anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

uszkodzony przedmiot wypłata z allegro proctekt

Client:135738369
#7 Wielbiciel

Witam chciałbym się dowiedzieć jakim prawem obciążyliście mnie kosztami z allegro ochrony kupujących . Sprzedawałem przedmiot uszkodzony w dziale uszkodzone , Po zakupie kupujący stwierdził że przedmiot jest uszkodzony a mnie obciążyliście kosztami ?

 

oczywiście w dyskusji podnosiłem tą kwestie ale zostałem olany przez allegro  , screen w załaczniku

 

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

nie widać obrazka

wstaw go wybierając tutaj aparacik w menu

 

czy twierdziłeś odrzucając reklamację kupującego, że sprzęt jest zgodny z umową?

podałeś jako fakty, że o wadach produktu został poinformowany w umowie?

 

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Cześć, @Client:135738369. Już to weryfikuję i niedługo wrócę do Ciebie z dalszymi informacjami.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Client:135738369, nie obciążyliśmy Cię kosztami rozpatrzenia Allegro Ochrony Kupujących. W całości pokryliśmy koszty rekompensaty.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:135738369
#7 Wielbiciel

do morf.pngnie, doliczyliście to do rachunku . Smiech na sali , wyplata rekompensaty za uszkodzony przedmiot który jest sprzedawany w stanie ''uszkodzony'' 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Client:135738369 Już to wyjaśniam. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Client:135738369 Informacja o niedoliczaniu kwoty do rachunku dotyczy innej dyskusji i kwoty - 38,59 zł i ta kwota nie została doliczona do rachunku. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:135738369
#7 Wielbiciel

Dalej czekam dlaczego obciążyliście mnie kosztami za przedmiot który był uszkodzony , i sprzedawany w dziale uszkodzone , to jest kpina

oznacz moderatorów

Client:135738369
#7 Wielbiciel

Tutaj z tą kwota która nie doliczyliście to ciekawostka , wypłaciliście pieniądze Panu który kupił uszkodzona płytę , oczywiście sprzedane w dziale i stanie ''uszkodzone''  . Pan otrzymał pieniadze i zachował sobie płytę .

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Client:135738369 reklamacje odrzuciłeś?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Client:135738369 W dyskusji nie wydałeś decyzji reklamacyjnej. Klient napisał 6.10.2025, a Ty wypowiedziałeś się dopiero 25.10.2025. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:135738369
#7 Wielbiciel

Kupujący zgłosił problem, w pierwszej wiadomości napisanej odniosłem sie do problemu. Ktoś zgłasza problem i od razu mam sie domyslac że chodzi o reklamacje . Gdzie słowo reklamacja przez kupującego nie zostało użyte ani razu ?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Client:135738369 nie wiem skąd pochodzi cytat, który tutaj zamieściłeś, ale zgodnie z polityką zwrotów i reklamacji na Allegro, jako sprzedawca masz 14 dni kalendarzowych na odpowiedź od chwili otrzymania zgłoszenia o reklamacji. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sklepdzienisz
#7 Wielbiciel

nie znamy nawet swoich artykułów  allegro ???? Moderator powinien mieć podstawowa wiedze .

Zrzut z waszego artykułu zamieszczam , gdyby były jakieś wątpliwośćpon.png 

oznacz moderatorów

sklepdzienisz
#7 Wielbiciel

Witam . Już jeden temat zakładałem , tutaj zbiorcze,zbiorczo  opisze wszystkie problemy wraz z pełną dokumentacja żeby było przejrzyściej.

1. Robiłem porządki w szafie . Wystawiałem stare płyty główne , procesory , karty graficzne na licytacje. Podczas wystawiania na allegro loklanie wybiera się stan przedmiotu ( do wyboru nowy , bardzo dobry, z śladami użytkowania, uszkodzony) , wybrałem USZKODZONY .  W opisie umieściłem zdanie  PRZEDMIOTY SPRZEDAWANE W TAKIM STANIE JAK NA ZDJĘCIACHPrzypominam że zdjęcia są integralna częścią oferty . Podrzucam tutaj też zdjęcia aukcji żeby zbić argumenty że zdjęcia robione tak aby coś próbować ukryć ( Zaznaczyłem tylko elementy które były podstawa do zgłoszenia problemu )IMG_20250920_132320.jpgIMG_20250920_140345.jpg

2. Aukcje się zakończyły ,paczki wysłane . Nie logowałem sie na allegro ani maila , dwóch kupujących zgłosiło PROBLEM  - tak zwana dyskusje. Fakt złamałem regulamin nie wypowiadając się w dyskusji, nie spodziewałem się ze kupujący mogą być tak bezczelni i zgłaszać problemy pomimo opisu i stanu przedmiotów. Zamieszczam treść opisanych PROBLEMÓW   

        A) 

Powód otwarcia dyskusji: produkt uszkodzony, ale paczka jest cała
sklepdzienisz_0-1762786762996.jpeg

 

x99s gaming 7 płyta główna


Opis problemu: Piny w sockecie krzywe + 2 piny kompletnie wyłamane, co nie zostało uwzględnione w ofercie ani w zdjęciach
Oczekiwane rozwiązanie: zwrot pieniędzy
B) 
Powód otwarcia dyskusji: produkt uszkodzony, ale paczka jest cała
sklepdzienisz_1-1762786891383.jpeg

 

Płyta główna Z77A-G45 i5 2500


Opis problemu: Płyta była ewidentnie zalana co widać po zaschniętej cieczy, co nie zostało uwzględnione w ofercie ani zdjęciach
Oczekiwane rozwiązanie: zwrot pieniędzy

3. Według mnie nie można chyba ZGŁASZAĆ PROBLEMU jeśli się wiedziało o wszystkim w momencie zakupu , co już wyżej dość chyba udowodniłem

4. Finał sprawy w płycie ''A'' zostałem OBCIĄŻONY WSZYSTKIMI KOSZTAMI , sprawa ''B" Wiadomość dla sprzedającego
Zwrot pokrywa Allegro Ochrona Kupujących. Zapewniamy, że nie oczekujemy spłaty tej kwoty. W sprawie ''B'' kupujący ma pieniądze i towar .

5. Moje wątpliwość , uwagi, spostrzeżenia 

-Dlaczego DWIE IDENTYCZNE SPRAWY MAJĄ RÓŻNY FINAŁ ? Różnią się tylko kwotą rekompensaty , tą większa zostałem obciążony 🙂 

-Dlaczego ZGŁOSZENIE PROBLEMU , TRAKTOWANE JEST AUTOMATYCZNIE JAKO REKLAMACJA , SŁOWO REKLAMACJA PIERWSZY RAZ PADA PRZY WYPŁACIE ALLEGRO PROCTEKT, dlatego na czerwono wszędzie zaznaczałem słowo problem 

-komunikaty z allegro powinny być JASNE reklamacja to reklamacja , zgłoszony problem to zgłoszony problem, anie że to płynie przechodzi jedno w drugie 

-Jeśli nawet uznać że zgłoszenie problemu to reklamacja, to NIE OBOWIAZUJE  mnie 14 dniowy czas rozpatrzenia reklamacji 

-Moderatorzy NIE ZNAJĄ ARTYKUŁÓW Z ALLEGRO w_kiwi , _HolaOla_ , gdy napisałem że w sprzedaży c2c nie ma terminu 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, podważyli moje źródło . Moje źródło https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zakupy-na-allegro-lokalnie/produkt-kupiony-na-allegro-lokaln... 

a dokładnie zdanie z tego artykułu: Zgodnie z przepisami, sprzedający powinien ustosunkować się do Twoich oczekiwań bez zbędnej zwłoki.

Najbardziej interesuje mnie czy mozna ''reklamować''  wadę o której było wiadomo , i dlaczego dwie identyczne sprawy maja dwa rózne finały 

oznacz moderatorów

Monika__L
#18 Luminarz

A można wiedzieć dlaczego?

bo zaraz wszyscy to przeczytają, kupimy sobie uszkodzoną pralkę a do was przyjdziemy po pieniądze z protecta

pralke sprzedamy dalej na czesci

czy pojmujesz wreszcie, do czego to doprowadza? Widzisz w ogole ze cos tu nie gra? 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

W dyskusji nie wydałeś decyzji reklamacyjnej.

ja bym powiedział, że w myśl przepisów ją wydał

co wy z tym ciągle nie wydał decyzji reklamacyjnej

- zgodził się z kupującym, że przedmiot jest uszkodzony

i uznał jego roszczenie

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@RED Przeczytałeś mój powyższy komentarz? Sprzedawca pierwszy raz wypowiedział się po 19 dniach od założenia dyskusji, zatem nie tylko złamał regulamin Allegro, ale nie dotrzymał obowiązku wydania decyzji reklamacyjnej w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:135738369
#7 Wielbiciel

Zna Pani czas na wydanie decyzji reklamacyjnej  w c2c ?

Reklamacja C2C (klient-klient)

dotyczy zakupów dokonywanych od innej osoby fizycznej, a nie od przedsiębiorcy.Ochrona kupującego zależy od ustaleń między stronami i zasad obowiązujących na danej platformie (np. marketplace). W przypadku wadliwego towaru, kupujący może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, ale ostateczna decyzja zależy od sprzedawcy. 

 
 
Kluczowe kwestie dotyczące reklamacji C2C

 

  • Odpowiedzialność sprzedawcy: Sprzedawca nie ma ustawowego terminu na odpowiedź na reklamację

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@w_kiwi sprzedawca nie odpowiedział terminowo w dyskusji - złamanie dyskusji okej

ale to  co pisze @Client:135738369 to prawda

Brak odpowiedzi na reklamację

Jeżeli reklamację składa konsument, to brak odpowiedzi na reklamację skutkuje automatycznym uznaniem reklamacji przez sprzedawcę. Zgodnie z przepisem art. 7a ustawy o prawach konsumenta, przedsiębiorca ma obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Przepis jest jasny i zrozumiały. Sprzedawca musi odpowiedzieć na złożoną reklamację - czy ją uznaje, czy też odrzuca. Sprzedawca nie musi w tym terminie załatwić reklamacji, np. naprawić czy wymienić wadliwy towar. Ma jedynie odpowiedzieć.

Jeżeli nie udzieli żadnej odpowiedzi, to przyjmuje się wiążące rozwiązanie, że sprzedawca zgadza się z reklamacją i ją uznaje. A zatem powinien spełnić żądanie kupującego. Bez znaczenia są przyczyny braku odpowiedzi - może to być zgubienie reklamacji, zapomnienie o niej, brak czasu itp. Bez względu na okoliczności, brak odpowiedzi skutkuje uznaniem reklamacji.

Brak odpowiedzi na reklamację przedsiębiorcy

Powyższa zasada nie dotyczy przedsiębiorców na prawach konsumenta, którzy składają reklamację. A mówiąc ściślej, zasady tej nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

W przypadku przedsiębiorców, którzy składają reklamację, nie ma sztywnego terminu, w którym sprzedawca powinien udzielić odpowiedzi na reklamację. Przepisy wskazują jedynie, że sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

Jak zatem reagować na brak odpowiedzi na reklamację ze strony sprzedawcy? Najlepszym rozwiązaniem jest złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ewentualnie oświadczenia o obniżeniu ceny. Wówczas bowiem pojawia się po stronie kupującego roszczenie o zapłatę. A takie roszczenie jest łatwiej dochodzić przed sądem niż roszczenie o wymianę wadliwego towaru na wolny od wad czy o naprawę. Proces sądowy może potrwać kilka miesięcy lub lat, więc kupujący byłby przyblokowany koniecznością czekania na wymianę lub naprawę wadliwego towaru, który po tym czasie może być już zbędny. Lepiej więc złożyć jedno z powyższych oświadczeń i czekać na ewentualne zasądzenie obowiązku zapłaty od sprzedawcy na rzecz kupującego. W tym czasie sprzedawca powinien odebrać od kupującego wadliwą rzecz, więc można mu ją nawet odesłać lub odstawić, jeżeli jej przetrzymywanie jest problematyczne.

Powyższe dotyczy reklamacji na podstawie rękojmi. Jeżeli podstawą reklamacji jest gwarancja, to uprawnienia powinny być zapisane w karcie gwarancyjnej. Jeżeli zaś gwarancji nie ma a rękojmia została wyłączona lub ograniczona, to pozostaje możliwość złożenia reklamacji na podstawie nienależytego wykonania zobowiązania. W tym przypadku, jeżeli sprzedawca nie będzie chciał zrealizować reklamacji, to otwierają się drzwi do roszczeń odszkodowawczych.

Brak załatwienia reklamacji

Jeżeli jesteśmy w sytuacji, w której sprzedawca uznał naszą reklamację, ale spóźnia się z jej załatwieniem, to również powinniśmy odpowiednio reagować. W pierwszej kolejności warto wysłać ponaglenie. Jeżeli pozostaje nieskuteczne, a żądaliśmy naprawy lub wymiany towaru, to ja rekomenduję złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny. Argumenty za tym są analogiczne jak w akapicie powyżej - otwiera się prosta droga do powództwa o zapłatę. Jeżeli jednak bardzo zależy nam na odzyskaniu towaru (już bez wad), to możemy wyznaczyć ostateczny termin, a następnie wnieść powództwo do sądu o wykonanie zastępcze. Niestety, jeśli w umowie sprzedaży lub umowie o dzieło brak jest postanowień regulujących umowne wykonanie zastępcze, to powództwo do sądu będzie konieczne. Dopiero sąd może orzec o tym, że inny podmiot może naprawić lub wymienić wadliwy towar na koszt sprzedawcy. Jak widać, współpraca sprzedawcy będzie dalej konieczna, bo chociażby w przypadku naprawy rzeczy, będzie musiał ją udostępnić zastępczemu podmiotowi. Tak więc, lepszym dla kupującego rozwiązaniem jest dochodzenie przed sądem zapłaty za zwrócony towar lub zapłaty obniżonej ceny.

Przepisy prawa nie nakładają na sprzedawcę żadnego terminu załatwienia reklamacji. W przypadku żądania naprawienia towaru lub jego wymiany, powinno się to odbyć w rozsądnym czasie. Zwyczajowo przyjmuje się, że wystarczy 14 dni, aczkolwiek termin jest uzależniony od okoliczności indywidualnej sprawy. Inny termin naprawy będzie odpowiedni dla naprawy prostego roweru, a inny dla naprawy skomplikowanej maszyny budowlanej.

Jeżeli kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo o obniżeniu ceny, to zwrot ceny lub jej części powinien zostać dokonany bez zbędnej zwłoki. W tym przypadku przepisy również nie przewidują wiążącego terminu, ale skoro sprzedawca nie musi wykonywać żadnych czynności poza przelewem/zwrotem gotówki, to należy uznać, że dokonanie zwrotu pieniędzy powinno odbyć się możliwie szybko.

https://sprawnie.substack.com/p/brak-odpowiedzi-na-reklamacje

 

 

a co robi allegro?

rodzaj kupującego się nie liczy,

przepisy polskie się nie liczą

 

 

oznacz moderatorów