anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyslanie paczki a nieodebranke przez kupującego

Emilka9716
#7 Wielbiciel#

Witam.

Mam taką sprawę ze sprzedałam stolik barowy wystawiony na allegro lokalnie. Koszt stolika 90 zloty przesyłka zamiast 17 wyniosła 60 zloty. Wysłałam paczkę kurierem DHL, kupujacy nie odebrał przesyłki po dwuktornym awizowaniu. Kontaktowałam sie z infolinią DHL trzy krotnie żeby paczkę doreczyl osobie kupującej. DHL poinformowało mnie ze dwukrotnie próbował doreczyc paczkę ale kupujacy albo nie chciał odebrać albo go nie było, mimo iż kupujacy twierdzi ze ciągle był w domu ale kuriera nie było, z infolinii DHL poinformowała mnie Pani ze kurier był pod wskazanym adresem dwukrotnie ale paczki nie doręczył. Paczka wraca do mnie jako nadawcy co teraz mam zrobić? Zostanę obciąża kosztami zwrotu przesyłki w wysokości kolejnych 60 zloty, jak to teraz wygląda? Czy jako osoba prywatna Mam zwracać pieniądze w całości kupującemu? Czy w części odjac sobie koszta przesyłki Czy nie oddawać wcale ? Kupujacy przesyłki nie odebrał mimo zapewnien a teraz sie nie odzywa i paczka wraca do mnie.

Co w momencie kiedy nie odbiorcę przesyłki od kuriera? Mam taką możliwość wogole? Co wtedy z taką paczka sie stanie ? Czytałam wiele ale dalej nie wiem co dalej? 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Emilka9716 samo nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem od zakupu. Dodatkowo w przypadku zakupu niekonsumenckiego prawo odstąpienia nie przysługuje klientowi, i rezygnacja z zakupu jest możliwa tylko na drodze porozumienia ze sprzedawcą (musi on wyrazić zgodę). W Twoim przypadku najlepiej będzie odebrać przesyłkę i skontaktować się z kupującym, aby ustalić co dalej. Jeżeli klient będzie chciał zrezygnować, ustalcie warunki. Jeżeli nie, możesz oczekiwać dopłaty na kolejną przesyłkę. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Sanka1972
#7 Wielbiciel#

Opisana odpowiedź nie jest wystarczająca bo tak czy inaczej sprzedający jest poszkodowany. 

Mam ten sam problem, sprzedałam na Allegro Lokalnie jakąś **piiip**ołę za 5 zł, kupujący zapłacił za przesyłkę i nie odebrał paczki z paczkomatu, teraz paczka wraca do mnie. Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że Allegro pobrało z mojego konta prowizję za sprzedaż i koszt przesyłki.

Według informacji, które uzyskałam od Allegro to mam teraz klientowi zwrócić całość to wtedy Allegro zwróci mi tylko prowizję. Następnie powinnam łaskawie poprosić klienta o zwrot pieniędzy za przesyłkę której nie odebrał, przecież to jakaś parodia ! Klient oczywiście ma mnie gdzieś i nie odzywa się. Bo jak nie odebrał paczki to albo umarł albo robi to celowo.

Jak powinnam rozwiązać ten problem???

 

oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

Tu akurat to nie wina Allegro, tylko przepisów polskiego prawa. Oczywiście nie musisz przyjąć odstąpienia od umowy jeżeli nie jesteś przedsiębiorcą, a klient musi wpłacić koszt ponownej wysyłki towaru - ale w praktyce nie jesteś w prosty sposób w stanie zmusić go do tego. Realnie rzecz biorąc - nie przyjmujesz odstąpienia od umowy i nie zwracasz pieniędzy, piszesz o dopłatę na kolejną wysyłkę. Koszta już naliczone przez Allegro ponieść musisz niestety.

oznacz moderatorów