłużej.
Jeżeli chodzi o przycisk z powodem zwrotu - "towar niedostępny" to nie stanowi on odstąpienia od umowy ze strony sprzedającego, ale służy jako rzetelne poinformowanie o powodzie niemożności wywiązania się z umowy. To od kupującego zależy czy w związku z tą informacją odstąpi od umowy czy będzie się domagał wydania towaru. Dlatego przycisk ten nie jest niezgodny z prawem, ponieważ nie jest odstąpieniem od umowy przez sprzedającego.
Oceny i komentarze Oficjalny sklep Allegro - Strefa Marek Allegro ??