Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jakiś czas temu sprzedałem używaną część do samochodu, według sprzedającego część jest wadliwa. Najpierw był problem z udowodnieniem "uszkodzenia", spór został zamknięty.
Po 2 miesiącach panu się znów przypomniało (i tu moje pierwsze zdziwienie ze zamknięty spór można znów otworzyć). Dla świętego spokoju postanowiłem mu zwrócić koszty zakupu wraz z wysyłką (całość 30 zł), na co pan stwierdził że chce zwrot kosztów montażu i demontażu części...
Istnieje przepis Art. 561 1 KC § 2. Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.
Ja NIE jestem przedsiębiorcą, więc kupującego nie chroni prawo konsumenckie.
Moje pytanie brzmi: Czy w tej sytuacji kupujący ma prawo do zwrotu kosztów montażu?
@mlyneq owszem , jeśli zataiłeś stan faktyczny przedmiotu .
Nie zataiłem 🙄
@mlyneq jeśli wada wynikła w trakcie użytkowania to .... nie musisz .
@mlyneq Zakończyliśmy tę dyskusję, rozwiązałeś problem klienta. Ewentualnego zwrotu dodatkowych kosztów klient może dochodzić na drodze prawnej.
@mlyneq troszku się ten zapis zmienił w 2023 r.