Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
z mojego punktu widzenia kupujący wymyślił sobie usterkę, poprosiłem go o odesłanie produktu celem weryfikacji, usterka się nie potwierdziła.
I teraz zagadka, bo konsultant twierdzi, że korzystając ze sprzedaży na allegro lokalnie z usługą smart (promocyjny pakiet 8 wysyłek do końca roku), kupujący może odstąpić od zakupu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, a ja muszę ten zwrot przyjąć.
Czy ktoś mi jest w stanie wskazać regulamin który by mnie, jako sprzedającą osobę prywatną, zmuszał do przyjęcia zwrotu?
Dodatkowo, dowiedziałem się, że nie otrzymam zwrotu 1 szt "darmowej przesyłki" przy sprzedaży w przypadku zaakceptowania zwrotu przeze mnie, gdyż jak to konsultant stwierdził, usługa jest darmowa. I tutaj kolejne pytanie, gdzie się zwrócić o opłacenie abonamentu Smart, tak aby faktycznie usługa była darmowa? Bo póki co, to ja za nią płacę.
Z góry dzięki za pomoc 🙂
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Hej, czy można prosić o pomoc?
Na AL nie ma zwrotu bez podania przyczyny, jest reklamacja i taką zgłosił kupujący(kupujący wymyślił sobie usterkę,) odesłał sprawdziłeś i ją odrzucasz, zapytaj gdzie odesłać.
@LEW433 wydaje mi się, że Twoja odpowiedź tutaj była zgoła inna, ale chyba nie można jej edytować? Być może widziałem to w innym wątku. Pisałeś, że istnieje coś takiego jak zwrot niekonsumencki w przypadku Smart, przynajmniej w mniemaniu Allegro.
W mojej sprawie "konsultant" też mącił, nie wiem skąd oni biorą tych ludzi?
Zadałem pytanie do allegro przez formularz i dzisiaj dostałem taką odpowiedź:
W wypowiedzi dotyczącej możliwości zwrotu w ramach (Smart? dop. autor) był błąd, za co przepraszam.
Na Allegro Lokalnie nie przysługuje darmowy zwrotu towaru, nawet jeśli zakup był w ramach Smart.
Jeśli udostępnia Pan metodę dostawy Smart! na Allegro (nie na Allegro Lokalnie) to jest Pan zobowiązany do przyjęcia odstąpienia przez okres minimum 1 dnia. Jeśli nie chce Pan przyjmować odstąpienia - należy wyłączyć dostawę Smart. Wyjaśnię, że tę kwestię reguluje załącznik 12 do Regulaminu Allegro (część III, pkt.3g). Natomiast tak jak wspomniałam - dotyczy to Allegro, a nie Allegro Lokalnie.
Ta sama osoba dodatkowo wypowiedziała się w mojej dyskusji:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd w wiadomości dotyczącej możliwości odstąpienia od umowy. Zakup był w ramach Allegro Lokalnie, a sprzedający jest osobą prywatną, dlatego nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru bez podania przyczyny. Dodatkowo w ofercie znajdowała się informacja: "Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego." Proszę kupującego o informację, w jaki sposób odbierze Pan towar od sprzedającego.
Niestety kupujący jest nieustępliwy i zapowiada się dalsza walka na "radcę prawnego" i "biegłego" 😞
@Yanek_00, jeżeli kupujący chciałby odstąpić od umowy bez podania przyczyny, może to zrobić jeśli się zgodzisz. Na Allegro Lokalnie sprzedający, który jest osobą prywatną, nie ma obowiązku przyjąć zwrotu.
Jeśli chodzi o Allegro Smart! na Allegro Lokalnie, jednym z warunków udostępnienia kupującym darmowej dostawy jest aktywny pakiet Smart! (niezależnie od tego jego rodzaju: roczny, miesięczny, student, na start, family).
Hej, dzięki za odpowiedź. Cytuję część odpowiedzi Waszego konsultanta z dyskusji:
Sprzedający zaoferował w ofercie przesyłkę Allegro SMART!. Oznacza to, że zgodził się na warunki tej usługi, czyli darmowa przesyłka do Kupującego oraz możliwość odstąpienia od umowy, nawet dla zakupów niekonsumenckich.
I cóż teraz mam począć? Kto kłamie, kto mija się z prawdą?
Nie chcę przyjmować zwrotu, nie mam obecnie jak rzetelnie przetestować urządzenia które do mnie wróciło żebym miał pewność że wszystko jest ok.
@Yanek_00, zgodnie z regulaminem:
Nabywcom-Kupującym korzystającym z Promocji nie przysługuje prawo do bezpłatnego zwrotu Towarów, na zasadach określonych w Regulaminie Usługi Allegro Smart! albo Regulaminie Usługi Allegro Smart! Student.
@mr_oma, dzięki Maju, w takim razie pozostaje walczyć dalej.