anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób anulować zamówienie kupującego przez allegro lokalnie?

LauraK4
#1 Nowicjusz#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Witam, sprzedaję przedmioty przez allegro lokalnie, klient kupił kilka produktów, wpłacił pieniądze i chce zrezygnować. Co powinnam zrobić w takiej sytuacji, aby anulować zamówienie kupującego i zwrócić mu koszty?

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

xyz96
#21 Demiurg#

@LauraK4 Anulować w systemie się nie da. Po prostu oddaj kupującemu wpłatę zwykłym przelewem, poza Allegro, bezpośrednio na jego rachunek bankowy, który Ci poda. Przez Allegro wpłaty nie cofniesz, jego pieniądze musisz sobie wypłacić na swoje konto bankowe.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Allegro lokalne regulaminowo nie zwraca opłat transakcyjnych które masz naliczone za sprzedaż i możesz na tym stracić. Powinnaś napisać informację o tym swojemu klientowi i pomniejszyć zwrot o utracone pieniądze z jego winy. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 To jest porada wprost sprzeczna z regulaminem. Sprzedawca nie może obciążać kupującego żadnymi dodatkowymi kosztami, a szczególnie kosztami prowizji.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 A sprzedawca indywidualny nie musi godzić się na anulowanie zakupu .Jak allegro zgodzi się oddać niesłusznie pobraną prowizję to i sprzedawca odda całość.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Ale może się zgodzić, to nie jest zabronione. Ty natomiast udzielasz porad sprzecznych z regulaminem.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 A jest napisane w regulaminie AL że sprzedawca musi ponieść straty przez lekceważące podejście do transakcji przez klienta ? Pytam bo AL jest mi obce i osobiście go unikam za względu na zasady na nim panujące o których tu na forum już się sporo naczytałem. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Przeczytaj regulamin Allegro Lokalnie. Według mojej wiedzy nic tam nie ma o lekceważeniu.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 Lekceważenie a rezygnacje bez powodu to to samo ,regulaminu AL czytać nie mam zamiaru są wartościowsze teksty do czytania ,mnie wystarcza logiczne podejście do transakcji gdzie nikt nikogo nie robi w wała. Kupuję to płacę ,sprzedaję to wysyłam jak są problemy to staram się je rozwiązać i mi się jak na razie to udaje ,przynajmniej klienci nie narzekają.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 No więc nie czytaj i mnie nie pytaj. Nie pisz też o odliczaniu prowizji od zwracanej ceny towaru, bo jest to sprzeczne z zasadami, a tutaj nie można udzielać takich porad.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 Nie można tylko trzeba ,sprzedawcy należy się zwrot prowizji przy rezygnacji a kto go zwróci to inna sprawa .To regulamin AL jest źle sformułowany że pozbawia sprzedawcę zwrotu takich środków. A najlepsza rada dla sprzedawcy to nie wystawiać na AL tylko na normalnym Allegro gdzie o zwrot prowizji nie trzeba się prosić.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 O rany! Daj mi spokój, nie męcz mnie!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@LauraK4 Nie musisz zgadzać się na anulowanie zakupu skoro masz ponosić koszty prowizji, sprzedawca prywatny. Zapytaj Allegro o zwrot prowizji w tym konkretnym przypadku.

oznacz moderatorów