anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam wszystkich ! Mam problem ze zwróconym uszkodzonym towarem.

MAMY ROZWIĄZANIE!
skip2
#9 Pomysłodawca#

Posiadam zapis z rozpakowywania na którym widać jedno z uszkodzeń. Prawdopodobnie paczka upadła w drodze do klienta a ten mi nie zgłosił mechanicznych uszkodzeń. Tylko to że nie działa. Chodzi o drukarkę laserową. Co mam teraz zrobić ? 

https://allegrolokalnie.pl/oferta/drukarka-laserowa-hp-laserjet-1010-sprawna-drukuje

 

 

 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
kostas11
#21 Demiurg#

@skip2 nic poprosić o spisanie protokołu i złożenie reklamacji do przewoźnika 🙂 przy sprzedaży prywatnej ryzyko utraty czy uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie wydania paczki przewoźnikowi, ale jak przewoźnik odrzuci reklamacje za złe spakowanie to będziesz musiał uznać reklamację i oddać kasę lub naprawić 🙂

Chyba że uszkodziła się w drodze do Ciebie, spisz protokół i złóż reklamację działa to wtedy odwrotnie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
skip2
#9 Pomysłodawca#

Musiała uszkodzić si w drodze do klienta, wysłałem sprawną sprawdzoną drukarkę a on zgłosił problem ze nie działa jak należy- podejrzewam że zataił uszkodzenia. Są wystarczająco widoczne. Drukarka jest uszkodzona w sposób dający podstawę by podejrzewać upadek w opakowaniu. Mam zdjęcia drukarki gdy ją wystawiałem i film z odpakowywania paczki która przybyła od klienta.

Jak on ma ją reklamować jak mi ją odesłał ?

oznacz moderatorów
skip2
#9 Pomysłodawca#

Musiała uszkodzić się w drodze do klienta, wysłałem sprawną sprawdzoną drukarkę a on zgłosił problem ze nie działa jak należy. Czyli problem był w drodze do niego - podejrzewam że zataił uszkodzenia by zrzucić odpowiedzialność na mnie. Dyskusję zresztą prowadził w sposób dający do myślenia. Uszkodzenia nie są katastrofalne ale są wystarczająco widoczne. Drukarka jest uszkodzona w sposób dający podstawę by podejrzewać upadek w opakowaniu. Mam zdjęcia drukarki gdy ją wystawiałem i film z odpakowywania paczki która przybyła od klienta na których je widać.

Jak on ma ją reklamować jak mi ją odesłał ? Odesłać mu z powrotem ? To teraz mam postąpić nielegalnie wobec Inpostu i zgłosić uszkodzenie które nie wystąpiło w drodze do mnie ? Bo z dedukcji wychodzi ze wystąpiło w drodze do klienta a on próbuje się z tego wywinąć. Tak się nie robi.

 

Przepraszam za dubel ale coś nie tak chyba kliknąłem i nie mam jak edytować.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zgłosił że nie działa a to jest reklamacja i masz na rozpatrzenie 14dni, masz podstawy twierdzić ze kupujący uszkodził to odrzucasz reklamację, nie masz to możesz naprawić zaproponować obniżenie wartości, Musisz to rozpatrzyć.

oznacz moderatorów
skip2
#9 Pomysłodawca#

Tylko ja nie jestem firmą.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nawet prywatny sprzedajacy odpowiada za towar, wyłączyłeś rękojmie przed sprzedażą?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@skip2 sprzedałeś jako prywatny sprzedawca oznacza to że

1 ryzyko uszkodzenia rzeczy w transporcie przechodzi na kupującego w momencie wydania towaru przewoźnikowi czyli kupujący reklamuje uszkodzenia w transporcie spisuje do 7 dni od odbioru protokół szkody i składa reklamację. Nie uczynił tego tzn że pozbawił się prawa do złożenia reklamacji u przewoźnika przyjmując towar bez wniesienia zastrzeżeń według prawa pocztowego. 

2 ryzyko uszkodzenia towaru w transporcie i odpowiedzialność za spakowanie zwrotu lub reklamacji leży po stronie kupującego nie obchodzi cię że odesłał rozwalone nie odpowiadasz za to czy rozwaliło się w drodze do czy od niego ty masz wydać decyzję reklamacyjną

3 ja odrzuciłbym reklamację pisząc rekojmia nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku nieprawidlowej eksploatacji lub w wyniku uszkodzeń transportowych. Towar odesłany na reklamacje posiada wyraźne uszkodzenia mechaniczne uniemożliwiające jego działanie. Nie sposób stwierdzić jednoznacznie natury powstania tych uszkodzeń lecz towar został do kupującego wysłany sprawny i nie nosił tych uszkodzeń na co dowodem są zdjęcia z pakowania / aukcji etc z datą i godziną ich zrobienia. Odrzucam reklamację ze względu na fakt że rękojmia nie obejmuje wad mechanicznych powstalych przez nieprawidlową eksploatację lub transport. Kupującemu przysluguje reklamacja uszkodzeń u przewoźnika na podstawie artykulów prawa pocztowego udostępnię mu dane do protokołu szkody w postaci filmu z odpakowania uszkodzonego towaru jeśli wyrazi takie życzenie. Wzywam kupującego do odbioru towaru w terminie 14dni osobiscie pod adresem x uprzednio umawiając sie na odbiór lub do przesłania opłaconej etykiety transportowej celem odesłania mu towaru będącego dalej jego własnością. Nieodebranie towaru skutkować będzie jego utylizacją.

4 wyślij odmowę reklamacji na 1 do 2 dni przed uplywem terminu 14 dni od 1 zgloszenia reklamacyjnego gdy wspomniał w wiadomości do ciebie że nie działa a towar sprawdz czy te uszkodzenia  rzeczywiscie powodują jego brak dzialania

5 to powinno zalatwić sprawę bez doliczenia ci ap oczywiście allegro w ramach ochrony patologii mu odda kasę, ktorą oddadzą allegro sprzedawcy w prowizji, a którą my sprzedawcom zwrócimy w cenach kolejnych produktów

oznacz moderatorów