Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Posiadam zapis z rozpakowywania na którym widać jedno z uszkodzeń. Prawdopodobnie paczka upadła w drodze do klienta a ten mi nie zgłosił mechanicznych uszkodzeń. Tylko to że nie działa. Chodzi o drukarkę laserową. Co mam teraz zrobić ?
https://allegrolokalnie.pl/oferta/drukarka-laserowa-hp-laserjet-1010-sprawna-drukuje
@skip2 nic poprosić o spisanie protokołu i złożenie reklamacji do przewoźnika 🙂 przy sprzedaży prywatnej ryzyko utraty czy uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie wydania paczki przewoźnikowi, ale jak przewoźnik odrzuci reklamacje za złe spakowanie to będziesz musiał uznać reklamację i oddać kasę lub naprawić 🙂
Chyba że uszkodziła się w drodze do Ciebie, spisz protokół i złóż reklamację działa to wtedy odwrotnie 🙂
Musiała uszkodzić si w drodze do klienta, wysłałem sprawną sprawdzoną drukarkę a on zgłosił problem ze nie działa jak należy- podejrzewam że zataił uszkodzenia. Są wystarczająco widoczne. Drukarka jest uszkodzona w sposób dający podstawę by podejrzewać upadek w opakowaniu. Mam zdjęcia drukarki gdy ją wystawiałem i film z odpakowywania paczki która przybyła od klienta.
Jak on ma ją reklamować jak mi ją odesłał ?
Musiała uszkodzić się w drodze do klienta, wysłałem sprawną sprawdzoną drukarkę a on zgłosił problem ze nie działa jak należy. Czyli problem był w drodze do niego - podejrzewam że zataił uszkodzenia by zrzucić odpowiedzialność na mnie. Dyskusję zresztą prowadził w sposób dający do myślenia. Uszkodzenia nie są katastrofalne ale są wystarczająco widoczne. Drukarka jest uszkodzona w sposób dający podstawę by podejrzewać upadek w opakowaniu. Mam zdjęcia drukarki gdy ją wystawiałem i film z odpakowywania paczki która przybyła od klienta na których je widać.
Jak on ma ją reklamować jak mi ją odesłał ? Odesłać mu z powrotem ? To teraz mam postąpić nielegalnie wobec Inpostu i zgłosić uszkodzenie które nie wystąpiło w drodze do mnie ? Bo z dedukcji wychodzi ze wystąpiło w drodze do klienta a on próbuje się z tego wywinąć. Tak się nie robi.
Przepraszam za dubel ale coś nie tak chyba kliknąłem i nie mam jak edytować.
Zgłosił że nie działa a to jest reklamacja i masz na rozpatrzenie 14dni, masz podstawy twierdzić ze kupujący uszkodził to odrzucasz reklamację, nie masz to możesz naprawić zaproponować obniżenie wartości, Musisz to rozpatrzyć.
Tylko ja nie jestem firmą.
Nawet prywatny sprzedajacy odpowiada za towar, wyłączyłeś rękojmie przed sprzedażą?
@skip2 sprzedałeś jako prywatny sprzedawca oznacza to że
1 ryzyko uszkodzenia rzeczy w transporcie przechodzi na kupującego w momencie wydania towaru przewoźnikowi czyli kupujący reklamuje uszkodzenia w transporcie spisuje do 7 dni od odbioru protokół szkody i składa reklamację. Nie uczynił tego tzn że pozbawił się prawa do złożenia reklamacji u przewoźnika przyjmując towar bez wniesienia zastrzeżeń według prawa pocztowego.
2 ryzyko uszkodzenia towaru w transporcie i odpowiedzialność za spakowanie zwrotu lub reklamacji leży po stronie kupującego nie obchodzi cię że odesłał rozwalone nie odpowiadasz za to czy rozwaliło się w drodze do czy od niego ty masz wydać decyzję reklamacyjną
3 ja odrzuciłbym reklamację pisząc rekojmia nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku nieprawidlowej eksploatacji lub w wyniku uszkodzeń transportowych. Towar odesłany na reklamacje posiada wyraźne uszkodzenia mechaniczne uniemożliwiające jego działanie. Nie sposób stwierdzić jednoznacznie natury powstania tych uszkodzeń lecz towar został do kupującego wysłany sprawny i nie nosił tych uszkodzeń na co dowodem są zdjęcia z pakowania / aukcji etc z datą i godziną ich zrobienia. Odrzucam reklamację ze względu na fakt że rękojmia nie obejmuje wad mechanicznych powstalych przez nieprawidlową eksploatację lub transport. Kupującemu przysluguje reklamacja uszkodzeń u przewoźnika na podstawie artykulów prawa pocztowego udostępnię mu dane do protokołu szkody w postaci filmu z odpakowania uszkodzonego towaru jeśli wyrazi takie życzenie. Wzywam kupującego do odbioru towaru w terminie 14dni osobiscie pod adresem x uprzednio umawiając sie na odbiór lub do przesłania opłaconej etykiety transportowej celem odesłania mu towaru będącego dalej jego własnością. Nieodebranie towaru skutkować będzie jego utylizacją.
4 wyślij odmowę reklamacji na 1 do 2 dni przed uplywem terminu 14 dni od 1 zgloszenia reklamacyjnego gdy wspomniał w wiadomości do ciebie że nie działa a towar sprawdz czy te uszkodzenia rzeczywiscie powodują jego brak dzialania
5 to powinno zalatwić sprawę bez doliczenia ci ap oczywiście allegro w ramach ochrony patologii mu odda kasę, ktorą oddadzą allegro sprzedawcy w prowizji, a którą my sprzedawcom zwrócimy w cenach kolejnych produktów