1 lipca 2021 - klienci mogą anulować zakupy u wszystkich sprzedających z kontem Firma

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Już w tym tygodniu wprowadzimy zapowiadaną zmianę. Dzięki niej klienci będą mogli skorzystać z możliwości anulowania zakupów u wszystkich przedsiębiorców. Wygodna forma rezygnacji z zamówienia pomaga zaoszczędzić czas zarówno sprzedającym jak i samym klientom.
Co zyskują sprzedający
Jeśli używacie kont Firma, szybko dostrzeżecie korzyści płynące z wprowadzonych usprawnień:
- skróci się czas, który poświęcacie na obsługę kupujących, bo anulowanie zakupu to jedno kliknięcie, które zastępuje kontakt mailowy lub telefoniczny w sprawie odstąpienia od umowy;
- będziemy przyznawać automatyczne zwroty prowizji, więc nie będziecie musieli pamiętać o wypełnieniu wniosku;
- wpłata wróci do kupującego automatycznie, jeśli zdecydujecie e się ustawić tę opcję na koncie.
Nieopłacone zamówienia anuluje Allegro
Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:
- w ofertach Kup Teraz - jeżeli klient wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci swojego zakupu w ciągu 7 dni;
- w licytacjach - jeśli klient wygra licytację, wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci zakupu w ciągu 30 dni.
Po anulowaniu kupujący nie będą mogli opłacić transakcji ani założyć do nich dyskusji lub wystawić komentarza. Jedynie w przypadku anulowanej licytacji konieczne będzie samodzielne wypełnienie wniosku o zwrot prowizji. Dla transakcji Kup Teraz rabat transakcyjny przyznamy automatycznie.
Sami możecie zdecydować o czasie anulowania
W przypadku transakcji Kup Teraz będziecie mogli samodzielnie ustawić czas anulowania nieopłaconych zamówień. Nie może być krótszy niż 7 dni, ale możecie go dowolnie wydłużyć do maksymalnie 30 dni. W podjęciu tej decyzji bazujcie na własnych doświadczeniach, żeby ułatwić sobie obsługę sprzedaży.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A najlepiej to kupować "z głową" po kontakcie ze sprzedawcą to na pewno zaoszczędzi więcej czasu jednym i drugim .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:
- w ofertach Kup Teraz - jeżeli klient wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci swojego zakupu w ciągu 7 dni;
Czy tu klienci dostaną maila że zamówienie zostało anulowane ?
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 Tak, powiadomienie dostanie zarówno kupujący, jak i sprzedający.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Super. W koncu bedzie można odrobinke porządku w magazynach zaprowadzić. A nie czekac przy ostatnich sztukach czy je wystawiać czy tez może klient zapłaci po miesiącu bo i takie przypadki miewałem. Moim zdaniem bardzo dobry ruch
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
czy kupujący typu firma, którzy nie posiadają wynikającego z przepisów ustawy konsumenckiej
możliwości odstąpienia od umowy - też będą mogli to robić?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po anulowaniu kupujący nie będą mogli założyć do nich dyskusji lub wystawić komentarza.
Jeżeli anulowanie transakcji (nowomowa allegro) jest odstąpieniem od umowy
to dlaczego późniejsze odstąpienie od umowy ma inne warunki tj możliwość wystawienia komentarza i itp?
jak to się ma do opisyweanych tutaj na forum prób wyłudzania monet i zakupów dla zabawy?
do jakiego momentu kupujący może anulowac zlecenie - do wygenerowania listu, wysyłki przedmiotu i itp?
anulowanie jako odstąpienie od umowy podlega wpisowi wg ustawy do ewidencji zwrotów
jak allegro pomoże sprzedawcy generować taką listę?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kupujący może anulować zamówienie tak długo jak długo będzie ono w systemie oznaczone jako NOWE

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED Klienci z kontem Firma nie mogą korzystać z tej opcji anulowania zamówienia.
Wczesne anulowanie zamówienia, jeszcze przed jego realizacją, zatrzymuje cały proces transakcyjny, który klienci oceniają w komentarzu i podczas którego mogą wystąpić problemy, które wyjaśniają w dyskusjach.
Monety przyznawane są po opłaceniu zamówienia przez Allegro Finanse, więc sytuacja ewentualnych nadużyć nie dotyczy tego procesu, jeśi klient anulował zamówienie przed opłaceniem. W innym przypadku, jeśli pojawią się wątpliwości, sprzedający powinien do nas zgłosić taką sytuację i wówczas zweryfikujemy czy klient dopuścił się wyłudzenia.
Klient może anulować zamówienie dopóki sprzedający nie rozpocznie jego realizacji (nie zmieni się status, nie ma numeru przesyłki).
Informacje o anulowaniu znajdują się w zakładkach Mojego Allegro. Sprzedający mają do nich dostęp.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy zrezygnować będą mogli również klienci będący firmą? Czyli ci, którzy kupowali na firmę podając dane do faktury VAT?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@adam500 Nie, klienci korzystający z kont firma lub zwykłych, ale podających dane firmowe do faktury, nie mogą anulować zamówienia.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A to niby z jakiego powodu?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@jam3 zakup na fakture nie zawsze jest zakupem konsumenckim. Co za tym idzie nie zawsze z automatu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Dlatego jednostronne anulowanie zamówienia na FV mogloby naruszac przepisy.
Co nie znaczy że nie można sie skontaktowac ze sprzedającym i po prostu dogadac.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jakie przepisy?
Zakup na fakturę dla potrzeb tzw. działalności gospodarczej nie zawsze jest zakupem towarów czy usług. Nie zawsze też dotyczy bezpośrednio branży i specjalizacji, w jakiej działa kupujący. W tych sytuacjach ma prawdo do odstąpienia.
Po wejściu w życie znowelizowanych przepisów prawa konsumenckiego i Kodeksu cywilnego, czyli od 1 stycznia 2021 roku, definicja konsumenta pozostanie bez zmian, ale ochronę konsumencką zyskają również nowe podmioty — osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Ta konkretna kategoria przedsiębiorców będzie traktowana jak konsument w następujących zakresach: rękojmi za wady, prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez internet czy telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, oraz z powodu niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych.
Allegro musi to jakoś uwzględnić, bo zrobi się bałagan.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
witam,
a co w przypadku gdy Kupujący nie opłaci zamówienia, w czasie 7 dni wystawi negatywny komentarz - czy on przy Anulowaniu przez Państwa zamówienia będzie automatycznie kasowany?
z góry dzięki

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@makegood Nie. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, prosimy o zgłoszenie.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ok, dziękuję za odpowiedź

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@makegood Jednak będziemy usuwać automatycznie takie komentarze. Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie ma problemu, jesteśmy ludźmi
dzięki 🙂
Miłego dnia 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy osoba PRYWATNA, nie prowadząca działalności gospodarczej, (ale będąca płatnikiem VAT, np. ze względu na wysokość dochodów), na którą została wystawiona faktura vat, lub paragon z nipem, może anulować zakup?
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »