anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[24.09.2025] FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro

gdvorek
Moderator
Moderator

FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro

Od 20 października 2025 roku Allegro wprowadza istotne zmiany w sposobie, w jaki sprzedawcy mogą kontaktować się z kupującymi po zakupie. Nowe zasady mają uporządkować proces komunikacji i wyeliminować powielające się wiadomości.

Ponieważ tego typu zmiany mogą rodzić wątpliwości, przygotowałem dla Was najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, aby ułatwić Wam zrozumienie nowych zasad i dostosowanie się do nich w praktyce.

 

1. Jakie wiadomości będą niedozwolone?

Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:

  • powielają funkcjonalności Allegro (np. faktury, e-paragony, dokumenty sprzedaży),
  • powielają powiadomienia wysyłane automatycznie przez Allegro (np. status zamówienia, potwierdzenie zakupu, link do śledzenia przesyłki),
  • zawierają prośby o zmianę/wycofanie komentarza lub ocenę,
  • przypominają o płatności,
  • dublują informacje o szczegółach zamówienia.

 

2.  Czy Allegro ogranicza możliwość komunikacji między sprzedającymi a kupującymi?

Nie. Nadal będzie można wymieniać wiadomości w np. pytania o produkt, szczegóły zamówienia). Zmiany dotyczą wyłącznie komunikacji powielającej automatyczne powiadomienia Allegro, takie jak potwierdzenie wpłaty, status przesyłki czy wystawienie faktury.

 

3. Czy mogę dalej wysyłać faktury i paragony e-mailem?

Nie. Faktury i paragony muszą być przekazywane poprzez dedykowane funkcjonalności Allegro lub za pomocą API. Allegro samo wyśle powiadomienie do kupującego, że dokument został dodany.

 

4.  Jakie korzyści przyniosą nowe zasady?

  • Dla sprzedających - brak konieczności powielania komunikatów.
  • Dla kupujących - większe bezpieczeństwo (mniejsze ryzyko otrzymania fałszywego maila z niepewnego źródła).
  • Dla obu stron - spójna i bardziej przejrzysta komunikacja.

 

5. Czy kupujący stracą dostęp do ważnych informacji o zamówieniu?

Nie. Wszystkie powiadomienia będą dostępne w aplikacji Allegro i na stronie w zakładce Moje zakupy, a dodatkowo kupujący otrzymają je e-mailem wysyłanym bezpośrednio przez Allegro. W razie pytań kupujący mogą też skorzystać z formularza kontaktowego lub czatu.

 

6. Czy mogę dziękować klientowi za zakup?

Nie. Allegro wysyła maila z potwierdzeniem i szczegółami zamówienia.

 

7. Czy mogę nadal odpowiadać na pytania kupujących?

Tak. Nowe zasady dotyczą tylko komunikacji inicjowanej przez sprzedawcę. Sprzedawca może odpowiadać na wiadomości kupujących (np. przesłać fakturę na prośbę, udzielić informacji o produkcie).

 

8. Jakie API mogę wykorzystać zamiast wysyłania wiadomości?

Dostępne są m.in. następujące endpointy:

  • POST /order/checkout-forms/{id}/invoice oraz PUT /order/checkout-forms/{id}/invoices/{invoiceId}/file  - dodanie faktury,
  • PUT /sale/user-ratings/{ratingId}/removal - prośba o usunięcie oceny,
  • PUT /order/checkout-forms/{orderId}/fulfillment - zmiana statusu realizacji zamówienia.

Każda z tych akcji automatycznie wywoła powiadomienie e-mail od Allegro.

 

9. Co się stanie, jeśli nie dostosuje się do nowych zasad?

  • Początkowo: upomnienia e-mailowe od Allegro.
  • Od I kwartału 2026: blokada niedozwolonych e-maili i wiadomości.

Możliwe dodatkowe konsekwencje: obniżenie jakości sprzedaży, sankcje na konto.

 

10. Czy komunikacja przez e-mail zostanie całkowicie wyłączona?

Tak, docelowo Allegro planuje całkowicie wyłączyć e-mail jako kanał komunikacji między sprzedającym a kupującym. Komunikacja będzie odbywać się przez Centrum Wiadomości i API.

 

11. Co zmieni się w adresach maskowanych e-maili?

  • Od I kwartału 2026: maskowane adresy e-mail będą zawierać dodatkowy identyfikator transakcji lub oferty.
  • Wiadomości wysłane na adres bez tego identyfikatora nie zostaną dostarczone.
  • Nadawca otrzyma powiadomienie zwrotne o niedostarczeniu.

 

12.  Jak będzie wyglądała komunikacja od II kwartału 2026?

  • Wiadomości będą wątkowane (wg zamówienia lub oferty).
  • Sprzedający i kupujący będą otrzymywać powiadomienia Allegro w jednolitych szablonach, a oryginalna treść wiadomości będzie dołączona w załączniku.
  • Odpowiadać będzie można tylko przez Centrum Wiadomości, nie przez e-mail.

 

13. Co muszę zrobić teraz?

  • Przestań wysyłać automatyczne e-maile do kupujących - zwłaszcza te, które są duplikatami powiadomień wysyłanych przez Allegro lub takie, dla których dostępna jest dedykowana funkcjonalność w Sales Center bądź poprzez API. Zamiast tego dostosuj swoje procesy, aby korzystały z udostępnionych zasobów API Allegro i sprawdź swoje integracje, by nie naruszały nowych zasad.
  • Przenieś procesy do API Allegro (np. faktury, statusy zamówień).
  • Sprawdź swoje integracje i automatyzacje, aby nie naruszały nowych zasad.

 

W przypadku dodatkowych pytań, moderatorzy i moderatorki służą pomocą!

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65

Repsow
#7 Wielbiciel

"FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro

Od 20 października 2025 roku Allegro wprowadza istotne zmiany w sposobie, w jaki sprzedawcy mogą kontaktować się z kupującymi po zakupie. Nowe zasady mają uporządkować proces komunikacji i wyeliminować powielające się wiadomości.

1. Jakie wiadomości będą niedozwolone?

Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:

  • powielają funkcjonalności Allegro (np. faktury, e-paragony, dokumenty sprzedaży),"

 

Nie wiem co za geniusz to wymyślił, ale czy to oznacza, że jeżeli kupie sobie coś na allegro z gwarancją dłuższą niż 2 lata i nie będę pamiętał, żeby pobrać e-dokumentu sprzedaży z allegro i zapisać sobie gdzieś, to w związku z tym, że allegro nie pokazuje starych zamówień - gwarancja mi przepadnie?

Czy też allegro planuje łaskawie zmienić wgląd do starych zamówień, żeby klient miał zawsze dostęp do czegoś tak szalonego jak e-dokument sprzedaży?
Już pomijam fakt, że znalezienie miejsca dokumentu dla starszych klientów i mniej obeznanych "w komputery"  zostanie znacznie utrudnione ale kto by tam się nimi przejmował...
Oh i co z korektami dokumentów? takimi jak obniżka wartości czy coś

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

Dziękuję za sugestie i opinie jakimi się dzielicie tu na forum - wszystkie spisuję i na bieżąco przekazuje do zespołu odpowiedzialnego za tę zmianę.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel

@gdvorek Czy od II kwartału 2026 kupujący będą nadal dostawać maile z potwierdzeniem zamówienia, wysyłki itd.?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@-Sainkho- 

Tak - kupujący nadal będą dostawać wszystkie kluczowe powiadomienia (np. potwierdzenie zamówienia, płatności, wysyłki). Będą otrzymywać powiadomienia Allegro w jednolitych szablonach, a oryginalna treść wiadomości będzie...

Od II kwartału 2026 nie będą już dostawać duplikatów takich wiadomości od sprzedających, co zapewni jednolite doświadczenie zakupowe.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel

@gdvorek Pytałam, czy te powiadomienia będą przychodzić na maila kupującego, bo piszecie o całkowitym wyeliminowaniu komunikacji tą drogą.

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@-Sainkho- 

Powiadomienia od Allegro kupujący otrzyma mailowo.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów