anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Żarty kupujących z opcją smart

dawidos84
#8 Zapaleniec#

Pytanie do sprzedających. Od jakiegoś czasu narasta u nas w firmie liczba zwrotów przez smart na zasadzie "chcę coś taniego i dobieram byle co, by przesyłka była darmowa". Klienci urządzają sobie kpiny. Np klient kupuje 2 produkty za 20-30 zł i następnie zwraca 1 jako powód podając np "nie pasuje mi". Jedna sztuka pasowała, a druga już nie? Oczywiste, że chodziło tylko o zamówienie, by przesyłka była darmowa. Inny przykład: klient kupuje to samo na kilku kontach, a odbiera tylko tą paczkę, która dotrze najszybciej; reszta wraca bez konsekwencji dla kupującego. Trzeci przykład. Klient kupuje produkt na chwilę, by coś np odkręcić i jeśli nie ma śladów użycia zwraca. Np kupił nasadkę, odkręcił śrubę i zwrócił( skapnąłem się, bo było trochę smaru w środku). Czwarty przykład, chyba najgorszy i najbardziej bezczelny. Klient kupuje kilkanaście przedmiotów, często trudniejszych do zabezpieczenia i zwraca prawie wszystko zostawiając sobie 1-2 produkty. Niedawno taki przypadek kupił 37 produktów za około 120zł i zostawił sobie 3 produkty za 14zł. Od razu po takim zwrocie blokuję. Był też klient, który kupił 4 razy 1 dnia i dokonał 3 zwrotów. Brak szacunku do pracy sprzedawców. Przez takie chore praktyki coraz więcej czasu potrzeba poświęcać na obsługę zwrotów, oglądanie towary, korekty, załączniki dla księgowości. Czas marnowany na taką patologię nie pozwala nam np od kilku tygodni na wrzucanie nowości, wystawianiu nowych aukcji. Moim zdaniem klient powinien mieć ograniczoną liczbę zwrotów. Np 2 zwroty darmowe w miesiącu lub np 5 w roku. Dodatkowo allegro mogłoby dać w zamian darmową wysyłkę smart w przypadku reklamacji towaru. Reklamacja przeważnie nie jest winą kupującego i sprzedającego. Jakie macie doświadczenia ze zwrotami? Jakie pomysły na cwaniaczków którzy więcej zwracają niż kupują? Co allegro powinno zmienić? Teoretycznie pomogłaby sprzedaż w smart tylko produktów od 40zł, ale szkoda klientów, którzy uczciwie kupują, by nie zwracać i szanują pracę sprzedawców.

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

annas14-firma
#16 Inspirator#

@AlePiesio każdy zakup allegro pay to zwrot... Why? 

To akurat to jasne. Kupujący nie wykłada swojej kasy tylko dostaje kredyt od Allegro Pay. Nie ma więc nawet stres, że sprzedający późno odda.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Kiedyś po towar za 10zł szło się do sklepu stacjonarnego a teraz kupujesz przez internet a żeby było taniej to kupujesz  4x10zł i masz Smarta, oddajesz 3szt i masz to co chcesz, jest wszystko zgodnie z regulaminem Allegro, Smarta i co mi zrobisz....🤣ale czy warto? przecież  i tak trzeba zaiwaniać do paczkomatu.🤔

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@milka1234567890 Myślę że to taki sport. Nakombinuję , trochę się nachodzę ale będzie czym się pochwalić. Dla bardzo ambitnych dołączam do zwrotu informacje ile w cenie 5 zł doliczyłem za SMART i prowizję. 

oznacz moderatorów

bizu_teria
#9 Pomysłodawca#

Trudny temat. Kupujący jak mogą zaoszczędzić to dlaczego mają nie korzystać. System powinien automatycznie doliczać kupującemu opłatę za wysyłkę gdy wartość zakupu spada poniżej 40 zł. Robisz zwrot, zmieniasz tym samym warunki "promocji SMART" bulisz. Tak powinno być. A tu się kupujących traktuje jak święte krowy. 

oznacz moderatorów

Sotalia
#8 Zapaleniec#

Popieram pomysł.

oznacz moderatorów

dawidos84
#8 Zapaleniec#

Niestety już nie ma szansy na poprawę. Allegro promuje na całego smarta z darmowymi zwrotami. Szkoda, że nie ma dla kupującego przy zwrocie opcji "zwracam bo zwrot Smart za darmo" jako przyczyna tego zwrotu. Bawi mnie jak klient kupuje 2 produkty takie same, zwraca jeden i zaznacza "nie pasuje mi" Ostatnio niektórzy klienci pytają przy produktach niestandardowych, trudnych do spakowania czemu nie ma smarta. Nie może być, bo jako sprzedający płacę za niestandard i mi nikt za to nie odda. Tak samo za czas który jest potrzebny do spakowania, np grabie z poziomicą okularami i wiadrem budowlanym. Łatwo kupić, a jak to spakować? Allegro takie coś nie interesuje.

oznacz moderatorów

Kaliko1
#8 Zapaleniec#

Teraz to już jest nagminne. O co  tu chodzi?

oznacz moderatorów

AQUASYSTEMS
#12 Orędownik#

Oj, mamy takie samo odczucie, denerwuje jak diabli, bo tylko robota papierkowa przy tym jest. Już nie mówię o tych super klientach, którzy czekali 29 dni i trzymali paczkę, 30 dnia kliknęli zwrot, nadali paczkę, a na następny dzień otwierają dyskusję pt. "nie otrzymałem pieniędzy po zwrocie". Miesiąc trzymają towar a potem mam im w minutę zrobić zwrot? No proszę. Często klienci wysyłają inny towar, od innego sprzedającego, kłócąc się, że to na pewno od nas (a my nawet tego w ofercie nie mamy), albo przez nich uszkodzony i wymówki - na pewno ja nie uszkodziłem. Hitem jest właśnie używanie towaru przez miesiąc a potem zwrot - ubrudzone, zalane, ale KLIENT NASZ PAN i allegro umywa ręce. Nawet nie ma jak obciąć kwoty zwrotu za takie działania bo od razu idzie negatyw i spadają statystyki na łeb na szyję. Ehhh

oznacz moderatorów

marta18466
#9 Pomysłodawca#

 Niestety Allegro nie jest pro-sprzedawca, tylko i wyłącznie pro-klient.

Klienci mogą wszystko, nawet jeśli sprzedawca niczego złego nie zrobił.

Proceder dokładania towarów, żeby mieć darmową wysyłkę i zwrócić- też zauważyłam.

Polecam wszystkim równolegle rozwijać własny sklep internetowy, a Allegro traktować jako dodatek. Być może w końcu zaczną tu szanować sprzedawców.

 

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

jak można zarobić przy 40 zł jak ktoś odda towar za 20 zł takie paczki to strata zwroty po prawie 30 dniach .Nie mówię już jak ktoś zrobi zwrot w maju a zakupił w kwietniu  podatek trzeba zapłacić .

oznacz moderatorów

kuba1550
#12 Orędownik#

Dlatego powinna powrócić opcja oceniania kupujących 🙂

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

SMART był dopóki sprzedający nie zaczęli pokrywać "koszty" bez żadnego pytania czy chcą czy nie.

Wyłączając SMART dalej mamy allegro inpost więc i darmowe zwroty. Plus taki że zapłaci się mniejszą prowizję od wysyłki (u mnie 8% z 8,99zł zamiast 2-7zł), i będzie mniej zwrotów bo kupujący wykorzystujący darmową wysyłkę od 40zł by nie kombinowali. Minus że raczej na pewno sprzedaż spadnie.

Drugi minus, że koszty wysyłki i tak trzeba zwrócić przy rezygnacji.

Allegro nigdy nie pozwoli na cokolwiek co sprawiło by że chociaż promil klientów by zrezygnował z zakupu więc np ocenianie kupujących, dopłacanie do zwrotów czy jakieś ograniczenia ilości zwrotów.

Prędzej sprzedający kolejny raz dostanie podwyżkę i będzie dopłacał połowę smarta na starcie.

osobiście mocno zastanawiam się czy na jednym koncie gdzie nie mam zbyt dużej sprzedaży testowo nie zgłosić wyłączenia SMART, dla mnie koszty tego są kosmiczne, co miesiąc pewnie 20% wartości faktury.

oznacz moderatorów

kuba1550
#12 Orędownik#

Ta opcja smart jest genialna 😀 Kupuję przybory papiernicze za 200zł, zostawiam sobie gumkę i linijkę za 2zł i zwracam towar na 198zł. Sprzedawca może mnie jedynie dodać na czarną listę ale tylko na 6 miesięcy nie na stałe 😁 I jeszcze mam prawo wystawić negatyw bo klient nasz pan 🤣 Sam smart jest opcją bardzo dobrą ale chyba nie przewidzieli że zakupy za 1zł z darmową dostawą są bardzo popularne na allegro. Jedyne rozwiązanie to smart powinien obowiązywać już od 1zł. Darmowa dostawa za 1zł wymiotła by konkurencję. A poczta polska ogłosiła by bankructwo 🤠

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

@kuba1550 "Sam smart jest opcją bardzo dobrą ale chyba nie przewidzieli że zakupy za 1zł z darmową dostawą są bardzo popularne na allegro".

Przewidzieli wszystko, bo oni za to nie płacą, koszty smarta w wyniku ewoluowania programu nawet w kierunku patologii, starannie przerzucają na sprzedawców. Najpierw drastycznie zwiększono prowizje od sprzedaży, jeszcze bardziej od ofert wyróżnionych, a następnie wprowadzano coraz śmielsze dopłaty do smarta w rachunek sprzedających. 

Od samego początku tych zmian, allegro chce wyzbyć się produktów kosztowych, czyli tych za złotówkę, kilka, czy kilkanaście złotych. Allegro ustalając próg minimalny 40 zł. dla darmowej przesyłki w smarcie dla klienta, wyznaczyło jednocześnie cenę najtańszego produktu jakiego oczekuje w serwisie.

oznacz moderatorów

kuba1550
#12 Orędownik#

Czyli pozostaje nie oferować produktów niższych niż 40zł 😎 Przynajmniej tracimy problem  z dobijaniem koszyka do 40zł.

oznacz moderatorów

juraszekczesci
#10 Popularyzator#

Witam, co allegro sądzi o wałku na temat allegro smart.
Ludzie się wycwanili. 
Kupują przykładowo wkręty ode mnie którego koszt jest 2,70 nakupią 15 sztuk. Mają smarta.
I po chwili odsyłają mi 10 szt.
Ale 5 szt już zostaje więc w praktyce ja dostałem po łbie.
A taki kowalski zadowolony bo dość, że taniej niż w stacjonarnym sklepie. Allegro mnie złupiło za sprzedaż i jeszcze 10 zł za przesyłeczkę w kieszeni.
Jak do tego odnosi się allegro. Bo te wałki na smarta zaczynają się nagminne...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze tak było, kto zabroni kupującym prawa do zwrotu?🤗

oznacz moderatorów

juraszekczesci
#10 Popularyzator#

Śmiechy śmiechami. Ale oczywiście nikt nikomu nie broni. Ale to jest jawne januszowanie.
Nigdy tak nie robiłem. Ale skoro, że mamy taki system na allegro. A sam zamawiam dużo i np muszę coś kupić za 20 a do smarta będzie brakować to najwidoczniej człowiek jest za uczciwy 🙂 i szuka na siłę a może się przyda. 🙂

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Co nie jest zabronione jest dozwolone, nic z tym nie zrobisz.

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Nie jest to dozwolone. Wystarczy kilka zgłoszeń do allegro i taki naciągacz traci smarta.

oznacz moderatorów