Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Witam, sprzedaję przedmioty przez allegro lokalnie, klient kupił kilka produktów, wpłacił pieniądze i chce zrezygnować. Co powinnam zrobić w takiej sytuacji, aby anulować zamówienie kupującego i zwrócić mu koszty?
Pozdrawiam
@LauraK4 Anulować w systemie się nie da. Po prostu oddaj kupującemu wpłatę zwykłym przelewem, poza Allegro, bezpośrednio na jego rachunek bankowy, który Ci poda. Przez Allegro wpłaty nie cofniesz, jego pieniądze musisz sobie wypłacić na swoje konto bankowe.
Allegro lokalne regulaminowo nie zwraca opłat transakcyjnych które masz naliczone za sprzedaż i możesz na tym stracić. Powinnaś napisać informację o tym swojemu klientowi i pomniejszyć zwrot o utracone pieniądze z jego winy.
@kolekcjoner608 To jest porada wprost sprzeczna z regulaminem. Sprzedawca nie może obciążać kupującego żadnymi dodatkowymi kosztami, a szczególnie kosztami prowizji.
@xyz96 A sprzedawca indywidualny nie musi godzić się na anulowanie zakupu .Jak allegro zgodzi się oddać niesłusznie pobraną prowizję to i sprzedawca odda całość.
@kolekcjoner608 Ale może się zgodzić, to nie jest zabronione. Ty natomiast udzielasz porad sprzecznych z regulaminem.
@xyz96 A jest napisane w regulaminie AL że sprzedawca musi ponieść straty przez lekceważące podejście do transakcji przez klienta ? Pytam bo AL jest mi obce i osobiście go unikam za względu na zasady na nim panujące o których tu na forum już się sporo naczytałem.
@kolekcjoner608 Przeczytaj regulamin Allegro Lokalnie. Według mojej wiedzy nic tam nie ma o lekceważeniu.
@xyz96 Lekceważenie a rezygnacje bez powodu to to samo ,regulaminu AL czytać nie mam zamiaru są wartościowsze teksty do czytania ,mnie wystarcza logiczne podejście do transakcji gdzie nikt nikogo nie robi w wała. Kupuję to płacę ,sprzedaję to wysyłam jak są problemy to staram się je rozwiązać i mi się jak na razie to udaje ,przynajmniej klienci nie narzekają.
@kolekcjoner608 No więc nie czytaj i mnie nie pytaj. Nie pisz też o odliczaniu prowizji od zwracanej ceny towaru, bo jest to sprzeczne z zasadami, a tutaj nie można udzielać takich porad.
@xyz96 Nie można tylko trzeba ,sprzedawcy należy się zwrot prowizji przy rezygnacji a kto go zwróci to inna sprawa .To regulamin AL jest źle sformułowany że pozbawia sprzedawcę zwrotu takich środków. A najlepsza rada dla sprzedawcy to nie wystawiać na AL tylko na normalnym Allegro gdzie o zwrot prowizji nie trzeba się prosić.
@kolekcjoner608 O rany! Daj mi spokój, nie męcz mnie!
@LauraK4 Nie musisz zgadzać się na anulowanie zakupu skoro masz ponosić koszty prowizji, sprzedawca prywatny. Zapytaj Allegro o zwrot prowizji w tym konkretnym przypadku.