Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na Allegro sprzedałem uszkodzony sprzęt,wyraźnie zaznaczyłem to w opisie aukcji iż sprzęt włącza się lecz nie reaguje na przyciski,kupujący po odebraniu paczki otworzył sprzęt i stwierdził iż brakuje kilku elementów,kupujący sprzedaje na Allegro różne elementy z takich sprzętów,mam obawy czy jest uczciwy.Czy muszę uznać reklamację,sprzedaż przez osobę prywatną.
Po pierwsze rękojmie i jak nie wyłączyłeś jej to po złożeniu przez kupującego reklamacji musisz ją rozpatrzyć, czy musisz uznać-nie, jeżeli uznasz że masz argumenty i dowody ze towar jest zgodny z opisem, odrzucasz reklamację, możesz także zaproponować inne rozwiązanie obniżenie ceny itd. Rozpatrzyć musisz.
Sprzedajesz wadliwy towar i wyraźnie o tym informujesz? Klient, który taki produkt nabył z pełną świadomością, nie może starać się o jego wymianę lub naprawę. Jest to więc podstawa do odrzucenia reklamacji.
Takie info na szybko dostałem od prawnika który pracuję u nas w firmie.
@asus777 masz opinie prawną to nad czym ty się zastanawiasz.
Allegro uważa inaczej.
@asus777 a sprzedawałeś prywatnie?
Tak
Witaj asus777 też miałem kiedyś taką sytuację,kupują uszkodzone rozgrabiają wnętrze i domagają się zwrotu,a jeśli jeszcze handlują takimi częściami to na bank pruba wyłudzenia.
@asus777 " Klient, który taki produkt nabył z pełną świadomością, nie może starać się o jego wymianę lub naprawę" - i tutaj prawnik ma racje
Natomiast z Twojego wpisu wynika że:"kupujący po odebraniu paczki otworzył sprzęt i stwierdził iż brakuje kilku elementów," - jeżeli wymontowałeś jakies elelmenty i nie napisałeś o tym w aukcji klient SŁUSZNIE REKLAMUJE . Klient kupił sprzęt NIESPRAWNY ( i tego zdaje sie nie podnosi w reklamacji) lecz otrzymał sprzęt NIEKOMPLETNY . A to dwie zupełnie różne rzeczy.
Jeżeli ze środka wymontowane były jakieś elementy i nie napisaleś o tym w aukcji to moim zdaniem reklamacja jest słuszna.
Nie można sprzedawac obudowy laptopa i napisać że sie sprzedaje uszkodzony/niesprawny laptop.
@asus777 Klient może reklamować wady ale tylko te O KTÓRYCH NIE BYŁ POINFORMOWANY. Tzn jeżeli sprzęt nie reaguje na przyciski - nie moze reklamować bo o tym wiedział. Jezeli nie ma jakiś przycisków - może reklamować - bo o tym nie wiedział. Oczywiście jest jeszcze pytanie co było na zdjęciach. Czy tam te braki były wyraźnie widoczne...
Przedmiotem aukcji był magnetofon.https://allegrolokalnie.pl/oferta/technics-rs-bx601-gu6