Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro
Od 20 października 2025 roku Allegro wprowadza istotne zmiany w sposobie, w jaki sprzedawcy mogą kontaktować się z kupującymi po zakupie. Nowe zasady mają uporządkować proces komunikacji i wyeliminować powielające się wiadomości.
Ponieważ tego typu zmiany mogą rodzić wątpliwości, przygotowałem dla Was najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, aby ułatwić Wam zrozumienie nowych zasad i dostosowanie się do nich w praktyce.
1. Jakie wiadomości będą niedozwolone?
Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:
2. Czy Allegro ogranicza możliwość komunikacji między sprzedającymi a kupującymi?
Nie. Nadal będzie można wymieniać wiadomości w np. pytania o produkt, szczegóły zamówienia). Zmiany dotyczą wyłącznie komunikacji powielającej automatyczne powiadomienia Allegro, takie jak potwierdzenie wpłaty, status przesyłki czy wystawienie faktury.
3. Czy mogę dalej wysyłać faktury i paragony e-mailem?
Nie. Faktury i paragony muszą być przekazywane poprzez dedykowane funkcjonalności Allegro lub za pomocą API. Allegro samo wyśle powiadomienie do kupującego, że dokument został dodany.
4. Jakie korzyści przyniosą nowe zasady?
5. Czy kupujący stracą dostęp do ważnych informacji o zamówieniu?
Nie. Wszystkie powiadomienia będą dostępne w aplikacji Allegro i na stronie w zakładce Moje zakupy, a dodatkowo kupujący otrzymają je e-mailem wysyłanym bezpośrednio przez Allegro. W razie pytań kupujący mogą też skorzystać z formularza kontaktowego lub czatu.
6. Czy mogę dziękować klientowi za zakup?
Nie. Allegro wysyła maila z potwierdzeniem i szczegółami zamówienia.
7. Czy mogę nadal odpowiadać na pytania kupujących?
Tak. Nowe zasady dotyczą tylko komunikacji inicjowanej przez sprzedawcę. Sprzedawca może odpowiadać na wiadomości kupujących (np. przesłać fakturę na prośbę, udzielić informacji o produkcie).
8. Jakie API mogę wykorzystać zamiast wysyłania wiadomości?
Dostępne są m.in. następujące endpointy:
Każda z tych akcji automatycznie wywoła powiadomienie e-mail od Allegro.
9. Co się stanie, jeśli nie dostosuje się do nowych zasad?
Możliwe dodatkowe konsekwencje: obniżenie jakości sprzedaży, sankcje na konto.
10. Czy komunikacja przez e-mail zostanie całkowicie wyłączona?
Tak, docelowo Allegro planuje całkowicie wyłączyć e-mail jako kanał komunikacji między sprzedającym a kupującym. Komunikacja będzie odbywać się przez Centrum Wiadomości i API.
11. Co zmieni się w adresach maskowanych e-maili?
12. Jak będzie wyglądała komunikacja od II kwartału 2026?
13. Co muszę zrobić teraz?
W przypadku dodatkowych pytań, moderatorzy i moderatorki służą pomocą!
Przemyśl to 3 razy zanim napiszesz...xD
Ile razy po wprowadzeniu maila okazywało się, że zaszyfrowany mail był błędny i nie można było wysłać wiadomości??? Ja miałam kilka takich akcji. A jestem maleńkim żuczkiem na tym portalu. Raz nawet prowadziłam rozmowę z jednym i tym samym klientem ale z moich 2-óch kont. Wiadomości z jednego dochodziły bez problemu, z drugiego wracały. Teraz w razie problemu z mailem jeszcze można wyciąć część określającą transakcje i się z klientem skontaktować, potem tak nie będzie. Adresy, telefony bywają w systemie przestarzałe, nie mówiąc o klientach celowo podających złe, bo to bezpieczniejsze w ich opinii... Ktoś na serio wierzy, że zrobią to dobrze? No może nasz rozmarzony moderator jedynie...
Standardowo u kogoś wiadomości nie pójdą, będzie wielki krzyk, negatywy i słynne "klient ma prawo", a co z prawem sprzedawcy jako klienta Allegro do rzetelnej obsługi i sprawnie działającej strony???
@AnnaG-Antyki ani razu takiego przypadku nie miałem, miałem powiadomienia że wiadomość nie została dostarczona ale to tylko z winy kupującego który w allegro ma podany adres który już np dawno nie istnieje. Maile do niego nie dotrą ale wiadomość w allegro będzie. To jego problem żeby sobie sprawdzić.
Do allegro mam 3 adresy i chociażbym pisał z losowego to zawsze dochodzą.
A jak ktoś się dalej rzuca że czegoś tam nie dostał wysyłam screena z wiadomości allegro z podkreśloną datą i godziną.
Ja miałam. I swego czasu było tu trochę postów innych co też mieli. U mnie była na pewno wina maila od Allegro. Wysyłam wszystko z kont na wp. Różnica była w zaszyfrowanym mailu klienta.
@AnnaG-Antyki może wtedy jak system raczkował i nie działało dobrze jak każda wprowadzona nowość na allegro, z tym się zgodzę. Ale ile lat temu to było...
@AnnaG-Antyki nigdy, zawsze jak kopiowałem maila, dochodził do kupującego, i tu będzie to samo, tyle że allegro będzie pilnować co byś :
Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:
@YODALASER jak Ci przychodzi mail o sprzedaży, dajesz "odpowiedz" i piszesz co tam chcesz. Mail już posiada odpowiedni adres.
Nadal będziesz mógł rozpocząć kontakt z kupującym w Centrum Wiadomości w sprawach związanych z realizacją zamówienia, które wymagają reakcji kupującego.
Ograniczenia dotyczą wyłącznie automatycznych e-maili, które dublują powiadomienia systemowe Allegro.
Cześć! Wspomnę również, że lista powiadomień, których nie możecie już dublować, może w przyszłości ulegać zmianie - wraz z tym, jak Allegro będzie rozwijać własny system automatycznych powiadomień.
Celem nie jest utrudnianie finalizacji transakcji ani ograniczanie dostępu kupujących do ważnych informacji, lecz uporządkowanie komunikacji.
Chcemy, żeby kupujący nie otrzymywali kilkukrotnie tych samych informacji i mieli spójne doświadczenie zakupowe.
@gdvorek
Takie jedno konkretne pytanie. Dlaczego Allegro wysyła tony samu do sprzedawców typu
Sprzedałeś A
Sprzedałeś B
Sprzedałeś C
Sprzedałeś D
Sprzedałeś E
Sprzedałeś F
Wybrał sposób dostawy
Nowa wplata od
Po co to?
Oczekujemy,
Sprzedałeś przedmioty dla gdvorek
i to wszystko ten jeden mail zawiera co sprzedałem, jaka dostawa i czy opłacone. Może być generowany 5 minut po zakupie jako gotowe podsumowanie zakupu.
Zwrot wpłaty musi być automatycznym zwrotem prowizji bez klikania o zwrot prowizji i spamem z tym związanym że zwróciłem wpłatę czy prowizję. To ma być jedna wspólna akcja i jedno powiadomienie gdy faktycznie wpłata wyjdzie.
Budowa waszego powiadomienia mailowego od połowy to w czystej postaci spam.
Np Sprzedałeś przedmiot przez Kup Teraz
Wszystko poniżej
Co do maili z fakturami zdublowanymi to w końcu coś pozytywnego.
@marpit możesz to wyłączyć przecież
https://business.allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/powiadomienia
Dla reszty robisz filtr na poczcie i od razu do kosza. To nie jest takie trudne.
@mix-mce czy pytałem jak to wyłączyć?
to że Ty nie potrzebujesz bo masz tysiąc maili dziennie to nie znaczy że ci co sporadycznie sprzedają nie potrzebują.
Masz możliwość wyłączyć samodzielnie, co narzekasz? Wolisz nie mieć możliwości decydowana?
Ale z tego co widzę to powiadomień o sprzedanym przedmiocie lub o wpłacie kasy nie da się wyłączyć
@Firma-Polmer rozwiń zakładkę Dla sprzedającego, a całą resztę której nie potrzebujesz możesz usuwać prostym filtrem na poczcie jak już wspomniałem wcześniej.
maile o wpłatach wyłączasz tutaj https://salescenter.allegro.com/payout-settings
na dole link ZMIEŃ USTAWIENIA
Dzięki wielkie. O meilu z płatnościami od klienta nie wiedziałem ale w zakładce Dla sprzedającego mam odhaczone punkty gdy otrzymasz ofertę zakupu i gdy sprzedasz produkt a i tak takie meile przychodzą
@Firma-Polmer to już allegro musi się przyjrzeć @gdvorek
Zgłosiłem to do odpowiedniego zespołu. W tej sprawie skontaktujemy się z Tobą mailowo w zgłoszeniu nr 54341009.
Czy autorespondery będą normalnie działać w odpowiedzi na pytania i w dyskusjach?
Na ten moment nie planujemy wprowadzenia zmian w zakresie autoresponderów.